Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Ten kdo tady píše, že by si radši koupil nafťáka budiž, mě nesmí do baráku - zbytečně drahý provoz.
Ten kdo tady píše, že při nájezdu 10tis. km/rok nic neušetříš, tak ho vyvedu z omylu.
Co se týče roční prohlídky, tak 500Kč mě nevytrhne, když tankuju za pakatel.
Mimochodem, když za 400Kč najedu 300km, je špatné? To s naftou, která je dražší na údržbu nedáš ani omylem.
Jelikož jsem motorkář tělem i duší, tak tomu moje auto odpovídá (FIAT PUNTO II 1.2 8V) - všechny peníze rvu do motorek.
Spotřeba plynu je 8litrů na 100km.
Nad tou nádrží u motorek jsem se taky pozastavil, ale znám člověka, kterej by byl schopnej jí vyrobit i s atestací. Pokud jde o maxiskůtra nebyl by asi problém někam narvat třeba 10 litrovou nádrž. Mě osobně by třeba pod sedačkou nevadila.
Ještě tu někdo psal něco o zadřených vstřikách - to moc nechápu, jelikož plyn má vlastní vstřikovače a jestli měl na mysli přidřený ventily tak jde instalovat podtlakové přimazávání.
Naposledy editováno 31.07.2014 23:26:36
Co se týká přimazávání ventilů, zdá se mi to jako blbost. Ten olej vstřikovanej do sání se dostane jen k sacím ventilům. Olej na vodítka je dávkován přes simeringy a je jedno jestli to jede na plyn, naftu nebo benzín, tedy není potřeba toto dále mazat. Sedla ventilů jsou tvrzená, provoz na LPG vydržela i 120-ka která potřebovala olovnatý benzín a vůbec neměla tvrzená sedla ventilů.