globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 22:32 | Nahoru | #1
J.M.K.> Dvouválec do V by se mi také líbil. A možná čím větší, tím lepší Na druhou stranu si lámu hlavu s tím,jakých motorů je asi na trhu nejvíce a z toho mi vyplývá dobrá cena, dostupnost náhradních dílů a dostupný servis. Jestli někdy budu Tříkoláka prodávat, tak to skoro jistě bude ve formě stavebnice a každý si víceméně bude moci vybrat co se mu líbí. jak jsi napsal 100lidí=100 chutí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

14.8.2014 v 23:23 | Nahoru | #2
bafse> Nějaký pěkný V-twin by bylo dobré úplně nekrytovat, aby mohl vyniknout - v tom jsou vymakané konstrukce Morgan, kde je motor vpředu, před chladičem. Ale zase dle návrhu na kresbách by "díra" do zadní kapoty docela rušila, tam by to bylo pak třeba konstrukci přepracovat. Napadá mě, kor při použití zmíněného motoru XVS1100, použít z Dračeny celou část rámu s motorem, kyvkou a zadním kolem, včetně zavěšení. Měl bys tak vyřešené uchycení celého agregátu, včetně zavěšení kola a nemusel řešit jeho konstrukci. Pořešit uchycení tohoto "pomocného" rámu na hlavní rám už by pak nebylo těžké.
Nebo mě teď napadl agregát VN1500 - tam je motor chlazený vodou, takže by nebyly komplikace s chlazením (náfuky, ventilátory...) a navíc VN1500 záměrně nemá chromy, takže motor není zase takový krasavec, aby bylo škoda jej zcela zakrytovat.
A dodávat vozidlo jako stavebnici, to v každém případě! Už jen proto, že takový vůz zpravidla budou pořizovat fajnšmekři, co tuplem ocení možnost sám si vůz sestavit. Ostatně první generace Kaipanu byla též takto řešena - tam šlo především o použití agregátu a pár dalších dílů z Favoritu. A co pamatuju, tak i Morgan na přání dodával svůj "Three-wheeler" jako "kit-car" (stavebnici). A podobně Jawa (pokud to tedy ještě platí) obešla nesmysly z Brusele tím, že 350/640 dodává jako "sadu dílů" (s tím, že nabouchá číslo rámu a motorka se postaví na existující papíry od třeba zničené motorky), ale tam je to ve skutečnosti sestavená a provozuschopná motorka. Nicméně po domluvě by snad byli schopni dodat skutečně díly v bednách. Škoda jen, že takto nenabízejí 634 - tu bych bral hned.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist