paolo_novy Přidat reklamu

Téma: XT 600 E tacho okolo 50 tis. KM a převodovka
22.1.2014 v 11:49
Může poradit někdo nejlépe s vlastní zkušeností, jestli má cenu tuto moto kupovat s tímto nájezdem? Stav km mi nevadí, ale jde mi o to, že u 50 000 km začíná nebo často hrozí, že bude haprovat převodovka u 5. rychlostního stupně a nerad bych chvilku po koupi tohle řešil. Má někdo tuhle zkušenost u XT 600 E ?

díkec

1 reakcí na tento příspěvek XT 600 E tacho okolo 50 tis. KM a převodovka

22.1.2014 v 22:15 | Nahoru | #1
Nazdar!!! mám 3.5 roku XT600Z Tenerku 3AJ +-´89, motor je téměř shodný s pár let starým 600E. Při koupi ukrutně hučela trojka, trochu čtyřka, na tachu 58.000. Dostal jsem k motce i zadřený motor z předchozí Tenerky (s nakopávačkou), tento motor jsem rozebral první, kvůli protočenému plast. kolečku pohonu oil pumpy na hřídelce se motor rafnul na pístu, převodovka nic moc. Motor šel rozebrat snadno, kolečko pohonu vačky na klice bylo nalisováno s mírným přesahem, v přesné poloze jištěné kuličkou z ložiska v drážce. Při rozborce motoru 3AJ nešlo servat kolečko pohonu vačky, až třetí balšoj stahovák to dal, kulička nikde, drželo to jen velkým přesahem, tož krok zpět ve vývoji , bo chytit přesnou polohu kolečka při skládání nejde. Partsdepot dal 3.4.5 soukolí (6 koleček)+ těsnění za 12000 , na výběr byla buď standart kola, nebo zesílená. Všechna kul. ložiska a gufera normalizovaný rozměr, nová za pár stovek, jinak vše zpátky, doteď najeto 15.000 úplně v pohodě. Myslím si, že pětkové soukolí XT600 při silničním provozu zvládne tak 50.-80.000 km, dost trpí, pokud víc zatížená nebo do kopce jede na 5.ku rychlostí třeba 70-90 km/h, motor krouťák má, ale tlaky na zubech v 5.kovém soukolí drtí olej, soukolí prostě nejde zlehka, a začne se drolit. Další minus velkého jednobuchu je to, že klika půl otáčky zrychluje, a další otáčku a půl se zpomaluje, tímto trpí vše od kliky po sek. řetěz. Kuchal jsem 25 let starý a silně olítaný čtyřvál Yamajku FZ 750 s kilem na tacháku, zuby kol převodovky byly jako nové.
Tož radím dobře odposlouchat všechny kvalty při zkušební jízdě, i načaté soukolí je slyšet

(reakce na) XT 600 E tacho okolo 50 tis. KM a převodovka

22.1.2014 v 23:08 | Nahoru | #2
frool> Ač se to zdá vzhledově ty motory stejné tak XT600 tenere 3aj a XT600e 3tb jsou úplně jiné motory a jen málo dílů je zaměnitelných. Takže bych z tohodle až zas tak velké závěry nevyvozoval! A to že se Tenerky přidírají je taky celkem známá věc ostatní XT na tohle netrpí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 600 E nedobiji Yamaha XT 600 E XT_600 17 1.6.2024 v 21:05 kawarer
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Liberec Motocentrum Kurt Lindner - ... [1, 2] Yamaha XT 600 E Fichtlař20 34 19.12.2023 v 16:30 kokokokoko
Seřízení ventilů yamaha xt 600E Yamaha XT 600 E Uhla 14 27.11.2023 v 12:19 Slávek-TDM
Nový výfuk gpr XT 600 E Yamaha XT 600 E skodas1 1 27.6.2023 v 21:40 Kohlstein


TOPlist