paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Zdravím, omlouvám se předem, zda to již někde je, ale nic jsem o tom nenašel. Před měsícem jsem si koupil Kawasaki ER5 - r.v. 2005 (17.000km najeto) - byla bez problémů...
Nyní jsem měl trochu času, tak jsem si ji pomaloučku chtěl připravit na sezónu (olej, filtry, svíčky, vyčištění řetězu...)

A nastal problém:
po prostudování článků a manuálu jak na to (za to děkuji autorům zde na fóru) jsem se dostal pod nádrž ke svíčkám - a zde první problém: kdo měnil svíčky - nějak jste rozebírali chlazení a různě odpojovali hadičky, které blokují přístup ke svíčkám??? Já jsem nakonec nic nerozebíral, jen jsem si musel poupravit flexou tenkostěnný 18mm ořech a poté se mi podařilo opatrně odmontovat svíčky...

Poté jsem opatrně vložil nové "NGK DR9EIX", vše sesadil nazpět - nastartoval na sytič - vše zatím vpořádku, poté jsem systič zamáčkl, zkusil přidat plyn a PROBLÉM - reakce na plyn hrozná, zpoždění cca 1-2sekundy, nevím jak to popsat... prostě nešla HNED do otáček, jako dříve...

takže otázka, co může být špatně? Má se nějak řešit "odtrh" na svíčkách? (na starých byl cca 0,7mm a na originál nových cca 0,75mm.

Přikládám obrázek - původně, co jsem vytáhl svíčky, tak ten vršek, nevím jak popsat, je trochu silnější (vpravo) a co jsem dal nové, tak ten vršek je užší (vlevo) - má to nějaký vliv???

Dík za každou radu.
(Náchod)

Tomáš






1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

8.12.2014 v 14:56 | Nahoru | #1

jarden píše: jaké svíčky,jaký mám koupit mot.olej+filtr.

Používám Motul 5100 10W40 a filtr HIFLO HF303 a spokojenost. Svíčky jsem ještě neměnil. Olej nalej a filtr vyměň až vyřešíš problém s tím benzínem, ať ti to znovu neproteče.

jarden píše: a jestli se mám pustit do rozdělání karburátoru a výměně tý jehly vetylu(nebo vyčistit).nebo čím to proteče.?

Jehla ventilu v karburátoru bude spíše vymačkaná než zanesená nečistotou.

jarden píše: Kohout na on drží když ho rozeberu a dám do kupy,když nasaji na sucho-protéká a pak protéká pořád? je vadný,nebo je to jen tim,že nádrž je prázdná a kohout je na sucho-zkrátka po vcůcnutí (do pdtlakové trubičky a přestáni pak začne pouštět-pruřinka a malý o kroužek to asi dobře neutěsní) to zpět neuzavře.

Palivový kohout (přepnutý na ON)ti při bezchybném stavu začne pouštět palivo až v případě, kdy ti díky podtlaku způsobeném v karburátoru a přivedeném (podtlaku) hadičkou do palivového ventilu prohne membránu v palivovém kohoutu proti pružině. Tím se oddálí gumový kroužek (který uzavírá přívod paliva do palivového kohoutu) nasazený na membráně a palivo protéká do karburátorů. V okamžiku vypnutí motoru se ti přestane vytvářet podtlak a pružina v palivovém kohoutu ti zatlačí na membránu, tím zatlačí gumový kroužek do přívodu paliva a palivo přestane téct. Je jedno, jestli máš v nádrži plno, půlku nebo nic. Množství benzínu v nádrži na to prostě nemá vliv. Pokud ti při zkoušení "na sucho" a nastavení na polohu ON při sání benzín teče, je to v pořádku, pokud ti ale teče i při ukončení sání, je to špatně a ventil netěsní. Může to být špatný (nabobtnalý, vymačkaný)gumový kroužek na membráně, slabá (unavená)pružinka co tlačí membránu nebo nečistota v místě dosedu gumového kroužku. Vsadil bych si na ten kroužek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

22.12.2014 v 19:53 | Nahoru | #2
jednaminus> ahoj, je to přesně jak popisuješ. potřeboval bych někde sehnat ten malý o kroužek. jinak jsem rozebral karburátory a v levém bylo spousta slupek barva z nádrže-ten tekl i difuzoru a netěsnil tam jehlový ventil. ten se zdál v pořádku a při smontování už nic neteklo. zkoušel jsem i hadičkama na odtok hladinu a je dobrá. pro jistotu jsem dal pod mádrž na hadičky filtříky a mezi origo kohout a karburátor pojišťovací mechanický kohout(on-off),kterým to při delší odstávce motorky na tuty uzavřu do karbeců.. Nevíš prosím,kde sehnat ten malý O-KROUŽEK?. v práci bych ho možná splašil,ale nevim jestli na benzín .v sadě co prodávaj ho nevidím.. a ještě jeden poznatek-když jsem měl povolený ty šroubky(5)na kohoutu,tak to protékalo jak má -jen na podtlak-ale kohout kapal jak to bylo nedotažené.na membráně jsem žádnou dirku nenašel,vše opatrně odlepil-byla pšijlepená jak k plastu,tak k buralu u kohoutu.nebo i to byla chyba?.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist