globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: olejove čerpadlo-nastevenie tlaku
čaute potrebujem prosím pomoc ako nastavit olejove čerpadlo na honde xl 600 je to motor 350r ale je to všetko iste okrem obsahu a 6.tej rychlosti...(zakladam temu na hondu xl 600 pretože je viac známa) dali sme tlakomer od tej trubky čo ide na hore na primazavanie vahadiel a ukazuje 0atmosfer prosim poradte či mi nemaže alebo hore do vahadiel ide nejaky mali tlak popripade nastavenie čerpadla
dakujem za skore odpovede!

olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

16.1.2014 v 17:01 | Nahoru | #1
stáhni si na jednu z tech motorek SERVISNÍ MANUÁL, v něm najdeš povídání o olejové čerpadle a hlavně tam najdeš jak se měří a jaké jsou tolerance pro čerpalo.
Žádný šroubek nebo něco čim by se měnil tlak tam není.
Pokud je cesta průchozí tak bych to viděl na vybehané čerpadlo

a když točíš motorem, třeba pomocí vrtačky ( startér to asi nemá co ) tak olej se dostane nahoru na vačku ?

olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

16.1.2014 v 17:19 | Nahoru | #2
Ještě by stálo za to kouknout na bypasovej ventil na čerpadle jesti nezůstal seklej otevřenej a v pravým víku (to samé pod kterým je ol. čerpadlo, spojka) zkontrolovat simering klikovky jestli není v háji.

olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

16.1.2014 v 21:48 | Nahoru | #3
no praveže s tymi manualmi je to na ťažko to pomaly nikde nie je...
a v tom čerpadle su iba O-kružky alebo nejake špecialne tesnenia?
bol olej aj na vahadlach na posledy ked som šteloval ventily pred mesiacom
preto sa pytam či do vahadiel ide nejaky menší tlak ktory neviem zmerat a najviac tlaku ide do motora..

olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

16.1.2014 v 22:03 | Nahoru | #4
koukni po manuálech třeba na NX 650,XR 600 to jsou velmi podobné motory.

olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

17.1.2014 v 10:18 | Nahoru | #5
Kamosovi prestala mazat Afrika. Vysrouboval cidlo mazani, misto nej do motoru strcil pruhlednou hadicku, nasmeroval ji nahoru, aby udelal sloupec a olej na volnobeh malicko vytekl, pri zvyseni otacek vystoupal do vysky cca 10 cm a dal nic. Mel uplne zasrany saci kos.

olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

18.1.2014 v 16:32 | Nahoru | #6
tiež som dal od tej hornej trubky čo ide k hlave hadičku naštartoval motorku a ledva olej tekol.. takže olej som vypustil (bolo ho tam strašne moc až jeden liter) potom som zistil že su tam nejake tesnenia zle a gufero (prepojenie medzi olejovym čerpadlom a pravym deklom kde tlači olej do filtra )
no ale čo ma celkom zaujima je že:
na rozvodovej retazi je pravy šponovak napnuty a lavy nie to ma celkom zaskočilo... je to dobre alebo asi nie je? retaz je celkom na volno ešte že som to v čas zistil a keby bol niekto ochotný aby mi napisal ak sa retaz šponuje budem vdačný

olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2014 v 19:13 | Nahoru | #7
nejde napnout, může být unavená pružina napínákuá nebo vytahaný řetěz. jinak jedna lišta je vodící a druhá napínací myslim, protot je jedna volná

olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

18.1.2014 v 20:09 | Nahoru | #8
diky zase som o niečo mudrejší

olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

18.1.2014 v 21:21 | Nahoru | #9
jen pro info..... já dávám dohromady ted XLR 125 kde jedna lišta je dole jenom zasunutá do bloku motoru a na hoře drží v hlavě. A ta druhá je nahoře přichycena šroubem a dole na ní tlačí napínák.

v tom XL motoru to je podobný, jen je napínák nahoře tušim a pěkně blbě se tam dává

1 reakcí na tento příspěvek olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

9.3.2014 v 15:34 | Nahoru | #10
Mám teď do šroubku rozebrané xl 600, a jestli u 350 není nějaký zásadní rozdíl, tak tlak oleje nejde nijak uptavit. Olejová čerpadla jsou tam samozřejmě 2 v jednom bloku, protože je to mazání se suchou klikovou skříní, jedno vysává olej z motoru a tlačí ho do nádržky nad motorem v rámu a nějaká část jde na mazání převodových kol, druhé čerpadlo maže olejem z nádržky kliku a vačku, není tam žádný přetlakový ventil jako v automobilech, pouze zpětný ventil, aby po vypnutí motoru všechen olej nestekl do motoru, ale nějaká část zůstane v oběhu a nástup mazání je poté rychlejší. To mazání není tlakové, přes filtr a poté přes gufero v pravém víku se olej dostává do kliky,kde namaže valivé ložisko ojnice, vyteče a rozstříkne se zespodu na válec, zkuste si do klikovky fouknout, není to žádný extra odpor. Trubkou vede olej do hlavy, kde plní prostor ve kterém je ložisko vačky, to je jednostranně zakrytované, aby olej hned neutekl pryč přes kuličky, ale jeho hladina stoupla až se dostane do vývrtu ve vačce, opět zkuste si nasadit ložisko na vyčku a fouknout do něho, bez většího odporu část vzduchu profoukne ložiskem, protože je zakrytované jen plechem a část projde vačkou k čtyřem vývrtům u vahadel, odkud vytéká především odstředivou silou a ne tlakem čerpadla. Z toho je jasné, že když napojíte tlakoměr, tak všechen olej raději teče do kliky, také záleží na měřícím rozsahu tlakoměru, ale rozhodně neočekávajte hodnoty jako u aut s klikovkou na šálách. Důležitá je jak už zde zaznělo kondice toho gufera kliky v pravém víku a taky to, aby někdo nepřehodil ty dvě ložiska na vačce na partsdepot je pro každé ložisko jiné číslo, jedno je kryté jedno ne, když se prohodí, vačková hřídel se bude mazat jen rozstřikem a tím pádem dvě vačky vzdálenější od rozvoďáku budou hodně trpět. Další velmi důležitá věc je stav těsnících kroužků mezi čerpadly a levým karterem a pravým víkem, pokud jsou špatné nebo chybí po neodborném zásahu, olej jen protéká zpět do motoru bez užitku. Doufám, že to délkou neotrávilo a bude to užitečné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

9.3.2014 v 20:00 | Nahoru | #11
mirdys> dik za odpoved,no už to je neaktualne motorku som pred dva tyždne do zadu ale to gufero v pravom veku som vymenil aj nejake o-kružky.. a na 350-ke je len jedno čerpadlo http://instagram.com/p/jdk-x5Qpg4/

Naposledy editováno 09.03.2014 20:00:59

(reakce na) olejove čerpadlo-nastevenie tlaku

15.3.2014 v 09:11 | Nahoru | #12
bmw3987> No nejsem si jistej, jestli je tam jen jedno čerpadlo, protože mazání se suchou klikovou skříní s nádrží na olej nad motorem je podmíněno dvěma čerpadly, zase ale nevím jestli 350 má taky tohle mazání. Vím, že už to teda není aktuální, ale to čerpadlo na první pohled jen tak vypadá, ve skutečnosti jsou v jednom bloku dvě čerpadla za sebou na jedné hřídeli. Koukal jsem na obrázek, je to o dost jiné než u 600.

Naposledy editováno 15.03.2014 09:15:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivové hadičky Honda XL 600, Honda XL 600V Transalp tox232 6 2.12.2022 v 10:27 350_634
Servis Honda XL600r Honda XL 600 Pavlioso 17 18.7.2022 v 16:52 MedWed
honda xl600 nechce naskocit Honda XL 600 jany626 16 7.6.2022 v 15:14 Pavlioso
Honda xl 600 r Honda XL 600 Kroskař 2 17.3.2022 v 19:00 PetNed
Honda xl 600 r Honda XL 600, Honda XL 650V Transalp, Honda XL 500, ... N.I.C.K. 2 25.12.2021 v 18:11 N.I.C.K.


TOPlist