globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Labyrint na klice
13.4.2014 v 19:12
Čau chlapi, skládám motor měnil jsem ložiska, dal nový labyrint, klika po GO . Všechno jsem nahřál a skládal za tepla a klika se krásně volně točila. Teď jak to schládlo jde klika ztežka a dře v labyrintu otáčet s ní jde ale ne volně.
Vyjede se labyrint za provozu nebo se to kousne?

Labyrint na klice

13.4.2014 v 19:16 | Nahoru | #1
labarint je z hliníku,takže kousat se to asi nebude.....,ale otázka je proč je to mimo střed a pak taky přes to bude více unikat tlak,což taky není dobře....

Labyrint na klice

13.4.2014 v 19:19 | Nahoru | #2
Můj pocit je spíš že není mimo střed ale že mel malou vůli a jak to shládlo a stáhlo se tak se ztratila potřebná tolerance.

1 reakcí na tento příspěvek Labyrint na klice

13.4.2014 v 19:27 | Nahoru | #3
istejšie je vysustružit do labyrintu dieru pre gufero ja to tak mam

Labyrint na klice

13.4.2014 v 19:35 | Nahoru | #4
gufero místo labyrintu je jistota,ale už to není origo...

pokud jsi si jistý,že je dobře složené a jen se to stáhlo,tak to klidně slož,těch pár stovek se to obrousí za minutu.

1 reakcí na tento příspěvek Labyrint na klice

13.4.2014 v 19:43 | Nahoru | #5
Určitě je to dobře složené, labyrit je ještě ze starých zásob. Abych ho tam dostal volně tak jsem ho ještě podchladil v mrazáku. Za tepla se to krásně točilo a jak to schládlo tak se to stáhlo. Když jsem labyrint zkoušel ještě mimo karter jen nasadit na kliku, točil se volně

(reakce na) Labyrint na klice

13.4.2014 v 19:48 | Nahoru | #6

nsrx píše: Určitě je to dobře složené, labyrit je ještě ze starých zásob. Abych ho tam dostal volně tak jsem ho ještě podchladil v mrazáku. Za tepla se to krásně točilo a jak to schládlo tak se to stáhlo. Když jsem labyrint zkoušel ještě mimo karter jen nasadit na kliku, točil se volně



takže asi trošku mimo osu bude.nevěřím,že by ho pnutí v bloku stáhlo..

ale to je jedno,ty motory nejsou vyrobené tak přesně,jako ty dnešní,pokud to jen lehce škrká,tak to neřeš.

Labyrint na klice

13.4.2014 v 19:51 | Nahoru | #7
OK, nebudu řešit, dík moc za věcnou technickou diskuzi

Labyrint na klice

13.4.2014 v 21:21 | Nahoru | #8
ale kebyže sa ti nahodou chce tak to prerob an to gufero je to istota

Labyrint na klice

13.4.2014 v 21:30 | Nahoru | #9
máš tam středicí pouzdra v předním a zadním úchytu motoru?

(reakce na) Labyrint na klice

13.4.2014 v 21:54 | Nahoru | #10
bmw3987> aj ja tak mam na peraku ten labyrint riešeny na gufero

Labyrint na klice

13.4.2014 v 23:02 | Nahoru | #11
Myslím že to, že labyrint štrejchá o čep kliky není dobře a rozhodně se to nezajede, spíš se to o ten čep hvízdne a nebude to fungovat vůbec. Ve svý podstatě je labyrint nezničitelnej dokud nedojde ke kontaktu s čepem klikovky, takže pokud nebyly původní ložiska vylágrovaný tak, že měla klika půlmilimetrovou vůli, tak bych tam vrátil ten starej labyrint a tento vyhodil, buď je to šmejd, anebo ti udělali moc velkej klikovej čep, pak bych v tom labyrintu udělal výstružníkem větší díru, ale rozhodně bych ho nenechával "zajet".

Labyrint na klice

14.4.2014 v 06:32 | Nahoru | #12
Teď jsem na pochybách. Ložiska jsem vylágrované neměl, a všichni mi říkali vyměň labyrint, Tak ja tedy vyhodím kliku, zkusím to poklepat jestli si to nesedne, jinak to vylisuju a dám tam zpět ten původní.

