globalmoto_duben_nolan





Téma: Závodní motocykl Jawa 125
 
25.5.2014 v 10:57
Prosím vás něvíte náhodou někdo něco o tomto motocyklu?? Byl na prodej cca kolem roku 2006-2008 v Třanovicích u F-M, nevíte kdo je teď současný majitel případně něco o historii této motorky kdo na ni závodil a v minulosti postavil? Kontakt na me: lukas590@post.cz
608 711 734






























Předchozí
1 2
Následující

Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 11:09 | Nahoru | #1
Čus.Spíš bych to zkusil na veteranforu nebo na Jawamanii

1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 12:10 | Nahoru | #2
Zajeď na závody do Jičína nebo Dvora, projdi depo s touhle fotkou a určitě ti někdo řekne víc.

(reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 12:38 | Nahoru | #3

kuba350 píše: Zajeď na závody do Jičína nebo Dvora, projdi depo s touhle fotkou a určitě ti někdo řekne víc.


+ pochopitelně TT Hořice!

1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 19:39 | Nahoru | #4
Co to přesně je ti neřeknu.
Možná, že motor je původní.
Ale podle foto bych řekl, že zbytek je stavba, takže to žádnou historii nemá

Upozorním na to znalce - snad ti poradí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 19:52 | Nahoru | #5

docent píše: Co to přesně je ti neřeknu.
Možná, že motor je původní.
Ale podle foto bych řekl, že zbytek je stavba, takže to žádnou historii nemá

Upozorním na to znalce - snad ti poradí...



ten motor má základ v Jawa 90 roadster nebo cross. To je stejné. Je tam jiný válec a hlava. Podle mě je to stavba. Viděl jsem několik předělávaných motorů Jawa 90 na motocross v dobách kdy začínala třída 125cm a motorů ČZ ze Strakonic byl nedostatek. Tyto stavby se vyznačovali poruchovostí. Byly stavěny na jiný výkon. Žebra na hlavě a válci naznačují amatérskou výrobu.

Naposledy editováno 25.05.2014 19:54:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 19:55 | Nahoru | #6
Vova> Lítat by to ale mohlo
Šoupě je šoupě.
Jenom jestli by to Olda pustil přes technickou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 20:04 | Nahoru | #7

docent píše: Vova> Lítat by to ale mohlo
Šoupě je šoupě.
Jenom jestli by to Olda pustil přes technickou

no záleží jak se jim povedl válec. Jezdit bych na tom nechtěl. Ta ojnice musela dostávat pěkně na zadek Jinak koncepce motoru předběhla svou dobu. Slabina byla přední vidlice uchycená jen ve spodních brýlích. Jak vždy komunisti nedokázali využít skvělý výrobek. Někdo se na tom venku zabil a byl nějaký soud proti ČSSR. Oni, než by vidlici předlělali, raději motorku řestali vyrábět. Vyráběla se v Povážské Bystrici, stejně jako Jawa Pionýr, Mustang... Jawa 05,20,21 a další

Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 21:02 | Nahoru | #8
na necem podobnem jezdi Tonda Plevak

Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 21:04 | Nahoru | #9
Dvácu stavěli Vaněčci, kolem roku 74.
Taky vzduch, ale tvar hlavy a válce byl inačí...
Možná, že je to ona, to by mohli říct enom autoři.
Základ z devadesátky měl aj Úlehla z Hodonína, ale to byla padesátka a šestka skříň...

(reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 21:33 | Nahoru | #10

Vova píše: no záleží jak se jim povedl válec. Jezdit bych na tom nechtěl. Ta ojnice musela dostávat pěkně na zadek Jinak koncepce motoru předběhla svou dobu. Slabina byla přední vidlice uchycená jen ve spodních brýlích. Jak vždy komunisti nedokázali využít skvělý výrobek. Někdo se na tom venku zabil a byl nějaký soud proti ČSSR. Oni, než by vidlici předlělali, raději motorku řestali vyrábět. Vyráběla se v Povážské Bystrici, stejně jako Jawa Pionýr, Mustang... Jawa 05,20,21 a další

Ta vidlice byla u dalšího modelu JAWA90 UPRAVENA-MĚLA I HORNÍ BRÝLE-takže předělali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 22:37 | Nahoru | #11
Vova> Ona ta původní devadesátka Jawa byla vzhledově skoro přesně okopírovaná osmdesátka z Japonska snad Kawasaki, už nevím přesně! Pamatuji si, že jsem skoro neviděl nějaké vzhledové rozdíly.... Někdo si v Jawě tenkrát ulehčil práci!

Naposledy editováno 25.05.2014 22:37:48

Závodní motocykl Jawa 125

25.5.2014 v 22:40 | Nahoru | #12
Jawa 90 trail mela i horni bryle

Závodní motocykl Jawa 125

26.5.2014 v 07:55 | Nahoru | #13
Pozdější model ...

1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125

27.5.2014 v 13:45 | Nahoru | #14






Tohle jsem jezdil v roce 1978-koupil jsem to od Milana Horáka.Základ z 90 tky.

(reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

27.5.2014 v 17:29 | Nahoru | #15

brzda123 píše:





Tohle jsem jezdil v roce 1978-koupil jsem to od Milana Horáka.Základ z 90 tky.

ty myslýš toho Žuka? Aha rozumím motorku. Z 90 se nejvíce dělaly padesátky na cross. Ty držely, ale 125cm to nedrželo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

18.7.2014 v 17:24 | Nahoru | #16

AKRO píše: Vova> Ona ta původní devadesátka Jawa byla vzhledově skoro přesně okopírovaná osmdesátka z Japonska snad Kawasaki, už nevím přesně! Pamatuji si, že jsem skoro neviděl nějaké vzhledové rozdíly.... Někdo si v Jawě tenkrát ulehčil práci!



A nemohl by sis vzpomenout?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

18.7.2014 v 21:40 | Nahoru | #17
laďa-prášil> Už si nevzpomenu, byl to nějaký vzpomínkový katalog, ale tu Jawu 90, podle té osmdesátky okopírovali vzhledově skoro přesně!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

19.7.2014 v 09:11 | Nahoru | #18

laďa-prášil píše: A nemohl by sis vzpomenout?


informační zdroj byl u nás časopis Svět motorů, někdy kolem 1968 byl ještě černobílý a po roce 1970 nastoupila konečně barva, nepamatuji se konkrétně rok změny. Nějaké katalogy to byl jen individuální dovoz lidí co se jim poštěstilo vyjet ven. Jinak v tu dobu kdy naši postavili Jawu 90 nastupoval v celém světě trend lehkých motorek s vysokootáčkovými motory. Jeden to kopíroval od druhého. Itálie byla plná techto strojů od různých domácích výrobců. Některé kupovali motory, díly podvozku a pak to dostavěli. Byly to hlavně objemy 50-125cm ojediněle 250cm. Pamatuji se na Minarelli, Gilera, Malanca,Italjet
Kram-it,MALAGUTI,Garelli, Fantic, Benelli, MALAGUTI, Beta a další....




















Aspes
























Moto morini 4T !!







BM Bonvicini Jaguarino Cross z roku 1966










Barbiero Minicross 50 rok 76





MONDIAL Cross





AIM 50







Swm 80






Simonini 50 sachs rok 73

ancillotti










Motobecane před rekonstrukcí
















Negrini
















OSCAR 50 ENDURO


















MOTO MULLER 50 rok 1968






a mnoho dalších. Itálie v malých objemech hrála prim

Naposledy editováno 19.07.2014 10:01:11

(reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

19.7.2014 v 10:22 | Nahoru | #19
IvoTregr> Zajímavá doba! Jinak ten katalog, kde byl ten skoro originál Jawy 90, jsem viděl asi před 10 lety!

Naposledy editováno 19.07.2014 10:42:54

Závodní motocykl Jawa 125

19.7.2014 v 11:15 | Nahoru | #20
Malejch DVOUTAKTŮ bylo v té "blahé době" mnoho Oba moji synci (např.)začínali na
Puch M50 Jet se šestikvaltovou převodovkou. Lepší školu řazení nemohli dostat ...

1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125

19.7.2014 v 21:37 | Nahoru | #21
německý Hercules který hojně využíval často používané motory Sachs





















dále ještě německý Zundapp












italská Benelli T50

















z Itálie simonini 50 codice












něco z Feancie
Motobecane TMS
















LAVERDINO
zde jsou kromě 2T padesátky i maloobjemový 4T

kosmos 80cc






ACCOSSATO 80CR LC ( ITALY )












AIM











Ancilotti 50











Demm HF 50
















SWM
















MOTO MULLER 50





















gitan
















pro harjejáře
HRD RPE 80
video







a na tunu dalších se nedostalo.

(reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

19.7.2014 v 21:59 | Nahoru | #22
IvoTregr>

1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125

19.7.2014 v 23:25 | Nahoru | #23
Když prohlížím fotky motorek tak ani jediná(ne4t )nemá třeba šoupě.

(reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

20.7.2014 v 08:58 | Nahoru | #24

AKRO píše: laďa-prášil> Už si nevzpomenu, byl to nějaký vzpomínkový katalog, ale tu Jawu 90, podle té osmdesátky okopírovali vzhledově skoro přesně!



Suzuki K 11 nebo K 100, dělaly se 50 i 80 ccm. Není to úplná kopie, ale jistá podobnost tam je.

(reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

20.7.2014 v 09:25 | Nahoru | #25

lubon píše: Když prohlížím fotky motorek tak ani jediná(ne4t )nemá třeba šoupě.


Výroba vlastního motoru pro tyto italské firmyčky bylo ekonomicky nereálné. Proto kupovali motory odzkoušené a kvalitní. Sachs, Minareli,atd později Rotax, nebo si tyto motory ještě upravovali a použili je jako základ. Použití šoupátkového sání je další konstruktérská komplikace a příčina možných pozdějších problémů. Šoupátko byla vlastně v sériové motorce slepá cesta. Šoupátko se chytlo na okruzích (Aprilia). Itálie šla v crossu cestou rozvodu pístem, později cestou membránového sání a ještě později je doplnila přívěrami jako japonci. Ještě doplním, že mnoho malých italských firmiček prezentovalo své ostré stroje odvozené od série na šestidenní. Tehdy bylo mnoho tříd, 50,70,100, 125,175,250,...cm a jiná pravidla, která umožňovala jen drobnou údržbu jezdcem s nářadím a díly které si jen vezl sebou v závodě. Pro motor s obsahem 50-100cm byla šestidenní hotové peklo. Šoupátko by mohlo možnost problémů jen znásobit. Na závěr poznámka. V dobách kdy v terénu jezdily naše kývačky a v zahraničí podobné stroje, byla Itálie v motocyklových závodech hodně pozadu. Nástupem těchto firmyček a maloobsahových strolů vyrostla v Itálii nová generace kvalitních jezdců pro terén i silnici a to pokračuje až do dnešních dnů. Jedině Itálie umí odolávat japonskému tlaku a stále vyrábí kvalitní motorky v dostatečném počtu. Příběh KTM je jiný ale také tam byl motor Sachs.





















Naposledy editováno 20.07.2014 10:20:32

Závodní motocykl Jawa 125

20.7.2014 v 12:08 | Nahoru | #26

1 reakcí na tento příspěvek Závodní motocykl Jawa 125

20.7.2014 v 13:40 | Nahoru | #27
AKRO,nepleteš si tu JAWU 90 s ČZ125-511,tam se říkalo že je podobná se SUZUKI 125,zejména po tom,co Šimák s tímto motorem ČZ 125 vyhrál ME motokár v Olomouci.

Naposledy editováno 20.07.2014 13:42:09

Závodní motocykl Jawa 125

3.8.2014 v 15:38 | Nahoru | #28
takový menší průřez částí italské produkce v sedundesátých letech maloobjemových strojů. Pozor jen do terénu !! Bylo jich mnohem více a plus silničíní stroje a stroje s obsahem nad 100cm.... Docela nářez pokud si chtěl člověk vybrat

Závodní motocykl Jawa 125

3.8.2014 v 17:56 | Nahoru | #29
Tato parádní "exkurze" do minulosti, plné malých motocyklů pro začátečníky, mně taky připo-
měla, že se tenkrát "padesátkám" s pevnými stupačkami a startovací pákou říkalo MOKIK a těm
s pedály MOFA a na tyto byly ještě nižší nároky co do kategorie ŘP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Závodní motocykl Jawa 125

3.8.2014 v 20:30 | Nahoru | #30

imoladu píše: AKRO,nepleteš si tu JAWU 90 s ČZ125-511,tam se říkalo že je podobná se SUZUKI 125,zejména po tom,co Šimák s tímto motorem ČZ 125 vyhrál ME motokár v Olomouci.



Tak to mě dost podceňuješ! To se splést snad ani nedalo! A že by ČZ 125- 511 byla zase tak moc podobná Suzuki, to bych neřekl!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist