globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorový olej
18.8.2014 v 10:44
Vím, že podobných témat je zde hodně, prošel sem jich celkem dost, ale co se týče např. Repsolu tam toho moc nebylo.

Jaký olej zvolit do Aprilie 125 RS, rozhodně nechci míchat olej přímo do benzínu(odpojovat olejovou pumpu). Nejsem milionář, takže mi samozřejmě záleží i na ceně, ale zase nechci kupovat za levno na úkor kvality, protože vysokootáčkový 2T potřebuje to nejlepší.

Rozhoduji se mezi:
Repsol Moto Competicion +-250 Kč
Castrol Power 1 TTS +-250 Kč
Castrol Power 1 Racing 2T +-200 Kč
Motul 710 +-350 Kč

Oleje by měli, dle specifikace, jít použít všechny, pokud ne, tak mě vyveďte z omylu.
Jinak je nějaký vyloženě, nechci psát špatný, ale horší? A nějaký lepší?

Díky
Anketa: motorový olej 2T
Repsol Moto Competicion
11%
1
Castrol Power 1 TTS
11%
1
Castrol Power 1 Racing
44%
4
Motul 710
33%
3

Motorový olej

18.8.2014 v 11:22 | Nahoru | #1
Ja mam vyzkouseny Castrol Power 1 Racing. TTS uz se nevyrabi. Hodne lidi doporucuje Shell Advance Ultra 2T, ten chci vyzkouset priste.

Motorový olej

18.8.2014 v 11:27 | Nahoru | #2
za sebe můžu doporučit http://maziva.heureka.cz/mogul-2t-fd-1l/
výborný olej za dobrý prachy, i kamarád to jezdil v Husqvarně cr 250.

Motorový olej

18.8.2014 v 12:08 | Nahoru | #3
Já jezdím v Rsku olej a spokojenost

Motorový olej

18.8.2014 v 12:30 | Nahoru | #4
Agip racing 2T - Má v sobě ricinový olej, krásně to voní a jezdí ho i borci v závodních dvoutaktech. Určitě doporučuji

1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej

18.8.2014 v 12:51 | Nahoru | #5
Jezdil jsem Motul 710, ale poté jsem přešel na Motul 510, který jezdí i v závodech road racingu, kde ty motory dostávají víc, než na silnici...

(reakce na) Motorový olej

18.8.2014 v 12:55 | Nahoru | #6

DrakeRS píše: Jezdil jsem Motul 710, ale poté jsem přešel na Motul 510, který jezdí i v závodech road racingu, kde ty motory dostávají víc, než na silnici...



To se tedy divim ze jezdi takhle "obycejny" olej a ne Motul 710 nebo Motul 800.

Motorový olej

18.8.2014 v 13:03 | Nahoru | #7
Má dobrý zkušenosti s Castrolem TTS i Power 1

Motorový olej

18.8.2014 v 15:08 | Nahoru | #8
Výběr olejů od Repsolu, Motorexu a Motulu máš zde .
Repsol doporučuje Moto Competicion nebo Moto Sintetico

Motorový olej

18.8.2014 v 18:09 | Nahoru | #9
Kup to nejlevnější, co splňuje specifikace API a JASO. Víc neřeš. Ten motor je výrobcem testovanej, výrobce není vůl, když tvrdí, že určitá specifikace postačuje. Nikdo neví, kterej olej je lepší. Možná organizace, která uděluje certifikace, a ta si svoje údaje bude hodně dobře hlídat. Každopádně si nemysli, že čím dražší, tím lepší. Jen někde platíš větší reklamu (a tak je kurevsky drahá) a někde menší.

1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej

18.8.2014 v 19:03 | Nahoru | #10
na jednu stranu souhlasím s Dráťa, na druhou stanu ne, jsou oleje a oleje, specifikaci API a JASO má dnes kde jaký olej, a to prakticky to minimum co musí splnit.
Souhlasím s názorem že nemá význam pořizovat drahé oleje, které jsou sice možná kvalitní, ale pro tvůj motocykl zdaleka nevyužité parametry oleje. Na druhou stranu používat oleje bez této základní specifikace je nesmysl.

Motocross nejezdím ale dělám často servis kde čeho v 2T... osobně používám u svojí Husy olej MIDLAND MOTORCYCLE 2 CYCLE (polosyntetika) co má stejné parametry(JASO FD, ISO-L-EGD, API TC+) jako tebou zmíněné oleje v plné syntetice, 1l za 200kč.

Až budeš jezdit na závodním a pořádné ostré mašině, potom bych uvažoval o něčem ještě kvalitnějším, jako je třeba Motorex 1l za 470kč.

Ještě když jsem u toho Midlandu, plnou syntitku bych ti nedoporučoval, protože ta je určená pro vysoké otáčky 9-11tis. kdy poskytuje nejlepší vlastnosti, a není na nějaké "šudlání" to je pak místo přínosu akorát ztráta v podobě horších mazacích vlastností, menším výkonem, větším zanášení svodu, svíčky atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej

18.8.2014 v 19:32 | Nahoru | #11

Akyo píše: na jednu stranu souhlasím s Dráťa, na druhou stanu ne, jsou oleje a oleje, specifikaci API a JASO má dnes kde jaký olej, a to prakticky to minimum co musí splnit.
Souhlasím s názorem že nemá význam pořizovat drahé oleje, které jsou sice možná kvalitní, ale pro tvůj motocykl zdaleka nevyužité parametry oleje. Na druhou stranu používat oleje bez této základní specifikace je nesmysl.

Motocross nejezdím ale dělám často servis kde čeho v 2T... osobně používám u svojí Husy olej MIDLAND MOTORCYCLE 2 CYCLE (polosyntetika) co má stejné parametry(JASO FD, ISO-L-EGD, API TC+) jako tebou zmíněné oleje v plné syntetice, 1l za 200kč.

Až budeš jezdit na závodním a pořádné ostré mašině, potom bych uvažoval o něčem ještě kvalitnějším, jako je třeba Motorex 1l za 470kč.

Ještě když jsem u toho Midlandu, plnou syntitku bych ti nedoporučoval, protože ta je určená pro vysoké otáčky 9-11tis. kdy poskytuje nejlepší vlastnosti, a není na nějaké "šudlání" to je pak místo přínosu akorát ztráta v podobě horších mazacích vlastností, menším výkonem, větším zanášení svodu, svíčky atd...



Myslis, ze jsou ty horsi mazaci vlastnosti v nizkych otackach takovy problem? Muj laicky nazor je, ze v nizkych otackach to umazes temer cymkoliv a zalezi az na tech vysokych. Ja prave davam plnou syntetiku a pritom mam pri enduru v lese motor casto v nizkych otackach, vetsinu casu ve strednich a jen vyjimecne ve vysokych.

2 reakcí na tento příspěvek Motorový olej

18.8.2014 v 19:53 | Nahoru | #12
Myslel jsem to tak, ať si zakladatel tématu zjistí (například z uživatelskýho manuálu), jakou minimální specifikaci má olej mít a to pak dodrží. Ač tuhle motorku neznám a nikdy jsem jí možná ani neviděl a nevím, co má za motor, jediný co jsem pochopil, že jde o dvoutakt, jsem si téměř jistej, že požadavky výrobce budou následující: API TC nebo lepší (TC+), JASO FC nebo lepší (FD). Ano, beru, to jsou dnes skoro všechny. Což ale není překvapující, neb tolik dvoutaktních motorů (pro šťouraly železniční a lodní motory nezvažuji) už není a tak moc se zase konstrukčně neliší.

Závodní oleje, nebo chcete-li oleje pro závodní použití, to je něco jiného.

Ergo, výrobci, překupníci, míchači, tedy všichni, kdo prodávají oleje pod svým jménem, píšou na flašky, že jejich olej je nejkvalitnější, nejekologičtější, nejkrásnější, prostě-nejvíc-nejlepší. Ale jediný hledisko "kvality" muže dát pouze nezávislá instituce = certifikační laborka, která olej otestuje a řekne buď že je to slitek z konzervy ančoviček, nebo je to olej pro motory, a to v takový a takový specifikaci.

Zákazník si pak musí přebrat sám, jestli chce předraženej olej od výrobce flašek na maziva Castrol, kterej zná z reklam ze všechno auto/moto periodik, nebo třeba levnej olej Mogul z rafinérie Paramo (příklad, nikoliv reklama či doporučení), a to oboje se stejnými specifikacemi.

Mimochodem, Castrol je krásnej příklad, jak firma prodávající předraženej šunt může na trhu uspět, i když je snad nejdražší. Lidi mají totiž dobrej pocit z toho, že když utratí víc peněz, tak to prostě musí být sqělý.

(reakce na) Motorový olej

18.8.2014 v 20:03 | Nahoru | #13

Dráťa píše: Myslel jsem to tak, ať si zakladatel tématu zjistí (například z uživatelskýho manuálu), jakou minimální specifikaci má olej mít a to pak dodrží. Ač tuhle motorku neznám a nikdy jsem jí možná ani neviděl a nevím, co má za motor, jediný co jsem pochopil, že jde o dvoutakt, jsem si téměř jistej, že požadavky výrobce budou následující: API TC nebo lepší (TC+), JASO FC nebo lepší (FD). Ano, beru, to jsou dnes skoro všechny. Což ale není překvapující, neb tolik dvoutaktních motorů (pro šťouraly železniční a lodní motory nezvažuji) už není a tak moc se zase konstrukčně neliší.

Závodní oleje, nebo chcete-li oleje pro závodní použití, to je něco jiného.

Ergo, výrobci, překupníci, míchači, tedy všichni, kdo prodávají oleje pod svým jménem, píšou na flašky, že jejich olej je nejkvalitnější, nejekologičtější, nejkrásnější, prostě-nejvíc-nejlepší. Ale jediný hledisko "kvality" muže dát pouze nezávislá instituce = certifikační laborka, která olej otestuje a řekne buď že je to slitek z konzervy ančoviček, nebo je to olej pro motory, a to v takový a takový specifikaci.

Zákazník si pak musí přebrat sám, jestli chce předraženej olej od výrobce flašek na maziva Castrol, kterej zná z reklam ze všechno auto/moto periodik, nebo třeba levnej olej Mogul z rafinérie Paramo (příklad, nikoliv reklama či doporučení), a to oboje se stejnými specifikacemi.

Mimochodem, Castrol je krásnej příklad, jak firma prodávající předraženej šunt může na trhu uspět, i když je snad nejdražší. Lidi mají totiž dobrej pocit z toho, že když utratí víc peněz, tak to prostě musí být sqělý.



Castrol je predrazeny jen na benzinkach, na internetu patri naopak k tem levnejsim, nejdrazsi je Motorex a Motul.

Motorový olej

18.8.2014 v 20:18 | Nahoru | #14
To nevim, ceny najetý nemám, ale když mi při poslední výměně kamarád nabídl, že mi olej udělá, protože ho koupil soudek a má ho super levnej, a pak po mně za Castrol (což jsem předtím nevěděl) chtěl 180,-/litr, tak mě málem omývali.

EDIT: Jednalo se o běžnej olej API SJ, JASO MA2, viskozita 10W-40

Naposledy editováno 18.08.2014 20:20:25

(reakce na) Motorový olej

18.8.2014 v 20:48 | Nahoru | #15
Dráťa> Aprilie RS 125 - Rotax 122, výrobce doporučuje pro olejovou pumpu olej IP MAX 2T COMPETITON nebo AGIP SEED 2T, nebo jakýkoliv, který splňuje požadované vlastnosti: ISO-L-ETC++ a A.P.I TC++.
Nejsem si právě jist, zda oleje, které jsem uvedl tyto požadavky splňují, jelikož nikde jsem nenašel "++" většinou je specifikace uvedena bez plusu a nebo s jedním.

Jinak ceny olejů za litr jsem uvedl v původním příspěvku. Většina uvedených +-250 Kč/1litr Motul 350Kč/1litr.

1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej

18.8.2014 v 21:02 | Nahoru | #16
Myslím ze tady se odpověď nedozviš,každý píše ten který si sám léta kupuje/kupoval.

(reakce na) Motorový olej

18.8.2014 v 21:16 | Nahoru | #17

lukyky píše: Myslím ze tady se odpověď nedozviš,každý píše ten který si sám léta kupuje/kupoval.



I to pomuze, pokud by mel nekdo s nejakym olejem spatne zkusenosti tak ho nebude leta kupovat

Motorový olej

18.8.2014 v 21:27 | Nahoru | #18
Tak to se Italové buď překlepli, nebo hrozně ožrali, protože norma API končí TC+.

Já bych to řešil čímkoliv, co má JASO FD / ISO L-EGD (JASO japonská norma, API je stará americká norma). Protože nic lepšího se nedělá.

Nebo kup motorku s nějakou normální zemí původu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej

18.8.2014 v 21:33 | Nahoru | #19

SirIndy píše: Myslis, ze jsou ty horsi mazaci vlastnosti v nizkych otackach takovy problem? Muj laicky nazor je, ze v nizkych otackach to umazes temer cymkoliv a zalezi az na tech vysokych. Ja prave davam plnou syntetiku a pritom mam pri enduru v lese motor casto v nizkych otackach, vetsinu casu ve strednich a jen vyjimecne ve vysokych.



Můžeš to pro mě za mě mazat fritovacím olejem, taky to pojede jestli ti jde o to...
Vyvracet ti názor nebudu, napsal jsem k tomu svoje :) jinak... Nešlo mi vůbec o plnou nebo polosystetiku, každý olej je krom tohohle i pro určité použití a zatížení(což málo, který výrobce vůbec uvede, krom toho že olej je ultra turbo super...
Osobně na Huse WRE a WR 125 (2 různé motory) začínal jsem s Castrol Power 1 TTS, a přešel na Midland kuli ceně(12x1l za 2160Kč, 180kč litr, jinak 200kč/kus) při stejných parametrech, pozitivum je, že se mi rapidně méně zanáší koleno, a přívěra se už nezanáší karbonem.

Naposledy editováno 18.08.2014 21:34:33

(reakce na) Motorový olej

18.8.2014 v 21:41 | Nahoru | #20

Akyo píše: Můžeš to pro mě za mě mazat fritovacím olejem, taky to pojede jestli ti jde o to...
Vyvracet ti názor nebudu, napsal jsem k tomu svoje :) jinak... Nešlo mi vůbec o plnou nebo polosystetiku, každý olej je krom tohohle i pro určité použití a zatížení(což málo, který výrobce vůbec uvede, krom toho že olej je ultra turbo super...
Osobně na Huse WRE a WR 125 (2 různé motory) začínal jsem s Castrol Power 1 TTS, a přešel na Midland kuli ceně(12x1l za 2160Kč, 180kč litr, jinak 200kč/kus) při stejných parametrech, pozitivum je, že se mi rapidně méně zanáší koleno, a přívěra se už nezanáší karbonem.



Jo to jsem slysel ze ten Castrol karbonuje, proto planuji prechod na Shell Advance Ultra 2. Ale podle toho co pises by mi mel stacit Shell Advance VSX 2, polosyntetika.

1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej

18.8.2014 v 22:13 | Nahoru | #21
Ten Shell Advance VSX 2 uz ma o neco horsi parametry.(API TC, JASO FC)
A ten Advance ultra 2 ma JASO FD a API TC, ISO-L-EGD
Midland 2T, JASO FD, ISO-L-EGD, API TC+ pri stejny cene.

(reakce na) Motorový olej

18.8.2014 v 22:47 | Nahoru | #22
Tak všem děkuji , nakonec jsem se rozhodl pro olej od Repsolu, splňuje:
JASO M345 FD, ISO-L-EGD, API TC, TISI, Aprilia DFI. Jen nyní nevím, jestli Repsol Moto Competicion 2T nebo Repsol Moto Sintetico 2T, našel jsem vlastnosti oleje, jako je hustota při 15stupních, viskozita, bod vzplanutí, sulfátový popel. Oba tyto oleje mají rozdílné hodnoty, vyzná tu někdo v těchto vlastnostech?

na obrázku vlevo REPSOL Moto Competicion, vpravo Moto Sintetico.




1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej

19.8.2014 v 01:45 | Nahoru | #23
Protože je motor mazanej směsí oleje s benzínem, na viskozitě (hustotě za rozdílných teplot) tolik nezáleží. Popel - čím míň, tím lépe, a vzplanutí netuším. Jinak pro naše klimatický podmínky obecně ideální viskozita SAE 40 (10W-40) nebo SAE 50 (15W-50) pro letní provoz, nižší hodnoty jen při provozu za nižších teplot.

(reakce na) Motorový olej

19.8.2014 v 10:33 | Nahoru | #24
Dráťa> Dík, zvolím tedy Moto Competicion a pokud se neosvědčí, tak to pak změním :)

Motorový olej

3.3.2016 v 17:57 | Nahoru | #25
Trosinku to tady obnovim... Co rikate na oleje znacky Putoline??? Jezdite na to nekdo?? Nebo celkove zkusenosti s touto znackou?

1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej

3.3.2016 v 23:46 | Nahoru | #26
Ve čtyřtaktu jsem měl Putoline. Jezdilo to úplně stejně jako s Castrolem. A Elfem. A Denicolem. A Shellem. Takže jsem s ním byl docela spokojenej. Stejně jako s Castrolem. A Elfem. A Denicolem. A Shellem.

Neřeš to!! Mezi Denicolem a Castrolem (nebo jakýmkoliv jiným) je rozdíl asi jako mezi Coca Colou a Pepsi. Koukej na normy, u dvoutaktu API (TB, TC) a JASO (FB, FC, FD). U čtyřtaktu na API (SG, SJ, S a další písmeno v abecedě) a na JASO (MA, MA1, MA2 pro spojku v oleji).

Všechno ostatní je jen reklamní omáčka. Jedno má oražovou flašku, druhý má černou flašku, všechno teklo stejným ropovodem, v rafinérii to vyčistili a aditiváři to domíchali. Firma, která je napsaná velkým písmem na etiketě, to jen zabalila.

(reakce na) Motorový olej

10.3.2016 v 16:24 | Nahoru | #27

Dráťa píše: Ve čtyřtaktu jsem měl Putoline. Jezdilo to úplně stejně jako s Castrolem. A Elfem. A Denicolem. A Shellem. Takže jsem s ním byl docela spokojenej. Stejně jako s Castrolem. A Elfem. A Denicolem. A Shellem.

Neřeš to!! Mezi Denicolem a Castrolem (nebo jakýmkoliv jiným) je rozdíl asi jako mezi Coca Colou a Pepsi. Koukej na normy, u dvoutaktu API (TB, TC) a JASO (FB, FC, FD). U čtyřtaktu na API (SG, SJ, S a další písmeno v abecedě) a na JASO (MA, MA1, MA2 pro spojku v oleji).

Všechno ostatní je jen reklamní omáčka. Jedno má oražovou flašku, druhý má černou flašku, všechno teklo stejným ropovodem, v rafinérii to vyčistili a aditiváři to domíchali. Firma, která je napsaná velkým písmem na etiketě, to jen zabalila.


souhlas, ale proč teda zminovanej Castrol seženu aj za 200 kč a stejně dobrý olej (parametrově) jako je třeba Motul 710 stojí +- 400 ??

Motorový olej

10.3.2016 v 22:46 | Nahoru | #28
Nevim. Třeba proto, že Motul je předraženej, ale lidi slyší na značku a kupujou, pod dojmem "čím víc peněz utratím, tím mám lepší pocit / víc dělám pro motorku / tím víc adidas?

Motorový olej

11.3.2016 v 13:17 | Nahoru | #29
Já sem v NSR 125 vyzkoušel snad všechno možný a nakonec sem skončil na Repsol Nautico Outboard Jet Ski 2T, 4 l

Je krásně řídkej, kupoval sem ho asi za 1000kc ty 4L, výfuk byl od posledního vypálení úplně čistej.

Takze můžu jedině doporučit

Motorový olej

21.3.2016 v 13:35 | Nahoru | #30
Co se mně týká, tak zatím jezdím stále Repsol Moto Competicion 2T, kouřivost dobrá, za studena a při plným gasu to samozřejmě trošku čudí, ale jinak OK, měl sem trochu strach z viskozity, jelikož používam olejovou pumpu a olej se zdál zprvu o dost hustší než např castrol, ale zatím bez problému. Za cenu 160 až 200kč/litr myslím dobrá koupě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2889 7.5.2024 v 22:32 Beranidlo
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist