globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lidl nabíječka
Dívám se, že letos Lidl modernizoval oblíbenou nabíječku: http://www.lidl.cz/...owDetail&id=4162

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

30.1.2015 v 14:12 | Nahoru | #1
 

Rischwon píše: Při nabíjení autobaterie napětí kolísá mezi 12,6 až 14,8?? Je to v pořádku?? Nemělo by to náhodou držet pouze tu horní hodnotu? U motobaterie jsem to nesledoval. A na starých nabiječkách jsem tohle neřešil,...tak by mě zajímalo jak to funguje vám??


To kolísání svorkového napětí (v udržovacím režimu) je v pořádku - z principu to tak musí být...

Ve fázi dobíjení (viz fáze č. 6 na přiloženém obrázku) nabíječka dobíjí akumulátor malým proudem, aby pak po dosažení horní mezní hodnoty bylo toto udržovací dobíjení přerušeno a akumulátor byl dočasně ponechán sám svému osudu (respektive v jeho samovybíjení mu možná nabíječka i trochu pomáhá - viz fáze č. 7). A po dosažení dolní mezní hodnoty svorkového napětí se zase fáze udržovacího dobíjení akumulátoru opět aktivuje a svorkové napětí začíná stoupat.
A takto se to cyklicky opakuje.













Obecně lze říci, že čím rychleji se tyto dvě fáze (6 a 7) střídají a čím větší (rychlejší) je (samo)vybíjení akumulátoru, tím je akumulátor v horším stavu a více "opotřebovaný" - stářím, provozem, (ne)kvalitou jeho výroby apod.

 
Co ale v pořádku není, to je to horní mezní napětí - samozřejmě pokud jsi nezvolil "zimní" nabíjecí režim * (hvězdička).

 
P.S.
Jak v režimu motorka (max. nabíjecí proud je 0.8 A) respektive pro nabíjení akumulátorů s menšími jmenovitými kapacitami, tak i v režimu auto (max. proud 3.8 A) resp. pro větší akumulátory s větší jmenovitou kapacitou, by mělo být nabíjení ukončeno (v udržovacím režimu přerušeno) při dosažení svorkového napětí cca 14.4 V, nikoliv až při 14.7 nebo dokonce 14.8 V... Přebíjení akumulátoru docela dost škodí, a tak bych to raději ještě pro jistotu přeměřil slušnějším voltmetrem (multimetrem).
A kdyby se tento kus skutečně choval v rozporu s návodem, vrátil bych ho.

Naposledy editováno 30.01.2015 16:43:17

(reakce na) Lidl nabíječka

30.1.2015 v 15:36 | Nahoru | #2
Dovi> Vypadá to tak že jsem dal nabíjet víceméně nabitou baterii a fáze 6,7 přišla po pár hodinách, protože už tam byli 4 čárky. Mám ani ne dva roky starou "Boschku" a v týdnu jsem měl delší cestu. Vytáhl jsem ji a nechal nabíjet ve sklepě na program Auto.
To napětí 14,8 ještě prověřím (proměřím). Hodím tam moto baterii a uvidíme jak to dopadne. Ted si nejsem jist jestli ta hodnota nebyla na displeji v okamžiku kdy jsem svorky odpojil a připojil znovu. Popřípadě bych ji šel vyměnit. U nás v lídlu jsou v regálech stále hromady...

Díky moc za odpověď a rady.

(reakce na) Lidl nabíječka

31.1.2015 v 15:36 | Nahoru | #3

Dovi píše:  

To kolísání svorkového napětí (v udržovacím režimu) je v pořádku - z principu to tak musí být...

Ve fázi dobíjení (viz fáze č. 6 na přiloženém obrázku) nabíječka dobíjí akumulátor malým proudem, aby pak po dosažení horní mezní hodnoty bylo toto udržovací dobíjení přerušeno a akumulátor byl dočasně ponechán sám svému osudu (respektive v jeho samovybíjení mu možná nabíječka i trochu pomáhá - viz fáze č. 7). A po dosažení dolní mezní hodnoty svorkového napětí se zase fáze udržovacího dobíjení akumulátoru opět aktivuje a svorkové napětí začíná stoupat.
A takto se to cyklicky opakuje.













Obecně lze říci, že čím rychleji se tyto dvě fáze (6 a 7) střídají a čím větší (rychlejší) je (samo)vybíjení akumulátoru, tím je akumulátor v horším stavu a více "opotřebovaný" - stářím, provozem, (ne)kvalitou jeho výroby apod.

 
Co ale v pořádku není, to je to horní mezní napětí - samozřejmě pokud jsi nezvolil "zimní" nabíjecí režim * (hvězdička).

 
P.S.
Jak v režimu motorka (max. nabíjecí proud je 0.8 A) respektive pro nabíjení akumulátorů s menšími jmenovitými kapacitami, tak i v režimu auto (max. proud 3.8 A) resp. pro větší akumulátory s větší jmenovitou kapacitou, by mělo být nabíjení ukončeno (v udržovacím režimu přerušeno) při dosažení svorkového napětí cca 14.4 V, nikoliv až při 14.7 nebo dokonce 14.8 V... Přebíjení akumulátoru docela dost škodí, a tak bych to raději ještě pro jistotu přeměřil slušnějším voltmetrem (multimetrem).
A kdyby se tento kus skutečně choval v rozporu s návodem, vrátil bych ho.

...mě se ta letošní s displejem chová přesně takhle taky,ale mám ještě tu první s diodami a ta nabíjí úplně jinak.Mám tam píchlej multimetr a ona nabije na cca 14.5V,vypne,napětí klesne na cca 12,9V a pak udržuje a stoupá až zase na těch 14,4-14,5 a tam zůstane
...a po 48hodinách po nabití displejovkou je napětí na baterce 12,65V
...a starou s diodami 12,85V

Naposledy editováno 31.01.2015 17:39:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bandit vs E10 [1, 2] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 51 Včera v 07:49 bazin.
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 pharao2003 2 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250


TOPlist