globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zapojit palivoměr? (Yuki 125 sport)
7.3.2014 v 20:04
Čau lidi, potřeboval bych poradit. Mam Yuki 125 SPORT. r.v. 2003 koupil sem si nádrž s palivoměrem, původně tam palivoměr nebyl. Nevíte někdo jak se zapojuje palivoměr? Schéma zapojení mam, ale tam je součástka kterou nikde nemůžu najít. SPÍNAČ ŘAZENÍ nevim co to přesně má bejt a v katalogu n.d. nic takle pojmenovaný neni. Možná sem na to koukal ale znám to pod jiným názvem.. je to možný, nevim no.. Od plováku vedou dva dráty a od budíku tři dráty. Ale pořád mi to nějak to zapojení nesedí :-/ Potřeboval bych aby mi poradil někdo, kdo s timdle má nějaký zkušenosti, kdo by věděl nějakej způsob jak to zapojit, třeba i jinak ale aby to skutečně fungovalo a správně. Už si s tim vážně nevim rady Dyštak schéma sem sem přidal k tomu. (obrázek)








Jak zapojit palivoměr? (Yuki 125 sport)

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2014 v 20:51 | Nahoru | #1


OK. Ten co vede ze spínačky řazení je + od zdroje, 1/2 je pak + pro hladinoměr(do nádrže) a ten poslední co jde na světýlka je -....

držím palce a čtu jen z plánku, nevím co máš za moto.

bez záruky

Jak zapojit palivoměr? (Yuki 125 sport)

7.3.2014 v 22:12 | Nahoru | #2
Kdo má Yuki šuká kluky

Jak zapojit palivoměr? (Yuki 125 sport)

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2014 v 22:37 | Nahoru | #3
Ten obrázek jsem ti trochu upravil pro lepší pochopení, jen si oprav barvu kabelů. Palivoměr č.1-"budík"/ palivoměr č.2-snímač(plovák) v nádrži. Snad ti to pomůže.




Edit: <J.M.K> to níže objasnil.

Naposledy editováno 07.03.2014 23:35:21

1 reakcí na tento příspěvek Jak zapojit palivoměr? (Yuki 125 sport)

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2014 v 23:13 | Nahoru | #4
Žádná spínačka... v plánku je to chybně přeložené. Není to žádný "spínač řazení", ale ukazatel zařazeného kvaltu - stačí se podívat na dráty a je jasně vidět, že "spínač převodovky" je otočný volič, který podle polohy řazení jednotlivé dráty připojuje na kostru. Ukazatel tvoří u některých motorek prostě řada kontrolek (pro každý kvalt jedna), u některých ("lepších") je to klasická sedmisegmentová číslicovka (pochopitelně včetně potřebné logiky - jde o dekodér 1 z 5 => 7segment). Nepopsaný kulatý prvek nad blokem "spínač řazení" je kontrolka neutrálu.
Spínačka je zakreslena v horní řadě, hned vedle bloku "pravý sdružený ovladač na řidítkách".

E: Docela by mne zajímalo, kdo ty příručky překládá. Onen prvek musí být v originálu označen nejspíš "gear position indicator", nebo "gear indicator" a z toho ani google žádný "spínač" určitě nepřeloží. A element na převodovce je nejspíše označen "gear position switch".

Naposledy editováno 07.03.2014 23:18:49

(reakce na) Jak zapojit palivoměr? (Yuki 125 sport)

Skvělá odpověď, děkuji! 8.3.2014 v 00:00 | Nahoru | #5
J.M.K.> Ten ukazatel zařazené rychlosti mě taky napadl, ale říkal jsem si, že to by ho snad trklo. Ono by bývalo stačilo, kdyby "překladatel" odvedl dobře svou práci.

1 reakcí na tento příspěvek Jak zapojit palivoměr? (Yuki 125 sport)

Skvělá odpověď, děkuji! 8.3.2014 v 08:17 | Nahoru | #6
jmk: tys ještě nejspíš nikdy neviděl "anglický" překlad čínského návodu.
Českému překladateli poslali "anglický" text a čínský ne... to je odpověď na tvou otázku.
Takže to přeložil jako spínač/přepínač převodovky... mohl to být kodér/enkodér, i tom jsou někteří schopni se hádat.
Nakonec to je hřebínek, pokud to dává postupný signál, nebo enkodér, pokud to má na výstupu kombinace signálů v binárním nebo jiném kódování. To by ale musel překladatel mít k dispozici motorku a měřák - to po něm nechceš, ne? Nebo jsi takový detailista?

Termíny jako "PZ blinkr" v překladu svědčí o tom, že to dělal (nebo později upravil) celkem normální fachman. Blbec tedy rozhodně ne.

(reakce na) Jak zapojit palivoměr? (Yuki 125 sport)

Skvělá odpověď, děkuji! 8.3.2014 v 10:25 | Nahoru | #7
rrss> I to je možné, nicméně pokud to překládal skutečně fachman, tak bych předpokládal, že i rozumí elektrice (alespoň v rámci potřebném pro motorku) a schémátko si prohlédne a ne, že jen "slepě" přeloží anglické popisky. Ta "pravdivostní tabulka" dole je snad dost intuitivní na to, aby člověk pochopil, že se jedná o kodér "1 z 6". Samotný indikátor by v "domácích" podmínkách šel postavit z MH1KK1, 7447 a jedné segmentovky. Šlo by to i jen se segmentovkou a odpovídající diodovou výhybkou, ale s tou by se patlal málokdo. V origo ukazateli na 100% bude zákaznický jednočip.
Jinak ano - předpokládám, že když někdo překládá manuál, tak (většinou jako prodejce) má motorku k dispozici a tedy si může její funkce vyzkoušet a ověřit. Nicméně pokud někdo chce začít dovážet motorku a origo příručku pošle externímu překladateli, který je pouze "univerzálním" překladatelem, bez znalosti konkrétního oboru, tak k těmto chybám dojít může.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist