Kompletně jsem prošel celou elektriku(všechny dráty i spotřebiče). Ale našel jsem problém. Když změřím volty na baterii, mám tam 5,9 V, když dám klíče do zapalování a svítí kontrolky, tak je napětí rázem kolem 3V. Když zapnu světla, tak jako kdyby umíraly. Když vše vypnu a změřím baterku, tak se pomalu hodnoty zvyšují až zase na skoro 6V. Taky neslyším houkačku, jenom slabé cvakání, jakoby ten proud byl nedostačující. Nevím, jestli je někde chyba, jestli je někde zkrat, ale kontroloval jsem to. Špatné dráty jsem vyměnil. Baterku jsem nabíjel 8 hodin předevčírem a vždy ji vypojím přes noc. Pracuji s ní jenom když se hrabu v motorce. Je zakoupená v červenci loni. Ještě jsem nestartoval, ale malou jiskru to hází. Už mám všechno na motorce udělané a chci ji vytáhnout z dílny a konečně ji protáhnout, ale zjistil jsem tuto závadu. Mám Jawu 250/353.
Baterku mám tuto:
http://www.mototechn...&products_id=301
Čím by to mohlo být? Baterkou? Díky.
Páč by měla mět sama o sobě alespoň 6,2-6,3V a po zapojení něčeho tak 5V.
Eště by sis mohl změřit proud při odběru (zaplý klíček) a tím si udělat představu, který spotřebič je v akci - sů to nejaké kontrolky a zapalovací cívka.
Totéž bych udělal aj bez klíčku, tam bys neměl naměřat nic.
Pokud měls tu baterku nachystanů od červenca, tedy nalitý elaktrolyt a nic si s ňů neudělal, tož ti mezi tím umřela.
Ona se tá baterka, podle návodu, má po nalití elektrolytu buď nabit a nebo ujet nejaké kilometry. Tím se zprovozní (za předpokladu správné elektrické soustavy stroje - měl bys naměřit nabíjecí napětí tak 7,2V).
Zkus baterku nasadit a zapnout spínačku hned potom, co baterku odpojíš od nabíječky, co to udělá. Nebo přesnější by bylo změřit baterku zátěžákem, ten by hned ukázal, zda baterka udrží kapacitu a je schopná dodat potřebné proudy.
Běžnou radou by v takových případech bylo "vem štartkáble a připoj přes ně baterku z auta", to ale zde nezkoušej, neboť 12V baterka nebude to pravé, i když na kejchačce není žádná elektronika. Cívka, dynamo a relátko by to vydržely, ale už by nepřežily žárovky a kdoví, zda by ampérmetr neletěl prudce "za roh" a tak se mechanicky nepoškodil. Leda si od někoho půjčit baterku z Trabanta.
Mimochodem, zkrat bys poznal podle pádu napětí skoro k nule a hlavně drát obvodu, v které mzkrat je, by se během pár vteřin tak rozehřál, že by se začalo kouřit z izolace. A pokud máš dobře dimenzovanou pojistku ,ta by hned praskla. Takže při nejhorším budeš mít někde svod (částečný zkrat"), ale kor,měříš-li napětí přímo na svorkách baterky, tak s velkou pravděpodobností je baterka v háji. Kor, když začne skomírat už při zapnutí zapalování a buzení dynama. Kdyby byl na motorce starter, tak s ním baterka ani nehne.
Jak píše J.M.K. - nabít a změřit baterku při zatížení - potvrzení o stavu baterie v konkrétních hodnotách.
1 reakcí na tento příspěvek Pomalé vybíjení baterie
friday píše: Reklamace se neuznala, je na to jenom 6 měsíců záruka. Zkusil jsem ji ještě vybít a pořádně nabít a hle, funguje perfektně. Nevím, jak se to podařilo, ale je v perfektním stavu, voltů je tam 6,2 a klakson taky troubí, byl špatně nastavený, stačilo otočit na zadní straně pravým šroubkem.
Jen tak mimochodem - jakou tam máš baterku? Typ a výrobce?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3883, 3884] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116506 | Dnes v 18:18 assassin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |