1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
(reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
Je to sice starší typ, ale světelný obvod a obvod alternátoru snad budou stejné.
A udělat musíš toto:
1. Najít modro/bílý drát vedoucí mezi přepínačem světel (dimmer switch) a tlačítkem starteru (starter switch). Z tělesa tlačítka starteru vede ještě černočervený drát (ten vede na pojistku světla - "headlight").
2. Od tlačítka starteru odpojíš modro/bílý a černo/červený drát a tyto konce drátů napojíš na vývody kontaktů pomocného relátka (kontakty 30 a 87 - viz pravý obrázek v příspěvku č.12). De facto rozpínací kontakty v tlačítku starteru, které momentálně zhasínají světlo, když zapneš starter (aby se odlehčilo baterce při startu) nahradíš spínacími kontakty relátka.
3. Na konektoru regulátoru (regulator/rectifier) si vybereš jeden ze žlutých drátů a na tento drát napojíš anodu pomocné diody. Následně na katodu diody napojíš pomocný drát, který přivedeš na jeden z vývodů cívky relátka (kontakt 85). Diodu samozřejmě můžeš namontovat kdekoli po délce tohoto drátu.
4. Druhý vývod cívky relátka (kontakt 86) napojíš na kostru (na schématu "ground/frame" vedle obrázku alternátoru, ale na motorce bude nejspíše kostřicích bodů více - jsou to očka přišroubovaná k rámu a sbíhají se v nich zelené dráty.
Vývody relátka (u spínacího relátka vývod "87a" chybí):
A vývody diody poznáš takto:
Katoda je značena "K", anoda je značena "A". A vývod katody značí na pouzdru diody šedý (stříbrný) proužek.
E: Původní zapojení dotyčné části obvodu světel:
Upravené zapojení dle popisu výše:
Naposledy editováno 10.04.2014 00:19:51