globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh
1. závada.

Mám cca 1000km po výměně oleje (celkem najeto 27.000) a zatuhla mi řadička a nevrací se sama do střední polohy. Když chci přeřadit, musím jí nohou vrátit do střední polohy a pak zařadit jde. Táhlo, promazaní, atd v pořádku.

Nemáte s tím někdo zkušenosti?

díky

Láďa

1 reakcí na tento příspěvek Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2014 v 18:39 | Nahoru | #1
Triumph měl (má) na tohle svolávačku. Tzv "open recall". Mění ve v jejím rámci právě pružina která vrací pedál.

Ale věřím že v DK moto se budou dušovat že o ničem nevědí a že to máš vykešovat

Díl číslo 12


Stojí 3 USD, kdyby ti to v Triumphu neopravil v rámci svolávačky

Naposledy editováno 07.04.2014 18:45:53

Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2014 v 19:52 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

7.4.2014 v 21:18 | Nahoru | #3
Tiger: a motorku máš ještě v záruce, nebo už je po?

Seikos: máš s nima nějakou svojí zkušenost? Myšleno přímo svou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

8.4.2014 v 10:12 | Nahoru | #4

mateSAS píše: Tiger: a motorku máš ještě v záruce, nebo už je po?

Seikos: máš s nima nějakou svojí zkušenost? Myšleno přímo svou?

Svou osobní ne. Jen kamaráda nevybíravě vypoklonkovali s Thunderbirdem v záruce. Že nemá motorku od nich a ať si řeší záruku kde chce, někde jinde. Zbytečně se dovolával na to, že mu Trumpeta přislíbila celosvětovou záruku. Od té doby jezdí do Drážďan a chrochtá si spokojeností (motorka je dovoz nového kusu z Anglie). V Drážďanech ochota a pohoda.

Naposledy editováno 08.04.2014 10:14:41

(reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

8.4.2014 v 11:25 | Nahoru | #5
seikos>

díky za radu. To bude ono. Nic jinýho tam snad být nemůže.

Objednal jsem novou pružinu u DK moto za 88kč, dodání 15/4.

Naposledy editováno 08.04.2014 12:51:51

(reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

10.4.2014 v 08:05 | Nahoru | #6

seikos píše: Svou osobní ne. Jen kamaráda nevybíravě vypoklonkovali s Thunderbirdem v záruce. Že nemá motorku od nich a ať si řeší záruku kde chce, někde jinde. Zbytečně se dovolával na to, že mu Trumpeta přislíbila celosvětovou záruku. Od té doby jezdí do Drážďan a chrochtá si spokojeností (motorka je dovoz nového kusu z Anglie). V Drážďanech ochota a pohoda.



DK Racing - klasika jejich profesionalniho chovani!!! Duvod jak se ke mne choval DK Racing byl i jeden z duvodu proc jsem si XCecko nekoupil...

1 reakcí na tento příspěvek Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

10.4.2014 v 17:39 | Nahoru | #7
Jenik789

To ti ho odmítli prodat, či co? Výkřik bez vysvětlení je tak nějak o ničem, chtělo by to upřesnit. A jestli je to klasika?

Moje zkušenost je taková, že jsem přijel po otvíračce, ukázal jsem na streeta, řek TOHO CHCI a po pár hod. jsem s veškerejma dokladama odjížděl po ose k domovu. Takže max. spokojenost při nákupu i s veškerým následujícím jednáním, servis, dodávka příslušenství atd.

Tímto nechci někoho napadat, ale nic není černobílé. Takže s tou KLASIKOU bych to neviděl tak zle.

Hlavně kolama dolu, zdar.

(reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

12.4.2014 v 16:15 | Nahoru | #8

koupi píše: Jenik789

To ti ho odmítli prodat, či co? Výkřik bez vysvětlení je tak nějak o ničem, chtělo by to upřesnit. A jestli je to klasika?

Moje zkušenost je taková, že jsem přijel po otvíračce, ukázal jsem na streeta, řek TOHO CHCI a po pár hod. jsem s veškerejma dokladama odjížděl po ose k domovu. Takže max. spokojenost při nákupu i s veškerým následujícím jednáním, servis, dodávka příslušenství atd.

Tímto nechci někoho napadat, ale nic není černobílé. Takže s tou KLASIKOU bych to neviděl tak zle.

Hlavně kolama dolu, zdar.


Zkus si něco nekoupit primo u nich, ale uplatňovat záruku Triumph a uvidíš.

Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

14.4.2014 v 17:30 | Nahoru | #9
Technicky.

Pro opravu řazení u Tiger 800xc je opravdu svolávačka, v rámci které se bezplatně vyměňují následující díly:

1 x T1193333 Spring, Gear Change Return
1 x T1260141 Gasket, Clutch Cover
1 x T3502535 Circlip, Dia 14.0
1 x T1170091Washer, Belleville
1 x T1170101 Nut, 22 mm

Zatím čau a ať to jezdí.

Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

25.7.2014 v 10:23 | Nahoru | #10
Tak koukám zkušenosti s prodejcem nic moc... zrovna se k nim chci jet podívat na motorku...doufal jsem , že servis je bezproblémový.

Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

29.7.2014 v 13:09 | Nahoru | #11
Bráchovi na xcéčku při servisu v DK šroubovákem ťukli nádrž. Nic hroznýho, ale na zánovní motorce za čtvrt mega zamrzí. Doma to zjistil, otočil se na patách, ale vše zapřeli. Takže zkušenosti taky ne kdoví jak pozitivní.

Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

26.8.2016 v 07:27 | Nahoru | #12
Komu už praskla pružinka má řadičce? Kdo si to opravoval sám? Potřebuji malou radu.

1 reakcí na tento příspěvek Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

16.8.2017 v 21:11 | Nahoru | #13
....taky potřebuji malou radu... Dnes jsem musel nouzově dojet 35 km na 1. rychl. stupeň (bylo to v té chvíli nejdostupnější řešení). Co se stalo? Chvíli v horku popojíždění ve městě na semaforech a po rozjetí od jednoho řadím za 2 no a pak už skoro nic... Páka zaseklá není, jde zvednout i dolů, po chvíli se mi podařilo dát 1. rychl. st. a od té chvíle už nešlo ani vyřadit. Pákou lze hýbat nahoru i dolů, pružina na řadičce asi zlomená nebude, ale něco se tam kouslo a zůstala tam zařazená "jednička". Bez žádného křupnutí nebo jiných negativních zvuků, že by se něco skříplo či zlomilo. Nevíte někdo v čem je problém? Je možné, že po najetých 50000 km je to řazení už opořebované a neměl jsem s tím tolik km vůbec najíždět...??? Dík za každou radu, do servisu se mi to zatím tlačit nechce, jak su z teho na......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

12.10.2017 v 22:08 | Nahoru | #14
HAPO> Tak už jsem si to opravil sám. Prasklá pružinka na řadičce nebyla, ale k její výměně přesto došlo (z preventivních důvodů, abych to za chvílu nemusel zase rozdělávat,...). Největší prdel je to, že každý ze čtyř měněných dílů na "Britský" motocykl pochází z jiného státu. Aspoň tak je dodávají v jednom ofic. dealerství: Těsnění víka spojky USA, dva kovové díly systému řazení Thailand a Taiwan a ona praskající "kvalitní" pružina z Německa..... Teď by to mělo už dlouho šlapat bez problému, protože dle stop otlačení a opotřebení těch dvou původních dílů řazení je zřejmé, že ještě nebyly na dlouhou (resp. razanci řazení) dobu provozu 100% doladěné a hlavně prověřené. Náběžné hrany dvou dílů i kolíky na jednom z nich mají již větší vybrání, "sebrané" hrany a menší ozub pro hladší řazení teď už prakticky bez opotřebovávání, což způsobilo onu závadu nemožnosti řazení.... Pro zvídavé mohu dodat foto či další info...

Naposledy editováno 12.10.2017 22:10:21

Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

14.10.2017 v 11:22 | Nahoru | #15
HAPO, určitě to sem nebo do deníku motorky dej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

27.10.2017 v 13:30 | Nahoru | #16
HAPO> Ahoj..mohl by jsi mi poslat ty fotky prosim? Zajímá mě to a rad bych se s tím seznámil kdyby mě to potkalo taky. Díky Petr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

19.11.2017 v 00:14 | Nahoru | #17
Petr.E>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

19.11.2017 v 00:24 | Nahoru | #18
HAPO> Po sejmutí spojky uvidíte vlevo nahoře díl, tvarem podobný ručnímu otvíráku lahví - je to součást řazení rychlostních stupňů, která otáčí "košem" řazení přes takové výstupky, které mají již na modifikovaném díle zkosené hrany a i ty zuby na "otvíráku" mají z vnitřní strany (strany obrácené do útrob motoru) zkosené náběžné hrany a prostřední výstupek je nižší aby řazení bylo zcela hladké a nedocházelo na nich k otlačeninám s opotřebením a následnému selhání řazení rychl. stupňů... To modré vzadu vpravo nad "otvírákem" je ta pružina made in Deutschland, jejíž některý konec může prasknout (a taky se již někomu ulomil), což způsobí taktéž nemožnost řazení navíc s efektem "spadnutí" řadičky dolů (při pozvednutí či zatlačení na ni řadičku tato nepruží a nevrací se do středové polohy - pružina ji totiž aretuje ve stálé poloze). Níže vidno opotřebení "otvíráku" a porovnání s novým modifikovaným dílem.....- najdi rozdíly . P.S.: Ještě může dojít k uvolnění nýtu (čepu) mezi "otvírákem" a těmi modrými konci pružiny, což má za následek podobný efekt jako při prasknutí spodního konce pružiny. Takže celkem 3!!! druhy závad na takto jednom malém místě motoru.

Naposledy editováno 19.11.2017 01:57:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

19.11.2017 v 00:33 | Nahoru | #19
HAPO>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

21.11.2017 v 08:44 | Nahoru | #20
HAPO>
Jen by mě zajímalo, na co je tam ten řetízek?

Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

21.11.2017 v 21:05 | Nahoru | #21
HAPO, ty díly jsi kupoval v zastoupení Triumphu u nás nebo přes nějaký eshop?

(reakce na) Tiger 800xc - řadička se nevrací do střední poloh

21.11.2017 v 23:07 | Nahoru | #22

karf píše: HAPO>
Jen by mě zajímalo, na co je tam ten řetízek?



...skoro na nic, nemá to žádné šponovák, blemcá to tam jak řetízek od kapesních hodinek a pohání to olej. čerpadlo.... Nejhezčí byl po rozdělání pohled vpravo na část klikovky, ojnici a pravý píst ze spodu a dolů na hladinu oleje.... Skoro všecko na pohled pohromadě.

to: JiriBN Přes ofic. dealera, k tomu "otvíráku" byl automaticky přiložen i modifik. díl, který je pod ním: to ozub. kolečko, které se při řazení pootáčí a aretuje rychl. stupně.... O to to bylo o pár set dražší. Materiál za celkem cca 2000,-... bez práce. Prostě takový lehký domácí úkol, "kurvítko" od výrobce, co dostatečně při vývoji nepodchytil a musí to řešit následně na základě většího náporu stejného druhu závady.... Prostě pilovat a pilovat...

Naposledy editováno 21.11.2017 23:08:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 33 23.11.2023 v 23:05 spendl_spendlik
triumph tiger 800 - protáčí, ale ne... [1, 2] Triumph Tiger 800 XC Rvn 44 9.10.2023 v 09:35 Krautkopf
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC Petr.E 44 25.8.2023 v 19:46 kratkej01
Triumph Tiger 800 XC-řetězová sada Triumph Tiger 800 XC pega 3 24.8.2023 v 16:07 nevo7

TOPlist