Labyrint na klice

14.4.2014 v 07:24 | Nahoru | #13
Místo labyrintu dve gufera napisama k sobě.jinak když kliku jemně!!!!klepneš do matice co drží ozub. kolo na kliče přez dřívko tak se srovná

Labyrint na klice

14.4.2014 v 21:44 | Nahoru | #14
Tak jsem ten labyrint vyhodil a vyměnil, bylo vidět že dřel jedním výstupkem. Už se to točí krásně samo

2 reakcí na tento příspěvek Labyrint na klice

23.5.2014 v 21:50 | Nahoru | #15
bmw3987> zdravim, muzes mi prosim te napsat, jaky gufero si tam dal? Planuju to udelat stejnym zpusobem jak pises a hodila by se mi nejaka rada, pripadne foto :) Diky

Labyrint na klice

8.7.2015 v 19:06 | Nahoru | #16
Zdar borci...mě by zajímala jedna věc...skládám ted motor,labirint mám novej,ale nevím,jak ho otočit...na jedné straně v čele má vybrání cca 1mm hluboké zhruba R15
má být nalevo,napravo...nebo to je jedno? Popřípadě jestli někdo ví,k čemu to tam je na té jedné straně vyfrézované...

(reakce na) Labyrint na klice

8.7.2015 v 19:46 | Nahoru | #17
spilmik> na místo labyrintu dáš dvě gufera 25x62xnevim - změř si šířku labyrintu a podle toho kup gufero - pokud bude šírka labyrintu plácnu 16 mm, tak koupíš gufera 25x62x8, prostě aby se tam vešly, ale zase aby nebyly širší než labyrint - jasný? Pružinky gufer patří ke kapalině, takže jedno pružinkou směrem do kliky a druhé směrem k primáru.
MirekBT1100> tím vybráním ke klikovce. Souvisí to s tím mazacím kanálkem co vede přefukem a aby se to dostalo okolo segerovky. Kdybys ho dal opačně, tak by to vybrání ztratilo totálně smysl, protože tam nic není.

A jen do diskuze - labyrint je věčný, ještě jsem neviděl motor, který by měl v pořádku ložiska na klice aby žral převoďák. Ta ložiska při správném mazání a hlavně pokud přes zimu nevyreznou vydrží bez problému 50 000 km, takže to je odhadovaná životnost labyrintu. Naproti tomu gufero pod zapalováním odejde cca 2x za životnost labyrintu. Tak proč tam cpát gufero?
Pokud se labyrint na čepu volně točil i při zkoušení za studena, pak se ti při skládání povedlo nejspíš trefit čepem kliky jeho okraj a tím jsi ho trochu zdeformoval. Také se mi to jednou povedlo. A také jsem narazil na zmetek, jenže ten se netočil ani za studena.

Labyrint na klice

8.7.2015 v 19:59 | Nahoru | #18
Kynklačka
Moc díky za radu...

(reakce na) Labyrint na klice

9.7.2015 v 11:06 | Nahoru | #19
spilmik> nějak jsem přehlédl, že jde o čz 455. Gufera jsou 25x42xněco, ale nevím to na 100%, každopádně jsou to rozměry gufera v milimetrech, takže není problém si to změřit.

Labyrint na klice

5.10.2020 v 21:21 | Nahoru | #20
Jak moc má být na klice ten labyrint volný,ČZta píše,že by se neměl nijak dotýkat kliky aby se nevydřel,že těsní jen výstupkama a tím,že sací cykly jdou rychle po sobě a v těch výstupkách to vytvoří jakoby přetlak který nepropustí další cyklus skrz,přesto mám takový poznatek po generálce motoru,kde jsem použil starý původní originál labyrint,protože v montážní příručce se píše,že je to díl který neodchází,tak jsem to risknul,ale přes to mám takový poznatek ,odmontuju nalévací zátku převodového oleje,zacpu ju tlakem palce a nastartuju,příjde mi,že lehce mi to palec cucne,ale nic závratného,tak nevím no,znovu rozpůlit a dát tam raději to gufero,popř ČZ 453 nemá žádné odvětrání převodové skříně jako třeba panelka 360?díky za tipy a odpovědi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
v čepu kyvné vidlice není dírka pro... ČZ 175/450, Jawa 175/356, ČZ 250/455, Jawa 125/355 Jirk_K 1 14.8.2023 v 16:12 Krautkopf
ČZ 250/455 Písmená vo "VIN" na ráme ČZ 250/455 hruso25 2 3.2.2023 v 18:21 hruso25
ČZ 250/455 ČZ 250/455, ČZ 250 sport Tomkertis 2 19.4.2022 v 15:49 Dolin
Jawa 250 ČZ 250/455 Tomkertis 4 25.3.2022 v 06:16 libor600
Uložení hlavní a předlohové hřídele... ČZ 250/455 Skwanky 9 19.2.2022 v 20:55 hagrid.hagrid


TOPlist