globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: spojka a neutral
Potřebuji poradit. Forum jsem prošel, ale nenaleznul řešení. Mám yamahu FZS 1000 fazer. Problém mam s novou spojkou která nerozepíná. Měněny lamely a plechy. Při nastartování nechám chvíli zahřát cca 5min a chci zařadit jedničku motorka chcípne. A po pořádném zahřátí zařadím ale motorka při zmáčknuté spojce táhne. A ještě při stání na místě nejde zařadit neutrál. Proto prosím o rady co s tím muže být. Předem dekuji za odpověd.
Spojka lucas.

Naposledy editováno 28.02.2014 20:56:06

spojka a neutral

28.2.2014 v 21:23 | Nahoru | #1
Ahoj.
Zkus nad tím pouvažovat... Co se dělalo? Spojka. Co blbne? Spojka.
Takže je chyba někde v procesu výměny spojky - poskládání, seřízení.
Takhle od počítače ti nikdo neřekne, co je špatně.
Ale je to špatně, takže v první fázi zkusit seřídit lanko. Pokud to
nepomůže, tak rozebrat a najít chybu...
co takhle pozice 25 - usazení na tisícihran?

Naposledy editováno 28.02.2014 21:26:29

2 reakcí na tento příspěvek spojka a neutral

28.2.2014 v 21:58 | Nahoru | #2
Dalo by se říct, normální stav u motorky, která má něco najeto. Že ti chcípne, když jí po delší odstávce nahodíš a vrazíš tam jedničku, je tím, že se slepí lamely. Vsadím se, že napodruhé už to neudělá. To samé platí o nalezení neutrálu při stání. Co přesně znamená, že při vymáčknuté spojce motorka táhne? Jak moc? Tak, že se na hlavním stojanu točí kolo, nebo že máš problém jí udržet, když stojíš na křižovatce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:07 | Nahoru | #3
Dráťa> normální stav po výměně spojky?
A za studena po zařazení chcípne?
Ještě mě napadlo, jestli při výměně vymáchali nové lamely v oleji.
Pokud ne, mohlo by to dělat potíže, ale i tak by se musely za chvíli samy namočit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:08 | Nahoru | #4
choze69> Joo, běžnej stav, když to svoje bejby vytáhnu po několik dnech, tak se prostě stane, že nahodim motor, trochu ohřeju, cvaknu jedničku a zdechne. Slepený lamely. Běžný. Naprosto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:13 | Nahoru | #5
Dráťa> kámošovi to dělala TDM..do výměny oleje, teď už má pokoj.
A u starých lamel bych to pochopil, že se lepí, ale nové? To nemyslím,
nebo jsem měl zatím při výměně spojky štěstí?
E: škoda, že tazatel se už nevyjadřuje, aby upřesnil projevy.

Naposledy editováno 28.02.2014 22:14:07

(reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:17 | Nahoru | #6
choze69> Jestli to má opravdu tendenci tahat při úplně vypnutý spojce, je to seřízením. Proto jsem se ptal, jak moc to tahá. Ale slepený lamely, to prostě tak nějak patří k věci, nelámal bych si s tím hlavu. Nevíme, jakej olej dotazovatel používá a jak pravidelně ho mění.

Proč hned vyhazovat mušketu, když občas vystřelí zadem, ne?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:22 | Nahoru | #7
Dráťa> Táhne že ji neudržim a normalni stav to není podle mě a neutral tam při staní nenadu ani po uplném zahřátí ale za jizdy je to vpoho. Jen chci vědět počem asi jít než to rozeberem. Tu spojku si tam měnil strejda. A já to chci mět v pořádku.

(reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:26 | Nahoru | #8
Grenz> Tak jestli jí opravdu musíš držet, aby ti nepodjela pod zadkem, tak je to problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:27 | Nahoru | #9
Grenz> Olej měněn pravidelně v intervalech a ted je tam novej olej motul a lanko jsme seřizovali a pořád stejné

(reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:28 | Nahoru | #10
Grenz> a jak máš seřízené lanko? cítíš odpor na páčce po celé dráze chodu? vůle cca 3mm?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:29 | Nahoru | #11
Grenz> jaký Motul?? někde jsem tady zahlíd vlákno s nějakým problematickým Motulem a zrovna řešili lepení spojky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:36 | Nahoru | #12
choze69> to nevým bych se musel zeptat strejdy co tam je za motul ale co vým tak ho pouzival dlouho a problém nikdy neměl. vule je na lanku cca 1,5 mm

1 reakcí na tento příspěvek spojka a neutral

28.2.2014 v 22:38 | Nahoru | #13
Píše se to o Motulu 5100 MA2.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:39 | Nahoru | #14
Grenz> ještě můžou být ve spojkovém koši otlaky od starých lamel a nové se v tom sekaj..
stejně nakonec dojde na rozborku...

(reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:40 | Nahoru | #15

Dráťa píše: Píše se to o Motulu 5100 MA2.


jj, ta dvojka na konci prý někomu dělá neplechu..
což si třeba ani strejda nemusel všimnout, že mu v označení oleje přibyla dvojka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:42 | Nahoru | #16
choze69> díky za rady moc si toho vážím.

spojka a neutral

Skvělá odpověď, děkuji! 28.2.2014 v 22:44 | Nahoru | #17
O tom Motulu 5100 MA2 se tedy píše spíš to, že spojka prokluzuje. Což není tenhle případ. Jestli spojka nevypíná, pak je IMHO nastavením. Přesnej postup, jak spojku seřídit:

1) otevřít si manuál
2) najít nastavení vypínání spojky
3) přečíst
4) pochopit
5) provést přesně podle manuálu

Naposledy editováno 28.02.2014 22:47:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

Skvělá odpověď, děkuji! 28.2.2014 v 22:45 | Nahoru | #18
Grenz> tak aktuálně máme stejné mašiny a jako správná motorodina si musíme pomáhat.
Nee, já si fakt myslím, že k tomu by tohle fórum mělo být

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:48 | Nahoru | #19
choze69> Příští tyden to rozeberem a v ještě všem díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:52 | Nahoru | #20
Grenz> kdyžtak nafoť a postni fotky, nebo dej vědět, jak jste uspěli

(reakce na) spojka a neutral

28.2.2014 v 22:54 | Nahoru | #21
choze69> jj

spojka a neutral

1.3.2014 v 02:07 | Nahoru | #22
blbe poskladana spojka asi, ta jedna lamela ma byt tusim na kraji, ma trochu jiny rozmery

jestli si serizoval peclive lanko, tak v tom chyba nebude

mam najeto 84tis na orig spojce, furt po zadnim, a spojka funguje zcela perfektne a nikdy se mi nestalo aby po zarazeni motor chcipnul (za 7 let a 72tis km), natoz abych nemoh cvaknout neutral na krizovatce apod.

cili proto nejspis blbe poskladana spojka u tebe

Naposledy editováno 01.03.2014 02:09:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

1.3.2014 v 08:05 | Nahoru | #23
Dráťa> Taky zkontroluj spojkový koš jestli není vytlačený

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka a neutral

1.3.2014 v 09:28 | Nahoru | #24
Očividně spojka málo vystavuje, což je logické, pokud byla seřízená na staré lamely. Nové jsou tlustší. Takže, jak radili výš, najít si v manuálu postup na správné seřízení a podle něj seštelovat. Jen samotná vůle lanka nebude stačit.

(reakce na) spojka a neutral

1.3.2014 v 14:20 | Nahoru | #25

1100Virago píše: Očividně spojka málo vystavuje, což je logické, pokud byla seřízená na staré lamely. Nové jsou tlustší. Takže, jak radili výš, najít si v manuálu postup na správné seřízení a podle něj seštelovat. Jen samotná vůle lanka nebude stačit.



Covece tomuhle moc nerozumim. Ja nijak uvnitr spojku nesteluju behem casu co sjizdim lamely od temer novy motorky (mela 12tis, ted ma 84tis). Jedine ze by spojka byla porad jak nova a to se mi nechce verit. Cili kdybych ted vymenil spojku, tak by mela fungovat jen na serizeni lanka (to sem behem let uz parkrat trochu posunul).

spojka a neutral

2.3.2014 v 17:56 | Nahoru | #26
Podle mě tam bude muset být něco jako u Jawy "červík"

spojka a neutral

2.3.2014 v 18:47 | Nahoru | #27
Tak asi bylo myšleno seřízení na tom tisícihranu. Podle mě to jinde než na tisícihranu a lanku nejde seřídit...
Taky by tam mohli být daný špatně vymezovací podložky. Každopádně stáhnout mikrofliše a tam je to rozkreslený, co a jak tam má být.

1 reakcí na tento příspěvek spojka a neutral

10.3.2014 v 17:58 | Nahoru | #28
tak už spojka spojkuje??

(reakce na) spojka a neutral

15.3.2014 v 21:01 | Nahoru | #29
choze69> ještě ne je v servisu u známého

spojka a neutral

17.3.2014 v 10:32 | Nahoru | #30
Zkontroluj jestli sedí správně montážní značky.Na spojkovém víku je šipka a na páčce která ovládá spojku je důlek. Při montáži musí být přímo naproti sobě.
Pak to vyzkoušej poštelovat nahoře na tom tisícihranu.
- odjisti vratnou pružinku co je na tom tisícihranu na páčce co ovládá vypínání spojky
- odpoj lanko
- pootoč tou páčkou na které je ten tisícihran až do té doby než začne klást odpor
- to je začátek vypínání spojky,přestav páčku na tisícihranu a od tama vycházej s nastavováním lanka.

Pokud to nepomůže tak je špatně poskládaná spojka.Poslouplnost plechů (opravdu nejsou všechny stejné!) je pěkně rozepsaná a nakreslená v servisní příručce od Yamahy.
Poslední plech co nasazuješ má na sobě důlek a na víku jak jsou vypínací pružiny je tyky důlek a musí proti sobě korespondovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist