globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: při brždění pulzuje předek
17.5.2014 v 09:08
Při brždění pulzuje jsou to ložiska nebo tlumiče?Můžete někdo poradit.

1 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 09:26 | Nahoru | #1
to bude tlakem, který při brzdění vyvolává setrvačná síla. Podle toho jak si nakloněný, tak se rozlévá krev v těle. Tedy, pokud máš vpředu ruce a hlvu, tak v těchto částí máš více krve a tedy cítíš více pulzy srdce, ja ti pumpuje tekutinu.

při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 09:28 | Nahoru | #2
Ani jedno,z 99% je to přední guma,dej fungl novou a uvidíš..

při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 09:28 | Nahoru | #3
nebo kotouče ?

1 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 09:37 | Nahoru | #4
taky bych tipoval kotouče. jestli jsou pod minimem tak se mohly někde přehřát a zvlnit, nebo dostat někde ránu.

zkus dat kolo do vzduchu, lehce zmačknout brzdu a otačet kolem.

(reakce na) při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 09:50 | Nahoru | #5
wáca> Dik za rady zkusím a uvydím.

2 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 10:04 | Nahoru | #6
Řekli páni technici,jsem technik, 20 let na motorkách, zřejmě znáte princip - brzdové kotouče musí házet, jinak by jste jednou zabrzdili a brzdili by jste furt!
(jak by se vám asi vrátily brzdové desky do výchozí pozice...podtlakem? )
Jde o velikost házivosti - tu změříte jen úchylkoměrem...a porovnáním velikosti házivosti s hodnotou v servisním manualu...
Kdyby dostaly ránu,jednalo by se o nějaký pád apd., což by majitel musel vědět a zřejmě by ho měl zmínit......
Jestli jsou pod minimem je tulpas majitel, že je nemění a pak se diví.....
Znáte osobně-ze své zkušenosti- že někdo přehřál kotouče..to znamená jako co..???
vyměn přední gumu ,stejně bude probržděná, stejně je to nejlevnějsí...a vsadím se že to bude min. o 80% lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 10:44 | Nahoru | #7

mara-zx7r píše: Řekli páni technici,jsem technik, 20 let na motorkách, zřejmě znáte princip - brzdové kotouče musí házet, jinak by jste jednou zabrzdili a brzdili by jste furt!
(jak by se vám asi vrátily brzdové desky do výchozí pozice...podtlakem? )
Jde o velikost házivosti - tu změříte jen úchylkoměrem...a porovnáním velikosti házivosti s hodnotou v servisním manualu...
Kdyby dostaly ránu,jednalo by se o nějaký pád apd., což by majitel musel vědět a zřejmě by ho měl zmínit......
Jestli jsou pod minimem je tulpas majitel, že je nemění a pak se diví.....
Znáte osobně-ze své zkušenosti- že někdo přehřál kotouče..to znamená jako co..???
vyměn přední gumu ,stejně bude probržděná, stejně je to nejlevnějsí...a vsadím se že to bude min. o 80% lepší



jsem laik tak se nechám poučit: proč ta guma háže jen při brzdění?

Edit: kotouč může mít třeba nějaké trhlinky nebo vydřenou axiální drážku, nebo se mu tam mohli nalepit kousky ze spečených brzdových destiček. Asi to nebudou vykristalizovaný martenzitní skvrny, ty vznikají po fakt extrémním namáhání

Naposledy editováno 17.05.2014 10:56:49

(reakce na) při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 12:20 | Nahoru | #8
Já měl ten problém na Viragu. Stačilo vyměnit brzdovku a bylo hotovo.

Naposledy editováno 17.05.2014 12:21:43

(reakce na) při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 12:47 | Nahoru | #9

mara-zx7r píše: Řekli páni technici,jsem technik, 20 let na motorkách, zřejmě znáte princip - brzdové kotouče musí házet, jinak by jste jednou zabrzdili a brzdili by jste furt!
(jak by se vám asi vrátily brzdové desky do výchozí pozice...podtlakem? )
Jde o velikost házivosti - tu změříte jen úchylkoměrem...a porovnáním velikosti házivosti s hodnotou v servisním manualu...
Kdyby dostaly ránu,jednalo by se o nějaký pád apd., což by majitel musel vědět a zřejmě by ho měl zmínit......
Jestli jsou pod minimem je tulpas majitel, že je nemění a pak se diví.....
Znáte osobně-ze své zkušenosti- že někdo přehřál kotouče..to znamená jako co..???
vyměn přední gumu ,stejně bude probržděná, stejně je to nejlevnějsí...a vsadím se že to bude min. o 80% lepší


Nejsem technik 20 let, ale vím, že kotouče vůbec házet nemusí. Odbrzdění zajišťuje tvar gufer v pístcích, který je kónický a pružností gumy vrátí destičky o pár desetin zpět po uvolnění tlaku v pístku. Tak prosím nešířit bludy.

při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 13:07 | Nahoru | #10
Ano je to tak.

při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 13:13 | Nahoru | #11
mne u poslednich 3 motorek vzdy pri brzdeni "pulzoval" predek, pac sem vzdy koupil bouracky, jezdit by se s tim dalo,,, ale jednoduse sem to odstranil vymenou prednich kotoucu /1x jety slusny, 2x novy/

..a ty novy sem teda zkusil pres jednoho mistniho z ebaye-chiny,,, dal sem je na varadero, prazdna cca 250kg, vsichni me varovali, ze se zkroutej, ale bohuzel, zatim jezdim, ted bude vymena oilu, tzn. odjeto cca 5kkm, zatim vse vlati, zkousel sem i nechtic extremni brzdeni ke stojici kolone a krom "hnedky"v hadrech motorka brzdi dal stejne bez kopani, a ze sem za paku vzal fest,,, kotouce sou pomalovany od desek, ale zatim nemaj vyjety drahy, na omak furt hladkej povrch...















při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 13:36 | Nahoru | #12
a nebudou to kotouče?
mně to taky při razantním brždění vibruje. motorka byla nabořená a kromě dalších věcí předchozí majitel měnil jeden kotouč, druhé nechal

při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 13:40 | Nahoru | #13
prave to se tady snazim nastinit,,,proste mne vzdy kopaly kotouce, ac se na magnetce zdaly rovny..., tak se jal koupit novy z chiny a jezdim...

při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 13:49 | Nahoru | #14
Nejsem technik 20 let, ale vím, že kotouče vůbec házet nemusí. Odbrzdění zajišťuje tvar gufer v pístcích, který je kónický a pružností gumy vrátí destičky o pár desetin zpět po uvolnění tlaku v pístku. Tak prosím nešířit bludy.

asi ne,,,,,,,ty bludo......tve zaklady hydrauliky jsou opravdu základy
správná hazivost je do 0.2 mm
klidně si otevři manuály nebo ti pošlu odkazy na hydrauliku at si počteš.....

při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 13:51 | Nahoru | #15
kotouč jako takový jen tak neprohneš,co můžeš prouhnout je "hlinikový" uchycení kotouče,to může být ohnuté nebo prohnuté,,,,to jo....

1 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 13:57 | Nahoru | #16
jo,při razantním brždění probržduješ plošky na pneu,vznikají ti "prohlubně" a při brždění ti pak vybruje kolo

co je vůbec nejdůležitější,což jsi nenapsal je: jestli ti to vibrování dělá od doby co máš motku,nebo jestli to bylo v poho a začalo to z ničeho nic.....popř.jestli se to jako zhoršovalo,,,,to jsem předtím zapomněl napsat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 14:05 | Nahoru | #17
mara-zx7r>

servisní manuál str.141 (kapitola 4,20) házivost 0,1 mm

(reakce na) při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 15:34 | Nahoru | #18
mara-zx7r> pořád nenapsals, proč se podle tebe probržděná ploška projevuje vibracema při brždění, ale ne při akceleraci nebo stejnoměrné jízdě

(reakce na) při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 16:14 | Nahoru | #19
[quote=PremeT_woe]to bude tlakem, který při brzdění vyvolává setrvačná síla. Podle toho jak si nakloněný, tak se rozlévá krev v těle. Tedy, pokud máš vpředu ruce a hlvu, tak v těchto částí máš více krve a tedy cítíš více pulzy srdce, ja ti pumpuje tekutinu.[/quot

Ty vole, ty seš tak vtipnej.

1 reakcí na tento příspěvek při brždění pulzuje předek

17.5.2014 v 16:48 | Nahoru | #20
mara-zx7r má pravdu, kotouče by měly "házet", ale max. do 0.2mm, víc ne a samozřejmě, což je důležitý, musí být obě plochy rovnoběžný. Jde o to, že destičky jsou ve třmenech volně, bez spojení s pístkem a ta mírná házivost je při jízdě rozhodí od kotouče. Největší průser nastane, když se pokoušejí "odborníci" přetočit kotouče a neudělají to na jedno upnutí, tím zozhodí rovnoběžnost ploch a pak to fest kope při brždění a je to odstranitelné jen přerovnáním kotoučů. Ale s tou házivostí je to pravda. Kdo ví něco o hydraulice, tak ví, že to kopání při brždění nezpůsobí.

Naposledy editováno 17.05.2014 16:49:26

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při brždění pulzuje předek

18.5.2014 v 08:46 | Nahoru | #21
Curtiss> To všechno je mi jasný ,ale vy se soustředíte na kotouče.Proč by to nemohla být vule v krku nebo malo oleje v tlumičích .Já jsem sice měl menší pád, ale dělalo mi to i před tím sice ne tolik ,ale dělalo.Musím se na to podívat pak dám vědět začnu s vůlí v krku.Kotouče můžu koupi kdykoli.K tomu stáčení je vošemetný mám praxi s autama a vždy je lepší koupit nové protože se zmenšuje síla kotouče a začne to házet znova.

(reakce na) při brždění pulzuje předek

18.5.2014 v 09:49 | Nahoru | #22
slepejš.> my netvrdíme že to musí být zrovna kotouče, to se jen ta debata trochu zvrtla stranou od tématu. Ber to tak, že někteří by nejdřív zkontrolovali kotouče, což nic nestojí, a potom dali 3.000 za novou gumu, a někteří by to udělali naopak

Edit: a jestli ta maličká na fotce je tvoje, dal bych to do servisu, jednou ti bude vděčná...

Naposledy editováno 18.05.2014 09:52:40

(reakce na) při brždění pulzuje předek

18.5.2014 v 12:56 | Nahoru | #23

slepejš. píše: Curtiss>K tomu stáčení je vošemetný mám praxi s autama a vždy je lepší koupit nové protože se zmenšuje síla kotouče a začne to házet znova.


Samozřejmě nikdo netvrdí, že je to kotoučem, ale jak psal CZepelin, tak kontrola kotouče je nejrychlejší a nejlevnější způsob. Pak je třeba hledat dál, těch možností je vícero. Jinak na autech výrobce předepisuje min. tloušťku kotouče, takže stočení, pokud je tloušťka dodržená, je v pořádku a určitě to znovu házet nezačne, pokud jsou kotouče bez trhlin a hlavně stočený na jedno upnutí. Jsou totiž z ocelolitiny a ta vlivem teplot nepracuje tak, aby se zvlnila.

(reakce na) při brždění pulzuje předek

18.5.2014 v 20:52 | Nahoru | #24
slepejš.> To máš pravdu jenom jsem se chtěl ujistit,protože dost věcí si opravuju sám jsem strojař,ale dík.

při brždění pulzuje předek

19.5.2014 v 07:17 | Nahoru | #25
furt není jasný jestli jak to bylo před tím......
samozrejme ze mereni kotouce je nejlevnejsi,jenze každý asi nemá uchylkomer s hodinkama aby si to mohl zmerit,pokud vim ze predni guma je KO nebo před smrti se vzorkem,tak ji vymenim-neznamena to ze musíš davat hned fungl novou,staci jinou,nebo cele kolo od známého,popr.otocit kolo o 180 apd.
samozrejme ze vibrace muzou spusobit i spatne tlumice-volne ulozeni kluzných ložisek,malo oleje i to povolene nebo vychozene lozisko v krku....
predpokladam ze každý kdo si dela servis na motce sam,tak zna svůj technicky stav,takze pokud si menim tlumicovy olej nebo i gufera,vetsinou mam tlumice vytazeny ,ze? takze vim v jakem jsou stavu a vim ze olej dam novy a spravne množství....když uz jsou vytazeny -aspon poprvé se kontroluje nebo dotahuje lozisko v krku-protože je momentalne nejlepe pristupne..
když tlumice,tak mam asi i sundane predni kolo...takze znam aktualni tloušťku kotoucu,jejich povrch,uchyceni apd.proste celkovy stav....
Nebo delate pravidelny servis svých motek nejak jinak?
To ze jsi mel mensi pad jsi mel napsat k dotazu,protoze to samo meni situaci,,pokud je v poradku a na motce jen jezdim,tak pokud zacinaji a zhorsuji se vibrace při brzdeni tak to dela spatne sjeta predni guma,,,,ale pokud mi zacne predek vibrovat po mensim padu-tak hledam pricinu njjinde.....to je pak velka pravdepodobnost ze jsi tukl nebo prohl "hlinikove" ulozeni kotouce,tak pak to vibruje......

moje konkrertni zkušenost třeba na ZX7R jsem resil tyto vibrace asi 6x -- pokazde to byla guma,a mel jsem vychozeny tlumice,bez oleje,a lehce povolenej krk...a pokazde to byla guma.

U známých jsem to resil asi 9x....pokazde guma a jednou guma+prohnute ulozeni kotouce...

při brždění pulzuje předek

19.5.2014 v 07:19 | Nahoru | #26
a ze jsi strojar mas napsat hned,ti reknu vem z práce hodinky+budik a zmer si kotouce,to te nebude stat ni korunu........
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč


TOPlist