globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přehřívá se
Zdravim,

nedávno jsem si pořídil HD Sportster XLH 883 '86. Převrtáno na 1200, už mám za sebou novou spojku, náplně, svíčky atd. teď mám problém s tim, že se přehřívá. Myslim si, že je to taky tim kitem, do vzduchový filtru se mi dostává olej – může to být příčinna toho, že se přehřívá?

Díky moc za každou odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívá se

7.4.2014 v 12:10 | Nahoru | #1
Čau
Co je to u vzducháče že se přehřívá ?
Kolik stupňů máš na oleji během normální jízdy ?

(reakce na) Přehřívá se

7.4.2014 v 12:51 | Nahoru | #2
Koala662> kolem 300 °F, to je tak 150 °C.. mám za to, že normálně by měla být 60—80 °C.

Přehřívá se

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2014 v 12:59 | Nahoru | #3
150st na oleji je ku*va hodne! normalne by melo byt do 100-110 max!
150 maji zavodaky a taky kolem 150st konci mazaci schopnosti tech velmi kvalitnich zavodnich oleju.

Tam bude asi neco blbe

Přehřívá se

7.4.2014 v 12:59 | Nahoru | #4
To je skoro dost.
Nepomohl by větší olejovy chladič?

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívá se

7.4.2014 v 13:04 | Nahoru | #5
Kdyz to fungovalo do ted, tak je blbost to resit jinym olejovym chladicem, ale odstranit prinicu.

Přehřívá se

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2014 v 13:08 | Nahoru | #6
150 je hodne, pri zvysovani vykonu (treba zvysenim objemu) je obvykle zapotrebi zvetsit objem olejove naplne (treba zvetsenim olejove vany) a/nebo zvetsit/pridat chladic oleje.
To, ze ti to fouka olej do filtru muze byt budto tim, ze ti tou vysokou teplotou olej zridnul a snaze se dostane odvzdusnenim ven, anebo ti taky nemusi tesnit krouzky a fouka ti to kolem nich do oleje. Ten se tlakuje a fouka ho to ven - coz muze byt i pricina prehrivani.

(reakce na) Přehřívá se

7.4.2014 v 13:09 | Nahoru | #7

KubaLC8 píše: Kdyz to fungovalo do ted, tak je blbost to resit jinym olejovym chladicem, ale odstranit prinicu.


je to 883 okitovana na 1200 ... to bude ta pricina . A proto (pokud je to dobre udelane) pomuze prave ten olejovy chladic.

Přehřívá se

7.4.2014 v 13:41 | Nahoru | #8
Pravda, tahle souvislost mi nedosla

Přehřívá se

7.4.2014 v 14:58 | Nahoru | #9
Dávat kit 1200ccm na motor, projektovaný na 883ccm, mně přinde jako celkem bláznivina a přehřívání se nedivím. Nejde jen o samotné přehřívání, ale hlavně o to, co zvýšenému krouťáku řeknou ojnice, klika, nebo i karter (viděl jsem náklaďákové diesely, u kterých se celé kartery rozletěly na "střepy" poté, co se to přehnalo s přeplňováním a kompresí.

Přehřívá se

7.4.2014 v 15:06 | Nahoru | #10
Já mám sportstermotor v buell xb12x a má to olejchladic cca 15 X 5cm. Jinak problém s teplotounemam kompresi mám asi 10 ku1 kolik máš ty? Sahalnekdo při úpravě na hlavy a nebo se komprese přirozeně zvedla větším obsahem. jinak teplota 150° je dost, ba dokonce 300stupnu na valcich je hodně. rok 86 je karbec, jakou máš spotřebu? neí motorka tzv ucukaná? jakože nejde jet třeba 50km/h plynule? to by se vysvětlovala komprese. změřit kompresi a zjisti nam kolik to žere.

Naposledy editováno 07.04.2014 16:00:27

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívá se

7.4.2014 v 15:22 | Nahoru | #11
Čus, převrtanou 883 měl kámoš, leta s tím jezdil a olejovou nádrž měl původní. Ten kit není samodomo, ale tovární výroba, takže když to vyrábí přímo H-D, případně SS tak to musí fungovat...pokud teda v manuálu, co k tomu kitu musí být, vysloveně nepíšou, že je potřeba dát větší olejovou nádrž....

Kuba

Přehřívá se

7.4.2014 v 17:48 | Nahoru | #12
Díky moc za všechny odpovědi, jako jediný prozatimní řešení bych viděl ten olejovej chladič, pokud ten nepomůže, budem se muset kouknout, jak to vypadá zevnitř. Jinak nevíte náhodou jestli H-D dělá olejovej chladič v kitu – prostě jen namontovat?

(reakce na) Přehřívá se

7.4.2014 v 17:50 | Nahoru | #13
kubikula78> měly by tam být sada na zvýšení objemu od Wiseca, jinak pravda je, že občas trochu škytá, nejde jet plynule, mezery v plynu znatelný a je to právě většinou, když se ohřeje na ty větší teploty, proto zatim radši nikam moc nejezdim daleko, mám strach abych to nezadřel. O spotřebě toho prozatim moc nevim.

Přehřívá se

7.4.2014 v 17:58 | Nahoru | #14

Přehřívá se

7.4.2014 v 19:05 | Nahoru | #15
Hele může to bejt i moc velkou kompresi. Teoreticky by to mohlo samo vznicenim delatneplechu na nějakou jízdu do 120. Km za hodinu to nemůže mít vliv.. Ten motorjede se zátěží která je podobná seriovy. Pokud je to hodně ukuckany a skube to, zjistil bych jednoduchým merakem na kompresi či je s motorem

Přehřívá se

7.4.2014 v 19:40 | Nahoru | #16
883 a 1200 mají naprosto identický motory -liší se akorát vrtání. proto se to dá přestavět celkem jednoduše (koupit komplet sadu pístů, válců, těsnění a pul dne práce...) defacto se mění jen mezi hlavama a klikovou skříní... dle mýho by ta přestavba neměla mít vliv na "vaření" oleje, pokud je teda vše správně složený...

kontakt PM

Přehřívá se

7.4.2014 v 23:03 | Nahoru | #17
Čus

Teplota od 100 - 120 stupňů je normální provozní. 150 je dost,ale olej to zvládne.Minerál a polosynťák v pohodě,plná syntetika už má problém. Na Virágu mi na semaforech taky lezla teplota k 150,za provozu ale do 120.

Přehřívání u vžducháče ale hodně ovlivní seřízení karburátorů,tím bych začal. V kitu to nebude. Nejsi sám kdo kitoval 883 a nikdo něměl problém. Spodek 883 a 1200 je stejný.
Udělej ty karbce a uvydíš.

Zdar a sílu.

Naposledy editováno 07.04.2014 23:38:55

Přehřívá se

7.4.2014 v 23:58 | Nahoru | #18
Jak už tady pár lidí uvedlo, motory 883 a 1200 se liší jen vrtáním. Ročníky 86 ještě šly úplně obyčejně převrtat, ale myslím, že by se potom měly používat konverzní písty (s vybraným dnem), aby byla dodržena odpovídající komprese, eventuelně se musí měnit písty i hlavy.

Nevím, jak firma Wiseco, ale H-D dělá krom standartních sad taky nějaké "závodní" s vysokokompresními hlavami - pokud se k tomu připojí i úprava dalších částí motoru, může to výkon dostat poměrně vysoko a pak je skutečně olej třeba chladit v chladiči, ale při běžné konverzi na 1200 by něco takového nemělo být třeba.

Olej pronikající do sání je v menší míře celkem normální jev.

Chladič se samozřejmě sehant dá, originální zde: http://www.harley-d...kit-pa-04-6299607--1

Být tebou, tak se v první řadě snažím zjistit, co vlastně přesně v tom motoru je (hlavně písty a hlavy), potom odladit karburaci a až jako poslední eventuelně přidat chladič.

Přehřívá se

8.4.2014 v 06:45 | Nahoru | #19
A to zjistíš kompresi. Jak budeš mít 12:1 závada je na světě...

Přehřívá se

13.4.2014 v 11:23 | Nahoru | #20
Zdravím, zrovna jsem přemejšlel o konverzi mojeho.Mam sice rok 03 kterej jde ještě převrat, ale budu radsi objednavat komplet kit z USA. Chlap co to vyrabí má na stránkách návod co po konverzi upravit. Jako nezbytný uvádí zpoždění zapalováni o 6° kvůli větší kompresi, jezdit na bohatší směs (pro modely pod 04, maj menší žebra) a důležitá věc je použití spravnejch podložek pod hlavu, jelikož XL používa poloviční spalovací komoru. K nasměrování směsi do středu válce pomahá ´´squish area´´ vytvořená právě tloušťkou těsnění. S timhle motorem je sranda laborovat .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzduchem chlazený dvouválec Harley Davidson XLH 883 Sportster, Triumph Bonnevill... Apo-Rider 25 12.3.2023 v 19:22 puffybodie
Jak udělat změnu pneu a ráfku v TP Harley Davidson XLH 883 Sportster KarlHulk 2 19.2.2023 v 22:28 Frantas
Mechanik Harley Davidson XLH 883 Sportster Gonzales4978 9 14.6.2022 v 18:31 Kalep
Tření předního kotouče o brzdové de... Harley Davidson XLH 883 Sportster stanasup 7 5.2.2022 v 13:17 srnka1010
Máte zkušenost s jinými pneu než or... Harley Davidson XLH 883 Sportster bimm 5 11.6.2021 v 21:15 střapatý


TOPlist