globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pepa Sršen radí!!!
28.7.2014 v 20:18
"petrolej fakt ne .....je mastnej, ničí O-kroužky.....atd...." zajímavé





Naposledy editováno 28.07.2014 20:18:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 08:59 | Nahoru | #61
assassin> Mažou se naopak válečky. Čepy mezi článkama jsou namazaný z výroby a utěsněný kroužkama ale váleček řetězu potřebuješ mazat, ten nijak těsněnej není a mazivo potřebuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:04 | Nahoru | #62

stráťa píše: assassin> Mažou se naopak válečky. Čepy mezi článkama jsou namazaný z výroby a utěsněný kroužkama ale váleček řetězu potřebuješ mazat, ten nijak těsněnej není a mazivo potřebuje.



Nojenze ten valecek se otaci na cepu - na tom mazivu co je mezi cepem a valeckem uzavrene okrouzky - valecek se vuci rozete nepohybuje - tak nevim pro mazat vnejsi plochu valecku

(reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:12 | Nahoru | #63

stráťa píše: assassin> Mažou se naopak válečky. Čepy mezi článkama jsou namazaný z výroby a utěsněný kroužkama ale váleček řetězu potřebuješ mazat, ten nijak těsněnej není a mazivo potřebuje.



a já měl za to, že mazivo by mělo vzlínat kolem kroužků právě k těm vnitřním čepům a kroužky tam jsou jen aby do toho nešla voda a bordel

Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:19 | Nahoru | #64
Kartáček na čištění se dá koupit za pár korun v Číně, např. http://www.aliexpre...ival/1580319069.html

2 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:27 | Nahoru | #65

Potřebuješ dostat mazivo mezi "roller" a "bushing" kde dochází k pohybu během usazování řetezu na ozubený kolo.

Naposledy editováno 29.07.2014 09:29:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:30 | Nahoru | #66

stráťa píše:
Potřebuješ dostat mazivo mezi "roller" a "bushing" kde dochází k pohybu během usazování řetezu na ozubený kolo.


ten je přece namazaný už z výroby a těsní to o kroužek. Už je to tady několikrát napsáno.

(reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:31 | Nahoru | #67
And> Podívej se pořádně, z výroby máš namazaný mezi "bushing" a "pin". Dokonce je mazivo na tom obrázku ukázaný zelenou barvou.

1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:38 | Nahoru | #68
Mezi roller a bushing mazivo neni. Proc by se to tam melo tocit? To je napvevno spojeny ne?

Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:41 | Nahoru | #69
Pepo ty jsi Kokot

Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:42 | Nahoru | #70
Roller je na řetězu ten váleček co se volně pohybuje.
Při najíždění řetězového článku na rozetu se pootočí.

1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:50 | Nahoru | #71
Ale ja bych rekl, ze ten roller je pevne spojen s tim bushingem a toci se to okolo pinu...

Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:57 | Nahoru | #72
Stráťa má pravdu je to "nejháklivější" místo řetězu! Hlavně když po umytí (zmoknutí) to experti, nechaj pěkně zlehka přireznout to je začátek konce, celé řetězovky...

(reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:58 | Nahoru | #73

stráťa píše:
Potřebuješ dostat mazivo mezi "roller" a "bushing" kde dochází k pohybu během usazování řetezu na ozubený kolo.



Jojo to je fakt, prinnabihani a vybihani retezu se to kousek otoci - tzn jo kdyby se mazivo dostalo tam tak to ma smysl

Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:59 | Nahoru | #74
Martin: to ne cece, to ma strata pravdu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 09:59 | Nahoru | #75

MARTlN píše: Ale ja bych rekl, ze ten roller je pevne spojen s tim bushingem a toci se to okolo pinu...



blbost. Když to kartáčuješ tak se volně otáčí.

A sprejem se maže, aby se mazivo dostalo na místo kde je zelený Lubricant. Proto se maže řetěz jak se maže. Ty kroužky sice pomáhají aby mazivo neunikalo a nešel tam bordel, ale dokonale těsné nejsou. Kdyby byly, tak řetěz mazat nemusíš, nebo mažeš jen ty Rollery.

Princip je o naprosto stejný jako u starého řetězu, nebo řetězu na kole, kde kroužky nejsou a maže se stejně. Akorát bez kroužků musíš mazat častěji, protože to mazivo mizí rychleji

1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:01 | Nahoru | #76
tvl, že zrovna assassin nebude vědět jak a proč se maže řetěz...nějaké skvrny na slunci?

Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:01 | Nahoru | #77
Nikoli.
Pevně spojenej je PIN s OUTER SIDEPLATE (venkovní článek) a BUSHING s INNER SIDEPLATE (vnitřní článek). Jejich spoj je z výroby namazán a dotěsněn O-kroužkem. Na vnitřním článku jsou ROLLERy, které zajišťují, aby se neodíral BUSHING najížděním do ozubeného kola. ROLLERy se nejen volně otáčejí, ale mají i stranovou vůli.

(reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:03 | Nahoru | #78

MARTlN píše: Mezi roller a bushing mazivo neni. Proc by se to tam melo tocit? To je napvevno spojeny ne?


asi ne Time

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:05 | Nahoru | #79
kubacech> Mazáním řetězu přes O-kroužky žádný mazivo nedostaneš. Pokud ano, tak jsou kroužky už po smrti. Maže se roller.

(reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:08 | Nahoru | #80

fockewulf píše: tvl, že zrovna assassin nebude vědět jak a proč se maže řetěz...nějaké skvrny na slunci?



No jo no asi bych mel zacit mazat retez ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:11 | Nahoru | #81
PepanS> a to je důvod, proč se maziva chovají jak se chovají.
Proč, když to dáváš na kroužky tak od nich jdou bublinky, tekuté mazivo mizí dovnitř a proč potom to mazivo ztuhne, aby se nedostávalo tak rychle ven.

Nebo mi chceš tvrdit, že ty kroužky jsou tak úžasná věc, že udrží mazivo hermeticky uzavřené uvnitř celou životnost řetězu? Je-li to tak, tak proč je nedají i mezi Roller a Inner sideplate? To by řetěz vydržel od výroby namazaný celou životnost a mazat by si nemusel vůbec

Ať si každý maže jak chce. A kdo neví jak mazat ať si koupí motorku s řemenem

(reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:25 | Nahoru | #82
To, že někdo umí jezdit, neznamená, že bude umět předat svůj um dál, dobře to vysvětlit a že bude rozumět všemu kolem.

assassin píše: Nojenze ten valecek se otaci na cepu - na tom mazivu co je mezi cepem a valeckem uzavrene okrouzky - valecek se vuci rozete nepohybuje - tak nevim proc mazat vnejsi plochu valecku


Já přestříknu vždy i válečky + bok řetězu. Jednak všude dochází k nějakému, byť i menšímupohybu materiálu, a taky aby nerezavěl. Motorkaření stojí takových peněz, že trocha maziva už mě nevytrhne.

Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:25 | Nahoru | #83
Tak Srsen na FB reaguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:30 | Nahoru | #84

assassin píše: Fockewulf: a ja si zas myslim ze se mazou okrouzky, nenapada me smysl toho mazat jinou cast retezu



Tak ještě jednou... Nenapadá mě smysl mazat o kroužky. Maže se vnitřní strana válečku. Právě z toho důvodu většina výrobců doporučuje převoďák. Olej zateče pod válečky, pak se řetěz utře do sucha a to co zůstalo uvnitř stačí. Takže nic se nešpiní, nic neodstřikuje, jen je potřeba mazat častěji.

(reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:34 | Nahoru | #85

kubacech píše: PepanS>

Ať si každý maže jak chce. A kdo neví jak mazat ať si koupí motorku s řemenem



hele ty bublinko, aby jsi začal šetřit na něco s kardanem

Pokud o kroužky netěsní nebo je zkurvíš třeba benzinem, jak tady někteří rádi radí, tak řetěz samo nemusíš hned vyhodit, jen se prostě rychleji vytahá na maximum-zkrátíš mu životnost, to je celé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:35 | Nahoru | #86
kubacech>

Přesně.
Mazivo je řídké s velkou vzlínavostí, aby dobře zateklo pod ROLLER. Po odpaření rozpouštědla ztuhne, aby tam co nejdéle zůstalo.

Proč máš bublinky na O-kroužcích nevím. Třeba se uvolňuje hnací plyn spreje maziva. Rozhodně to není vzduch uvolňující se z meziprostoru mezi PINem a BUSHINGem způsobený vniknutím maziva přes O-kroužek.

Ano, kroužky jsou úžasná věc, ale nejsou dokonalé. Vžádném případě hermeticky neuzavírají prostor s mazivem. Například mytí řetězu vapkou neodolají a umožní vytlačení maziva vodou.
Proč se nedávají O-kroužky také na ROLLERy? ROLLERy mají poměrně velký prostor pro pohyb při styku s ozubeným kolem. Tyto pohyby by kroužek ve velmi krátké době zničily.
Přesně ze stejných důvodů se nedávají O-kroužky do cyklořetězů. Ty totiž musejí mít velké vůle pro stranový ohyb řetězu, aby bylo možno používat přehazovačku, které by kroužky velmi rychle "rozžvejkali".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:36 | Nahoru | #87

Marfy.VFR píše: Tak ještě jednou... Nenapadá mě smysl mazat o kroužky. Maže se vnitřní strana válečku. Právě z toho důvodu většina výrobců doporučuje převoďák. Olej zateče pod válečky, pak se řetěz utře do sucha a to co zůstalo uvnitř stačí. Takže nic se nešpiní, nic neodstřikuje, jen je potřeba mazat častěji.



a proč to budu jako magor máchat v převoďáku, když sprej na řetěz zanese mazivo tam, kam má, těkavé složky se odpaří a mám to bez námahy a když neprší, tak na 1000km bez problému namazané.

Já se chystám po vystříkaní maziva přejít na elaskon, jsou na to jen samé kladné reference.

Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:38 | Nahoru | #88
Tvl takova rozborka takove kraviny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:41 | Nahoru | #89

jean192 píše: E85 by som teda nepoužíval, je to agresívne na gumu, myslím, že o krúžky má reťaz gumové (ale mysleť znamená hovno vedieť, ak je to silikon, tak pohoda)



Rovněž si myslim, že E85 asi nebude to pravé - je v tom cca 15% naturalu, ale hlavně jsem kdysi četl v článku ohledně problematiky E85, že je právě poměrně agresivní ke gumovým těsněním, ke starým korkovým těsněním údajně extrémě agresivní.

(reakce na) Pepa Sršen radí!!!

29.7.2014 v 10:44 | Nahoru | #90
PepanS> je-li o tak, pak nechápu, proč když nenamazaný řetěz sundáš, tak je méně ohebný, než když ho namažeš. Za to mohou ty Rollery?

Naposledy editováno 29.07.2014 10:44:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1183, 1184] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35508 Dnes v 12:01 oxygen
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 Včera v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist