globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LPG na moto či skútr
 
31.7.2014 v 16:43
Vím, že tu budou brutální odpůrci tohoto paliva, ale i příznivci. Jelikož jsem si nechal do auta namontovat alternativní pohon LPG a při prvním tankování jsem zatlačil slzu dojetím a následnému ožrání za ušetřené peníze.

Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?

Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.

Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?

Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
Anketa: LPG do skútru
taková blbost - nikdy LPG ani do auta
37%
62
stojí za zvážení
12%
20
šel bych do toho
47%
78
jsem pro CNG
4%
6

1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr

8.8.2014 v 11:02 | Nahoru | #1
Freedom: hele ale kdyz budeme brat variantu ze se nic neposere a tudiz ze naklady na LPG navic jsou revize, drazsi emise atd - tak jsou to polozky v radu stokorun. Nikdo nepopira ze lpg ma smysl az kdyz najedes spoustu km (kdyz teda nekoupis uz s lpg)
Tak kdyz najetu 40tis rocne tak s 10/100 u plynu to bude za nakejch 60tis s 9/100 u benzinu to bude za 130tis ....

Jestli dobre pocitam je to zhruba 50procent - kolik musim pripocist abych se dostal u plynu na tebou zminovanych 70proce t nakladu na benzin? Me to vychazi ze bych musel do tech revizi atd spadnout za 26tis...ono i treba jen na 60procent. Je to 13tis - a to fakt nevim jestli u plynu nekdo za rok proservisuje 13tis....

Takze sem se snazil trosku argumentovat, tak cekam vic nez jen smajlik

(reakce na) LPG na moto či skútr

11.8.2014 v 09:34 | Nahoru | #2

assassin píše: Freedom: hele ale kdyz budeme brat variantu ze se nic neposere a tudiz ze naklady na LPG navic jsou revize, drazsi emise atd - tak jsou to polozky v radu stokorun. Nikdo nepopira ze lpg ma smysl az kdyz najedes spoustu km (kdyz teda nekoupis uz s lpg)
Tak kdyz najetu 40tis rocne tak s 10/100 u plynu to bude za nakejch 60tis s 9/100 u benzinu to bude za 130tis ....

Jestli dobre pocitam je to zhruba 50procent - kolik musim pripocist abych se dostal u plynu na tebou zminovanych 70proce t nakladu na benzin? Me to vychazi ze bych musel do tech revizi atd spadnout za 26tis...ono i treba jen na 60procent. Je to 13tis - a to fakt nevim jestli u plynu nekdo za rok proservisuje 13tis....

Takze sem se snazil trosku argumentovat, tak cekam vic nez jen smajlik



...tohle je jasněže na víc než smajlík...
Když budeme brát variantu, že se nic neposere, ve vákuu, za bezvětří, při 20°C a 1050hPa ...tak samozřejmě ano

10000km palivo já cca.23tCZK(sazomet 2,4 ...auto s pohotovostkou 1730kg)
10000km palivo LPG 13,5tCZK
to je 58% (pouze palivo) ...na 70% potřebuješ ještě 12% - což je :
--- 12% = 8300Kč
při 30tkm/rok - je "čistá" úspora PALIVA 28,5tCZK

30tkm za rok je poměrně dost velkej nájezd na privátní auto, ale budiž. Při polovičním nájezdu to budou úplně jiný absolutní částky.(podotýkám, že ceny dílů a servisu jsou konstanta - resp. zvýšují se) Při polovičním nájezdu bude vše trochu nevýhodnější oproti případným nárokům na investice.
A opět zakončím...ano jsou to hezký čísla, spoříte...ale 50% celkových nákladů to není. Dá se to tak spočítat, ale realita je trochu jiná. Já po tom co jsem s LPG jezdil 4roky jsem na věty typu " jezdím za půl" trochu ostražitej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist