globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku
14.7.2014 v 14:07
Ahoj hosi,

prosím o radu - mám následující problém:

tak se mi konecne podarilo nastartovat svou motokaru s motorem MZ 251 ETZ a upravovanym vyfukem z koncernu volkswagen...

Myslim ze to bezi docela hezky s tim neoriginalnim vyfukem...
Ale mam tu jeden problem... Strili mi to do vyfuku - resp. z toho vyfuku lita cca 20 cm dlouhej plamen a je to rana jak hovado.
Startuju to na petku a to tak, ze kolem kola obmotam pas a pak za nej trhnu (alternativa roztlaceni).
Pri prvnim startu to bezelo celkem slusne viz video - akorat mi prislo, ze to nema takovou odezvu za plynem. Pridal jsem, ale motor sel do otacek s tak sekundovou mozna i vice dlouhou odezvou...
Pak kdyz jsem to chcipl a zacal znovu startovat, tak jsem to omotal kolem kola, skubnul a motoro si tak 10x poblafne v nizkejch otackach ze se jen taktak neudusi a pak chcipne a pri tom poslednim chcipnuti to prave streli straslive do toho vyfuku...
Poradi naky dobrak kde muze byt problem? Co je potreba seridit? Karburator / predstih nebo je problem ten neorigos vyfuk? Zapalovani tam mam s ridici jednotkou (ne kladivkove / ani ne primo VAPE).



Orig výfuk nemám, tenhle co jsem se s nim cely vykend svaroval se mi tam libi i mi tam pasuje - nerad bych jej menil.

Diky, Tomas.


2 reakcí na tento příspěvek MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 14:16 | Nahoru | #1
jezismarja, 2t je vyfuk sakra dulezitej a ty tam vytvoris takovou prasarnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 14:20 | Nahoru | #2
DRN.> Vim, ale neslo udelat jinak s tim co jsem mel doma. :-/
Je mozny ten motor (karburator / predstih) nejak seridit, aby to nestrilelo?
Nejsem pres MZ zadnej prebornik, ale prislo mi, ze ten motor bezi velice pekne...

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 14:21 | Nahoru | #3
tak jo trochu k tematu. víš jak vubec funguje 2T taktní motor?
něco o tom že výfuk je rezonanční komora a pomáhá zpětně odraženou vlnou od zadního kuželu znatlačit směs zpět do válce přes uzavírající se výfuk? hele měl vys tam dát výfuk at už laděný nebo originální...

Je potřeba se probrat ze snu a aby to fungovalo jako dvoutakt tak to musí mít výfuk jako dvoutakt... kurva je to tak jednoduché proč myslíš že každej dvoutakt má místo výfuku hnusnou bambuli ruzně rozšiřující a zužující?
Vše je o roztažnosti a rychlosti plynů... Hele abys mohl zachovat výfuk tak musíš dát jiný motor... doporučuji vzduchem chlazený CB500 nebo GS 500E docela levný 50 konové motory a na tu káru pak nezapomeneš....

na takovejhle bastl se upřímně vyser

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 14:32 | Nahoru | #4
Viz Vitek....

jinak

(reakce na) MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 14:36 | Nahoru | #5

kodlyk píše: DRN.> Vim, ale neslo udelat jinak s tim co jsem mel doma. :-/
Je mozny ten motor (karburator / predstih) nejak seridit, aby to nestrilelo?
Nejsem pres MZ zadnej prebornik, ale prislo mi, ze ten motor bezi velice pekne...


No jo, když musíš bastlit z toho co máš doma...
Takhle si akorát zabil celej vikend svarovanim.

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 14:40 | Nahoru | #6
a možná se i naučil svařovat, jako jinak ten vejfuk neni hnusnej ale ja bych k tomu ted dal jinej motor.... když teda chceš mit tenhle lauf...

(reakce na) MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 14:44 | Nahoru | #7
Tak to jste me moc nepotesili...
Nepujde to ani nejak rozumne vyladit tak ze bych tam nakonec nasadil neco, cim bych mohl regulovat prumer ty koncovy roury ze ktery jde kour? Ze bych to treba zkusil trochu pridusit...

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 15:04 | Nahoru | #8
Uz to pochop, 2T motor ti bez spravne spocitaneho vyfuku nepojede tak jak ma. Bude se to hybat, ale nijak to nevyladis aby jsi z toho dostal maximum ne na ukor zivotnosti.

1 reakcí na tento příspěvek MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 15:24 | Nahoru | #9
OK, diky za rady, respekt.

Když tedy seženu výfuk origos z mz 251 etz a trochu ho primontazi do kary upravim - tn priohnu to koleno od valce do tlumice, nebudu pak resit sejny problem?

Dikes.

(reakce na) MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 15:26 | Nahoru | #10

kodlyk píše: OK, diky za rady, respekt.

Když tedy seženu výfuk origos z mz 251 etz a trochu ho primontazi do kary upravim - tn priohnu to koleno od valce do tlumice, nebudu pak resit sejny problem?

Dikes.


neměl bys
spodem motoru nemáš místo? že bys ho vyvedl tama

1 reakcí na tento příspěvek MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 15:32 | Nahoru | #11
hele jak říkám máš 2 možnosti... sehnat bud origo a nebo laděnej lauf na MZ 251 a nebo jiný motor.

Jako nějak to pojede ale ne rozhodně tak jako s výfukem případně spotřeba muže být brutální....

hele já být tebou dám tam 4 taktní motor - ten bývá i blbuvzdorný a většinou i víc vydrží přeci jen budeš s tim lítat a motor bude dostavat na prdel
a k tomu mužeš mit vyfuk pouze shorty nebo trubku tak jak to máš ted....

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 15:35 | Nahoru | #12
Sezen nejakej 4T motor a nemusis tolik resit vyfuk a muzes si tam nechat ten VW ladenej

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 15:36 | Nahoru | #13
kup tohle a udělej si z toho pořádnou motokáru... a ne smradlavej žravej cwitakthttp

//www.motorkari.cz/motobazar/nahradni-dily/motory/motory-kompletni/komplet-motor-628486.html

Naposledy editováno 14.07.2014 15:37:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 15:40 | Nahoru | #14
VITEK_M> Zadny 4T motor bohuzel nemam... Zacnu shanet origos vyfuk... Ale stejne to budu muset trochu priohybat, aby tam sel a neprecnival. Jen mam tedy strach, abych v pripade nejaké upravy - priohnuti kolena, ci ohyb do praveho ulhu, aby byl vyfuk napric - neresil stejny problem tzn. aby tento zasah vyfuk neznehodnotil...

Jinak tam planuju dat dat motor cz 125/516 - koupil jsem kvuli tomu celou krosku. K nemu tam tedy origos vyfuk budu mit... To teprve bude hukot...

Snad se mi to podari predelat behem leta... Z pracovnich dovudu nemam moc casu. :-/

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 15:44 | Nahoru | #15
dělej jak myslíš.... za mě 4 takt 50 koní honda CB nebo GS 500E ... nesmrtelný motory a pokud maj olej a benzín a jsi na to v rámci možností hodnej, jsou věčný

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 15:45 | Nahoru | #16
možná i ten motor z MZ dobře prodáš je jich značný nedostatek na trhu

(reakce na) MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 16:32 | Nahoru | #17
kodlyk> no myslím, že to tu nepadlo, pravděpodobně to zadřeš, jelikož to neuchladíš (je to chlazené jen vzduchem a počítá se s náporem větru při jízdě

jak tu zaznělo, nejlépe 4T a vodou chlazený, ale zkusit můžeš vše, když tak dávej průběžné info, jak se daří, ještě zkus nastudovat na netu výrobu domácí motokáry, určitě je toho na netu hafo

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 21:52 | Nahoru | #18
Ahoj, přesně tohle střílení mi dělalo, když mi začínal blbnout snímač polohy kliky, pak odešel uplně.

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 22:56 | Nahoru | #19
A ten openfiltr, trysku zvětšit min o dvacet, bude to jinak chudý.

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 22:59 | Nahoru | #20
K výfuku doporučim následující. Celou tu rouru od kamen vyhodit a někde kup laďák na MZtu.

Rozřízni to na dvě části za bandou tak, že rezonančka bude vedle motoru (teď je tam rovná roura) a koncovka bude vzádu tam jak máš teď ten tlumič.

PS: Platí jen pokud ten motor tam mervomocí chceš, jinak bych šel cestou jinýho čtyřtaktu, nejlíp vody, ta se uchladí i na místě s větrákem a budeš si moct i nechat svůj lauf.

Naposledy editováno 14.07.2014 23:01:40

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

14.7.2014 v 23:12 | Nahoru | #21
Počkej až se ti spojka utrhne z kužele

1 reakcí na tento příspěvek MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

15.7.2014 v 10:46 | Nahoru | #22
Soudruzi chytrý jak rádia, ale odpověd proč to střílí nikdo zatím nenapsal, jenom ty jejich jiný motory a vejfuky.
Každopádně ten filtr co tam máš, je nejhorší co můžeš udělat. Z vlastní zkušenosti se po chvílí nacucá benzínem a zalepí se prachem a už je směs na prd. Když už tenhle filtr tak větší jedině s delším sáním.
často se stává , že netěsní přiruba karburátoru na válci takže jen vystřihnout těsněníčko.
Jinak výfuk by opravdu byl lepší 2T zjednodušeně:
2T výfuk plyny vrací
4T výfuk vytahuje

(reakce na) MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

15.7.2014 v 11:05 | Nahoru | #23
Mad_Rockstar> Ahoj, díky za reakci.
Ten filtr treba na hovno bude / nemam zkusenosti, takze si necham poradit, ale ted jak jsem to startoval tak tam byl uplne novy a vlastne zazil jen cca hodinu startovani, takze urco zatim zadelanej nebyl.
Jinak prirubu zkusim zkontrolovat pripadne naky tesneni udelat.
Zapomel jsem zminit, ze motor jsem kupoval na aukru a toto byl jeho prvni start - karburator jsem jen proplachoval - s nicim sem na nem nechybal - ani nekontroloval to zavirani plovaku jak je dulezity. Pricin muze byt nekolik. Jde mi jen o to, jestli tedy musim kupovat novy vyfuk origos na mz nebo jestli ten motor pujde seridit plus minus na tento vyfuk co jsem tam nabastlil...
Nevim jestli u toho myho zapalka s hallovym snimacem otacek jde nak ladit predstih, tak bych spis prosil nakou kucharku co vse a v jakym poradi vyzkouset nez ten svarovanej vyfuk hodim ze skaly a sezenu origos... Jak ale rikam, mam v plnu tam dat cizu 516ku ke ktery mam origos vyfuk... Jen ten motor musim prepulit a zgeneralkovat... :-/ Do ty doby jsem to chtel projet s timhle MZ a tim shit vyfukem...

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

15.7.2014 v 12:21 | Nahoru | #24
Tak do té doby než dáš cz tak si můžeš pročítat proč to nejede a učit se princip 2t motoru... Jinak Pojede to vždycky nějak... Ale nečekej 20 koní a už vůbec nečekej rozumnou spotřebu, vše ti vylita výfukem ven

MZ 251 ETZ strili do neoriginalniho vyfuku

15.7.2014 v 16:10 | Nahoru | #25
Vitku rozumim a princip chapu... Zde je to hezky nacrtnute...

http://www.jawa-50.c...expanzni-komora.html

Chapu tedy proc to asi strili - ve vyfuku se mi hromadi smes ktera se mela vratit do valce nad pist respektive z nej nemela vubec nespalena unikat do vyfuku... Pak mi tato smes chytne ve vyfuku a bum - prask, sousedka pada ze stafli...

4T motor shanet nebudu - myslim ze tam bohate staci cca 30konova 516ka... Ostatne ta se primo do zavodnich motokar davala ve verzi soupe kdy je sani primo do kliky...

Nez ten svuj lety unavenej poklad dam do kupy - zkusim mezitim sehnat vyfuk primo na MZ abych se aspon mohl pekne projet a nebo to nejak prozenu s tou mou trubkou od kamen... Neni nad to ziskat si oblibu mezi sousedy...

Diky za pomoc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 46 18.5.2024 v 10:56 JAVR
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 8 26.2.2022 v 17:47 2stroke
MZ 251 MZ ETZ 251 Petan69 7 7.2.2022 v 08:54 Petan69
MZ 251 ETZ-majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 3 2.4.2021 v 18:26 Boss.trx850


TOPlist