To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.
Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Michal.-K píše: Hlavně že se na silnici všichni zdravíme, že ? Po průběžném pročítání tohoto vlákna jsem se opravdu ujistil že je to nefalšovaná přetvářka.
Já se nepřetvařuju a proto zdravím na motorce minimálně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
gugo píše: Michal.-K> Tak pozdrav je zakladni slusnost, ja kdyz vlezu do vytahu tak taky pozdravim a muzu si o pritomnych myslet, ze to jsou ..... .
Kdyz prijdu do obchodu tak taky pozdravim, a neznamena to ze bych chtel mit s prodavackou deti
Taky si vypozoroval takovou divnost?
když se sejde x lidí u výtahu, všichni čumí na dveře a čekaj a ž přijede, nikdo a ni nepípne. Pak výtah dorazí, otevřou se dveře, celej ten hlouček do něj vleze a začne to: "Dobrý den","Dobrý den","Dobrý den"....
vykuchanej píše: z fotky nic poznat neni. Já tam třeba plošku vidím.
Neříkám že všichni, ale většina z vás tady plácá jak plošku nemá a při tom jí má a ani o tom neví! Znám střelce co mi tvrdily že plošku nemají, na místě to vážně nebylo poznat že by nějakou měli, ale pak když se rozjeli tak při jízdě za nima ploška vynikla. 90% lidí ji bude mít.
Potřeboval bych poradit, když mám auto zvedlé na zvedáku, tak má z boku pneumatiky pěkně kulatý, ale pokaždý když ho dám na zem, tak se mi zdá v místě kde se pneumatiky dotýkají země, že jsou tam takový plošky.
To je asi stejná logika
Při jízdě je pneu zatížená a mění tvar, zkus si někde najít video, jak třeba vypadá pneumatika od auta tak při 180 km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Pozdrav a smeknutí klobouku je samozřejmostí při vstupu do místností. Výjimkou
je vstup do obchodu a do některých dopravních prostředků, jako je metro nebo tramvaj.
Smeká se a zdraví v malých obchodech, kde se zdržujeme delší dobu a kde se nám
prodavačka (prodavač) věnuje osobné. Povinnost smeknout platí rovněž pro výtah
(určený pro menší počet lidí), pro vlak, letadlo, pro jednání na úřadech (pokud úředník
nesedí za přepážkou). Pozdravíme také neznámou ženu, potkáme-li ji v domě na
schodišti. Stejná pravidla jako pro klobouk platí i pro čepici s dýnkem. Netýkají se jiných
Tam je vubec o pozdravech napsano spousta veci:
Při líbání ruky je důležité chování ženy. Neměla by se rozpačité bránit, schovávat
ruku za zády, všelijak se svíjet a chichotat- prozrazuje tím svou společenskou
nezkušenost a neznalost základních pravidel. Žena - i dívka - by políbení ruky měla
přijmout se samozřejmostí, ale bez zpupnosti. Neměla by význam tohoto „vyznamenání“
přeceňovat. Svou ruku by měla volně ponechat muži „k dispozici,,, ovšem ne tak, jako by
ji to vůbec nezajímalo.
vykuchanej píše: Statisticky člověk najezdí víc rovně než v náklonu. (pardon, až na pár borců co to jezdí hoblovat do zatáček když ujedou pár km po dálnici. A ještě jen 150km/h aby se jim tam náhodou tím dálničním přesunem neudělala)
Psal jsem na dálnici do 150km/h na bublačku jen s přítulkou kdy je zadní guma namáhána víc než obvykle, pouze eliminuju úbytek pryže na středu v zárodku(jasný, že tam ploška bude vždy, ale ne jak na tupláku od kamionu, když to s ní poženu 200km/h+ jen rovně), jinak na to prdím, protože dělám jak servis tak pneu a když uznám, že gumice stojej za prd tak si jednoduše přezuju na nový... Jinak jestli je 1350km do Reichu po dálnicích tam i zpět ve 2.dnech, s batůžkem a naloženej pro tebe pár km tak si asi v jiném levelu než já A cestovní puky nejezdím takže sport gumy mizej taky trochu jinak... Přesun do 50km po dálnici v ČR neřeším a nejdu hned ty gumy ohoblovat do šikan
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Guma, která má vzorek na to, aby odváděl pozornost polecajtů, a taky pro srandu králíkům, vypadá (příklad za všechny, kdysi oblíbená cestovně sportovní guma) takhle:
Nemůžu si pomoct, já tam rozdíl vidím.
Naposledy editováno 12.02.2014 17:22:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Michal.-K píše: PetrL3> To je přesný. Všichni motorkáři postávající na benzince čumí kdo to na té motorce přijíždí, a když přijede tak nikdo ani nepípne.
A co by měli dělat?
PetrXX píše: A co by měli dělat?
Slušně pozdravit dámu: Dobrý den, vinšuju Vám a že jsem tak smělý, není tu někde volný nocleh? Trochu se uklonit a pak může jít i vedle ní, když ji stačí...
Jinak já pozdravim, ale už se mi kolikrát stalo, že ani neodpověděli takže teď zdravím ústně jen ty co znám a ty co neznám pozdravím kývnutím škeble nebo jiným gestem, třeba že jsou jedničky, ale palcem nahoru to není
Naposledy editováno 12.02.2014 18:47:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Klouda píše: Dráťa> To si vážně myslíš že ty drážky tam jsou k ničemu??
Vcelku spravne, na silnici jsou ti drazky k prdu. Zeptej se nekdy nekoho kdo jezdil okruhovky, kazdej ti rekne ze rezany je ma jenom kvuli cajtum.
Diky tvaru je prunik vodou uplne jinej nez u auta a riziko aquaplaningu je prakticky zadne.
Se nekdy podivej jak hazi vodu pneu od auta a jak hazi pneu od moto.Klidne ti nekde muzu najit svoji cenduro anakee2 sjetou naprosto totalne skoro na platno, jizdni vlastnosti prostosto vynikajici jak na vode tak na suchu (pokud mluvime o asfaltu) pred svedkama kontrolovany poserprouzky 0.0 mm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
gugo píše: Vcelku spravne, na silnici jsou ti drazky k prdu. Zeptej se nekdy nekoho kdo jezdil okruhovky, kazdej ti rekne ze rezany je ma jenom kvuli cajtum.
Diky tvaru je prunik vodou uplne jinej nez u auta a riziko aquaplaningu je prakticky zadne.
Se nekdy podivej jak hazi vodu pneu od auta a jak hazi pneu od moto.Klidne ti nekde muzu najit svoji cenduro anakee2 sjetou naprosto totalne skoro na platno, jizdni vlastnosti prostosto vynikajici jak na vode tak na suchu (pokud mluvime o asfaltu) pred svedkama kontrolovany poserprouzky 0.0 mm
Clovece tak to já aquaplaining zažil a to ta pneu nebyla zdaleka po smrti.
Ale pravda- bylo to ve vyjete koleji plné vody.
Na druhou stranu jsem jel pul republiky na vodě na předku z kterého me zdravilo plátno a nic.
Ale to byla normální mokrá silnice.
Urcite bude hodně záležet na druhu povrchu a na hloubce vody.
Nicméně ten vzorek tam nebude asi uplne k hovnu, kdyz to tak ve fabrice dělaj
Neuvěřil jsem tomu, že když se gumy ojedou na TWI body, tak se jim jakkoli mění vlastnosti, a proto je třeba je vyměnit. Je to 1) prodejní fígl, výrobce gum prostě potřebuje prodat 2) státní doktrína, že každej je sám sobě nebezpečnej, a proto stát regulací (určením TWI) "ochraňuje" nezodpovědné, a ještě za to inkasuje DPH a daň z příjmu, nebo aspoň vyinkasuje pár pokut. Navíc výrobci tomu dali korunu, když se posledních pár let objevuje úžasná hláška, že je třeba měnit pár, obě, když se sjede jedna. To je marketing dovedenej k dokonalosti. A nejstrašnější na tom je to, že tuhle hlášku začali papouškovat i některý motocyklový periodika.
Naposledy editováno 12.02.2014 21:15:38
jestli nekdo ma zajem tak klidne se pojdme nekde v lete sejit, vemem 2-3 motky, vobujem je na vojetej slick a na novou gumu , vyrobime louzi a bude zkouset.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Kdo si myslí že mu to nic nedá, napište NE.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Vjeď do takovéhle louže s širokou gumou bez vzorku.
Když pojedeš pod plynem tak i rovně bez náklonu budeš mít co dělat si neustlat.
O náklonu nemluvě. Na vodě je vzorek dost podstatnej. Když je asfalt "jenom" mokrej tam budiš, ale jak je tam tý vody víc ... .
Fantom40 píše: Tak snad aby jsme tohle téma uzavřeli. Kdo uznává že to funguje napíše ANO.
Kdo si myslí že mu to nic nedá, napište NE.
ANO, myslím, že to funguje. Nevidím důvod, proč by to nefungovalo.
NE, rozhodně bych to veřejně nedoporučoval, nevíme, jak je kdo (ne)šikovnej.
Taktéž bych to nikomu nedoporučil.
Naposledy editováno 13.02.2014 09:33:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
PepanS píše: VladaM> Chlapci tam mají relativně úzké gumy a hlavně tam mají vzorek. A v náklonu taky zrovna nejsou.
Vjeď do takovéhle louže s širokou gumou bez vzorku.
Když pojedeš pod plynem tak i rovně bez náklonu budeš mít co dělat si neustlat.
O náklonu nemluvě. Na vodě je vzorek dost podstatnej. Když je asfalt "jenom" mokrej tam budiš, ale jak je tam tý vody víc ... .
Koukám, že jsi můj ironický příspěvek moc nepochopil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Ale klidne se muzu mylit a jak rikam vetsinou kdyz jsem si jistej ze nebudu za vola, pojdme to vyzkouset, dam klidne k dispozici vojety gumy nebo se domluvime jak to budem testovat, u me to prezujeme, nafotime zdokumentujeme, treba nam to na m.cz uverejni jako clanek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
gugo píše: PepanS> Nemyslel. Proste jsem toho nazoru, ze plocha kterou se styka guma s asfaltem tedy pripadne s louzi je tak mala, ze nejaky odvod vody je zanedbatelny. Na suchym asfaltu maji drazky tedy spis negativni ucinek a to je snizeny treci plochy, na mokrym asfaltu pokud tam neni louze dtto, a pokud tam louze je, tak se podivej jakou zanechava motorka caru na asfaltu jak je silna a kolik by se tak v tomto pruhu mohlo odvest vody pri pripadne aquaplaningu.
Ale klidne se muzu mylit a jak rikam vetsinou kdyz jsem si jistej ze nebudu za vola, pojdme to vyzkouset, dam klidne k dispozici vojety gumy nebo se domluvime jak to budem testovat, u me to prezujeme, nafotime zdokumentujeme, treba nam to na m.cz uverejni jako clanek.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
výkon dynama Suzuki GSX 650 F | radunahk | 19 | 25.11.2021 v 13:44 odgin |
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F | Lisus | 0 | 21.4.2021 v 14:16 Lisus |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |
omezení Suzi na 35kw z 63kw Suzuki GSX 650 F | Lisus | 15 | 17.8.2020 v 20:36 Lisus |