Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše: AndělČK> Jak jsem už psal, mazání ventilů je nesmysl. Mazací olej na dřík ventilu dávkuje/prosakuje skrz simering a sedlo mazání nepotřebuje. Takže ten olej funguje jako chladící médium.
Mazání ventilů je jen hojně používaný termín i když je technicky nesprávný.
Abych vyvrátil mýtus, že přidaná aditiva na ochranu sedel něco chladí, tak dám příklad.
Budeme používat třeba Valve Saver Fluid. Dávkování je 1l na 1000l paliva. 60% energie se dejme tomu v motoru přemění na teplo. To máme celkově 4200kwh. Na to abych ohřál 1l balení na 800°C mi bude stačit +- 1kwh. Takže nám to odebere 0,02% z celkové energie.
Takže ,jako chladící médium, je to absolutně nepoužitelné a zanedbatelné.
Pokuď tyhle přípravky něco dělají, tak jedině na principu, že mění vlastnosti ventilových sedel, třeba jako olovo, které bylo dříve v benzínu. Dokonce i výrobce tohoto produktu to prodává jako koncentrovanou náhražku olova a je to určené i pro staré benzínové motory, bez tvrzených sedel.
Naposledy editováno 09.08.2014 08:41:49