globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru
7.6.2014 v 23:33
Zdravím,

tady na fóru jsem podobný téma nenašel, tak zakládám nový.

Jedná se mi o vůli spojkové páčky na Hondě Varadero. Dle manuálu má mít spojková páčka vůli 10-20 mm. Předepsanou vůli nastavím, když je motor studený. Jakmile ale s motorkou vyjedu, párkrát přeřadím a motor se ohřeje, tak se vůle zvětší na cca 30 mm, což už mi přijde docela dost. Tato vůle se potom už nemění. Když nastavím správnou vůli spojky při zahřátém motoru, tak se vůle už nijak nemění jenom do té doby, než nechám motorku stát přes noc. Ráno je spojková páčka bez vůle nebo s hodně minimální. Podotýkám, že se pouze změní vůle páčky. Stále jde bez problému řadit, spojka neprokluzuje, prostě vše v pohodě. Ale vrtá mi to hlavou a nevím, zdali je toto normální jev. Lanko není poškozené, ani nijak opotřebované. Na spojce je nalítáno cca 53.000 km. Jediný, co mě napadá, je, že by pružiny mohly být už unavené, kdy přes noc si odpočinou, ale jakmile je párkrát zmáčku, tak si o něco sednou.

Nevím, jestli to mám řešit nebo je to normální. Předem děkuji za jakékoliv připomínky a rady.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 08:10 | Nahoru | #1
Není vůle páčky 20mm nějak strašně moc?

Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 09:23 | Nahoru | #2
Nezda se mi, ze by si pruziny pres noc odpocinuly a pak byly zase dobry.

Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 09:54 | Nahoru | #3
Napadlo me,jestli nejsou v trapu pruzinky ve spojce....Kdyz se spojka ohreje,tak zmeknou....Muzou bejt vyhraty,utahany.....Kazdopadne bych tu spojku rozhazel a zkontroloval a vymenil minimalne pruziny...

Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 09:56 | Nahoru | #4
ja to mam na bandasce uplně stejný když jsem si seřizoval vůli na páčce od spojky na studenýn motoru,udělal jsem si vůli asi 2-3 mm a po zahřátí motoru tam byla vůle asi 5-7 mm.
po schladnutí motoru byla vůle opět 2-3mm.
tak jsem udělal komprommis na studenym jsem na nastavil 0-1 mm a pak se mi to na teplým motoru dávalo nějaké ty 3-4mm .
sice nevím jak je to možne a proč ale už to dva roky neřeším,jezdím a považuji to za normal stav
je pro upřesnění neměřím na konci páčky ale na druhé straně páčky u uchycení bovdenu jak je čep v páčce.
na druhé straně je pak vůle podobná jak píše Eagle

Naposledy editováno 08.06.2014 10:01:32

Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 10:17 | Nahoru | #5
A jakou vůli jsi dával 10 nebo 20 ?

Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 10:18 | Nahoru | #6
a spojka jinak funguje ? neklouže když jí třeba při rozjezdu naložíš ? napadly mě projetý plechy a teplem se lehce skroutí a zvětší se vůle. Ale jestli to všechno funguje tak bych to neřešil.

Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 10:45 | Nahoru | #7
já mám spojku novou najeto asi 4500km ale dělalo to i při staré spojce před výměnou

Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 11:23 | Nahoru | #8
Nemůžou se teplem roztáhnout spojkový lamely nebo plechy? Sundat víko, rozebrat spojku a podívat se. Něco se musí teplem roztahovat, jinak se vůle na lanku nemůže změnit.

(reakce na) Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 13:37 | Nahoru | #9

seikos píše: Není vůle páčky 20mm nějak strašně moc?



Není. Já mám u své psaný 10-15mm. Měří se to až na konci páčky.

2 reakcí na tento příspěvek Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 13:54 | Nahoru | #10
Prosím Vás, jen tak plácnu mimo, taky se chci podívat do spojky, je nutné vždy dávat nové těsnění, když sundám víko spojky?

(reakce na) Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 18:07 | Nahoru | #11
Popkos> Ty používáš těsnění ???? Nejlepší je niť a trochu vazelíny ..... stará a odzkoušená věc ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

8.6.2014 v 22:03 | Nahoru | #12
Popkos> Pokud se ti neroztrhne tak můžeš. Ale většinou se stane, že část zůstane na motoru a část na víku. V místě spojů by to nětěsnilo.
jaho1: Jako že místo papíru se do spáry vloží nit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

9.6.2014 v 18:27 | Nahoru | #13

dave-lister píše: Popkos> Pokud se ti neroztrhne tak můžeš. Ale většinou se stane, že část zůstane na motoru a část na víku. V místě spojů by to nětěsnilo.
jaho1: Jako že místo papíru se do spáry vloží nit?



Takže pokud těsnění zůstane celé na víku, tak se dá znovu použít?

(reakce na) Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

9.6.2014 v 19:00 | Nahoru | #14
Popkos> Můžeš ho použít, ale většinou nevydrží. Nějaká část zůstane na motoru a nějaká na víku.

Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

11.6.2014 v 13:46 | Nahoru | #15
Kurňa chlapi už nevíte kde by jste ušetřili...na nepravém místě.Dejte těm motorkám co potřebují a máte klid, jinak se Vám to bude furt sypat a budete zbytečně nasraní a šířit drby o nespolehlivých motorkách.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

24.6.2014 v 00:03 | Nahoru | #16
Zdravim kolegové,
mam varana 05 a všiml jsem si, že když zmáčnu spojku na místě,
tak motor ztiší svůj chod, a o trochu se změnší i vybrace,
a když jí zase pustím, tak motor začne víc brnět a je trochu hlučnejší,
je to normální stav??

Děkuji, nechtěl jsem zakládat nové téma když se to týká taky spojky.

(reakce na) Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

24.6.2014 v 11:56 | Nahoru | #17

Vandan26 píše: Zdravim kolegové,
mam varana 05 a všiml jsem si, že když zmáčnu spojku na místě,
tak motor ztiší svůj chod, a o trochu se změnší i vybrace,
a když jí zase pustím, tak motor začne víc brnět a je trochu hlučnejší,
je to normální stav??

Děkuji, nechtěl jsem zakládat nové téma když se to týká taky spojky.



To je normální stav.

Rozdílná vůle spojky při studeném a ohřátém motoru

24.6.2014 v 17:42 | Nahoru | #18
jj je to normální přijeď si poslechnout co to dělá mě za bordel u XRV :D tam to maj na svědomí pružinky který za čas vymačkaj do spojkového koše větší a větší díry a pak tam dělaj bordel.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist