globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Upalování svíčky
12.4.2014 v 21:36
Zdravím.
Mám Yamahu YZ 250 - rok výroby 1998. Po výměně pístu a nicasilu. S ničím jsem nehýbal, se žádným nastavením a z ničeho nic se mi začaly upalovat svíčky. Čím to může být a jak tomu předejít? Díky za rady.
(Koupil jsem novou svíčku - jezdil jsem tak 15 minut a motorka přestala jet. Koupil jsem další - dražší, měla by vydržet vyšší pal a teplotu. Stalo se to samé, po chvilce jízdy odešla.)

Upalování svíčky

12.4.2014 v 22:56 | Nahoru | #1
chudá směs

Upalování svíčky

13.4.2014 v 08:30 | Nahoru | #2
O tom už jsem právě četl, potřeboval bych vědět, kde to mám nastavit a jak?

Upalování svíčky

13.4.2014 v 09:25 | Nahoru | #3
Napiš, jakou tam dáváš svíčku, jestli je stejná, jako doporučuje výrobce. Pokud jsi nehrabal do karbecu a nikde to nesaje falešný vzduch, tak to chudý nebude, když to dřív v tomto nastavení nějak jelo, spíš by se motor zadíral. S nižší teplotou vzduchu se osazuje větší hlavní tryska, obohatí se tím směs. U svíčky je důležitá správná tepelná hodnota, aby byla dosažena optimální teplota elektrod svíčky. Pokud je tato teplota nízká, nedochází k efektu samočistění, pokud je vysoká, svíčka může klidně i uhořet. Kromě tepelné hodnoty má na teplotu na svíčce vliv předstih zážehu, doba saturace zapal. cívky, odpor v sekundárním okruhu zapalování. Kompresní poměr a bohatost směsi taky.

Upalování svíčky

13.4.2014 v 11:27 | Nahoru | #4
Svíčka je tam daná výrobcem. S karburátorem jsem nehýbal. Normálně to jezdilo a z ničeho nic to začalo pálit svíčky. Byla tam NGK B8EG a poté NGK B9EG. Je to čerstvě po zajetí, takže zadírat by se to snad nemělo? Míchám 1:35 - olej Motul 800 2T. Jak mám u té svíčky dosáhnout správné tepelné hodnoty? Díky.

Naposledy editováno 13.04.2014 11:33:56

Upalování svíčky

13.4.2014 v 12:54 | Nahoru | #5
Tepelná hodnota je vyjádřená číslem na svíčce. Vyzkoušej BR10EG, zkontroluj nastavení předstihu, proměř odpor fajfky, káblíku VN a zapal. cívku.

Upalování svíčky

13.4.2014 v 13:05 | Nahoru | #6
a taky zkontroluj tesnost saciho potrubi kdyz to bylo dole na nikasilu tak je mozny ze to nekde neni dotazeny nebo je praskly a muze to prisavat falesnej vzduch? a kdyz vyndas zbytky ty uhorely svicky jakou maji barvu?

Upalování svíčky

14.4.2014 v 06:42 | Nahoru | #7
Známý mi rikal ze smes je bohatá. Na pohled vypadá svíčka zdravě. Prý se spali uvnitř. To jádro. Když k ni cuchal, byla citit benzinem, prýse to ulejva.

Upalování svíčky

20.4.2014 v 20:33 | Nahoru | #8
Přesně tak uber směs na karbecu

Upalování svíčky

14.5.2014 v 21:02 | Nahoru | #9
Mám teď stejný problém na úplně stejné mašině po výměně válce a pístu za nové. Až na to že svíčka odejde po něco dělší době - tak cca jeden trénink - uplně černá a přímo se dá říct mokrá. Je tam B8EG. Četl jsem to i na jiném fóru taky YZ 250 jen teda 2002. Stejný problém, dokonce více lidí to psalo. Zajímalo by mě čím to teda je. Někdo psal že tam dal Boschku která nahrazuje B8EG a že už mu to nedělá, navíc je dokonce levnější. Vyřešil jsi to teda ty nějak prosímtě? ... Někdo v jiné diskuzi psal snížit o jeden zářez jehlu (ochudit směs), tak jsem to udělal, respektive posunul tu segrovku na jehle do zářezu vejš (tak doufám že jsem to pochopil správně. Snížit jehlu - aby byla celkově níž jehla "hlouběji", segrovka na jehle tedy výše). Aby toho nebylo málo, jehla byla dole dost křivá, tak jsem ji taknějak narovnal, no nic extra to nešlo... Jdu to zkusit projet a uvidíme co to udělá...

Naposledy editováno 15.05.2014 15:11:49

Upalování svíčky

15.5.2014 v 16:12 | Nahoru | #10
Jak jsem psal zkus ubrat směs měl jsem ten samý problém na mojí cr 80

Upalování svíčky

18.5.2014 v 14:55 | Nahoru | #11
Ahoj,
pokud motorka před opravou fungovala normálně a ted po vyměně pístu je problém hledal bych chybu v rozmezí opravy kterou si prováděl.
Jseš si jisty že nový píst má správnou kompresní výšku?
Je skutečně tvá motorka správný rok výroby? A píst není na jiný model?
Nedal jsi pod válec zpátky použité těsnění? Nebrousil,nelapoval ti někdo hlavu válce?
Hlavně zkontroluj horní okraj pístu, mohl by ti začít hořet.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Která je lepší Yamaha YZ 250, KTM 250 SX borec638 2 3.1.2024 v 18:01 ja1
Manual Yamaha YZ 250 2t rok 2001 Yamaha YZ 250 radiard 12 24.1.2023 v 20:50 radiard
Prasknutí piest Yamaha yz 250 Yamaha YZ 250 Crmkar 4 6.1.2023 v 20:55 Massakra
Yz250 sx300 Yamaha YZ 250 Neo28 12 5.1.2023 v 15:18 _Michal
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB


TOPlist