Mám teď do šroubku rozebrané xl 600, a jestli u 350 není nějaký zásadní rozdíl, tak tlak oleje nejde nijak uptavit. Olejová čerpadla jsou tam samozřejmě 2 v jednom bloku, protože je to mazání se suchou klikovou skříní, jedno vysává olej z motoru a tlačí ho do nádržky nad motorem v rámu a nějaká část jde na mazání převodových kol, druhé čerpadlo maže olejem z nádržky kliku a vačku, není tam žádný přetlakový ventil jako v automobilech, pouze zpětný ventil, aby po vypnutí motoru všechen olej nestekl do motoru, ale nějaká část zůstane v oběhu a nástup mazání je poté rychlejší. To mazání není tlakové, přes filtr a poté přes gufero v pravém víku se olej dostává do kliky,kde namaže valivé ložisko ojnice, vyteče a rozstříkne se zespodu na válec, zkuste si do klikovky fouknout, není to žádný extra odpor. Trubkou vede olej do hlavy, kde plní prostor ve kterém je ložisko vačky, to je jednostranně zakrytované, aby olej hned neutekl pryč přes kuličky, ale jeho hladina stoupla až se dostane do vývrtu ve vačce, opět zkuste si nasadit ložisko na vyčku a fouknout do něho, bez většího odporu část vzduchu profoukne ložiskem, protože je zakrytované jen plechem a část projde vačkou k čtyřem vývrtům u vahadel, odkud vytéká především odstředivou silou a ne tlakem čerpadla. Z toho je jasné, že když napojíte tlakoměr, tak všechen olej raději teče do kliky, také záleží na měřícím rozsahu tlakoměru, ale rozhodně neočekávajte hodnoty jako u aut s klikovkou na šálách. Důležitá je jak už zde zaznělo kondice toho gufera kliky v pravém víku a taky to, aby někdo nepřehodil ty dvě ložiska na vačce na partsdepot je pro každé ložisko jiné číslo, jedno je kryté jedno ne, když se prohodí, vačková hřídel se bude mazat jen rozstřikem a tím pádem dvě vačky vzdálenější od rozvoďáku budou hodně trpět. Další velmi důležitá věc je stav těsnících kroužků mezi čerpadly a levým karterem a pravým víkem, pokud jsou špatné nebo chybí po neodborném zásahu, olej jen protéká zpět do motoru bez užitku. Doufám, že to délkou neotrávilo a bude to užitečné.