chtěl bych se zeptat, jestli někdo v létě 2013 nejel v Albánii po cestách SH20 (Vermosh road) a SH21 (Koplik-Teth). Slyšel jsem, že to Albánci rychle asfaltují. Chystám se tam letos na skútru, tak abych věděl na co se mám připravit. Za všechny infa předem dík
Naposledy editováno 17.01.2014 15:41:22
2 reakcí na tento příspěvek Stav silnice Albánie SH20 a SH21
1 reakcí na tento příspěvek Stav silnice Albánie SH20 a SH21
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stav silnice Albánie SH20 a SH21
Přesně,dneska jak někdo vidí prašnou a nebo kamenitou cestu, tak už musí mít cestovní enduro protože jinak se to nedá projet.
Koplik do Theti- je zas cca 20km asfalt a pak fajnová šotolinka- doporučuju pak jet z thethi jižní cestou- lotaj,prekal,kir to je eňo nůňo.
2 reakcí na tento příspěvek Stav silnice Albánie SH20 a SH21
a
Hoti - Vermosh:
Fungl asfalt téměř do prvního sedla, pak kousek srovnané cesty se stavebními stroji. V Serpentýnách dolů jsou občas šutry a vymletá místa od vody. Od serpentýn cesta údolím docela dobře sjízdná šotolina na čemkoliv. Poslední 1/3 údolí cesta začíná stoupat a stává se kamenitou a v klesání se objevuje hlína. Celá trasa krom supersportu a chopperu jetelná rozumně zkušeným jezdcem adekvátní rychlostí v podstatě na čemkoliv.
Koplik - Theti:
asfalt prvních odhadem 15km po celé údolí. Před stoupáním do prvního sedla je upravena cesta čekající na asfalt, stavební stroje stojí v sedle nad Thétami. Sjezd do Thét nedotknutý, hodně kamenitý, je potřeba dost kličkovat.
Theti - Skadar:
První část údolím s poli volných kamenů, pak místy kamenitými úseky stoupání do sedla serpentýnami s prudkým poloměrem a sklonem. Nejtěžší úsek celé trasy.Pří klesání větší podíl hlíny s místy pevně usazenými kameny. Posledních cca 10km fungl asfalt.
Vše odjeto na naháči Suzuki SV na slikách po dešti celkem slušným tempem, ale jsem blázen, tak to neberte za směrodatné. Vermosh se dá odjet téměř na čemkoliv, Théti bych na jiné moto, než cenduro doporučil opravdu jen skalním se zkušenostmi s terénem.
Pokud hodláš jet na tom skůtru SH150, vidím 3 základní slabiny. 1.spálená spojka při nízkých rychlostech v prudkých stoupavých serpentýnách. 2.Téměř nemožnost jít do stupaček a bez toho se tam neobejdeš 3. Světlá výška. Mám taky skůra a neplánovaně odjetý off na Slovensku, tak mohu porovnat. Doporučení: Dej Vermosh, uvidíš o čem to je a na Théti se vyprdni jestli nechceš přijít o spojku. Prý je snadné a hezké údolí Valbone.
Vše popsáno i s videem z těch oblastí v mém cestopisu .
Šťastnou cestu.
Naposledy editováno 15.02.2014 10:10:50
PEPAFJR píše: StaníííK>
Přesně,dneska jak někdo vidí prašnou a nebo kamenitou cestu, tak už musí mít cestovní enduro protože jinak se to nedá projet.
no ono spíš jde o ten komfort, neni to tak dlouho, co jsem podobnou myšlenku razil s CBR 929 a zcela bez zaváhání už bych jí na podobnou cestu nikdy nevzal i když tenkrát mi to přišlo "woe, na co endůro když to fároš projede taky", protože sice to na ní sjízdný je, ale kde je ten požitek..
Takže projet se dá všechno, otázka jak moc si to užiješ
1 reakcí na tento příspěvek Stav silnice Albánie SH20 a SH21
Pro začátečníka (bez zkušeností s terénem) jako jsem já nedoporučuju, bylo to krapet nad moje síly, takže jsem byla ráda, když jsme dorazili do kempu živí a zdraví. Budu mít na co vzpomínat, ne že ne, ale tuhle cestu si zopáknu až bude celá vyasfaltovaná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stav silnice Albánie SH20 a SH21
Tohle ještě nemá koberec... https://www.google....6!2d42.5763434?hl=cs
1 reakcí na tento příspěvek Stav silnice Albánie SH20 a SH21
1 reakcí na tento příspěvek Stav silnice Albánie SH20 a SH21
Ma niekto skusenosti z poslednej doby - je zjazdna SH20 a SH21 (koplik - thet - skedar) vo dvojke na DL650 s E07 ?
Skusenosti s OFF mam myslim dobre (zavodim na terennej moto) - ist sam nemam obavy - ale ako to je zjazdne vo dvojke -coz mimo ine znamena takmer vylucenie jazdy v stupackach .... ?