Nazdar!!! mám 3.5 roku XT600Z Tenerku 3AJ +-´89, motor je téměř shodný s pár let starým 600E. Při koupi ukrutně hučela trojka, trochu čtyřka, na tachu 58.000. Dostal jsem k motce i zadřený motor z předchozí Tenerky (s nakopávačkou), tento motor jsem rozebral první, kvůli protočenému plast. kolečku pohonu oil pumpy na hřídelce se motor rafnul na pístu, převodovka nic moc. Motor šel rozebrat snadno, kolečko pohonu vačky na klice bylo nalisováno s mírným přesahem, v přesné poloze jištěné kuličkou z ložiska v drážce. Při rozborce motoru 3AJ nešlo servat kolečko pohonu vačky, až třetí balšoj stahovák to dal, kulička nikde, drželo to jen velkým přesahem, tož krok zpět ve vývoji
, bo chytit přesnou polohu kolečka při skládání nejde. Partsdepot dal 3.4.5 soukolí (6 koleček)+ těsnění za 12000
, na výběr byla buď standart kola, nebo zesílená. Všechna kul. ložiska a gufera normalizovaný rozměr, nová za pár stovek, jinak vše zpátky, doteď najeto 15.000 úplně v pohodě. Myslím si, že pětkové soukolí XT600 při silničním provozu zvládne tak 50.-80.000 km, dost trpí, pokud víc zatížená nebo do kopce jede na 5.ku rychlostí třeba 70-90 km/h, motor krouťák má, ale tlaky na zubech v 5.kovém soukolí drtí olej, soukolí prostě nejde zlehka, a začne se drolit. Další minus velkého jednobuchu je to, že klika půl otáčky zrychluje, a další otáčku a půl se zpomaluje, tímto trpí vše od kliky po sek. řetěz. Kuchal jsem 25 let starý a silně olítaný čtyřvál Yamajku FZ 750 s kilem na tacháku, zuby kol převodovky byly jako nové.
Tož radím dobře odposlouchat všechny kvalty při zkušební jízdě, i načaté soukolí je slyšet