bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Malá rada se směsí.
Po nedávný výměně vzduchovýho filtru (kterej teda byl naprosto katastrofální) začala mašina kuckat a vynechávat ve vyšších točkách. Nechce táhnout a při přechodu z volnoběhu do otáček se mírně přidusí. Stejnětak neochotně padá z otáček. Prvotně jsem vyměnil svíčku (stará viz. foto) ale žádná změna nenastala. Podle svíčky tak odhaduju že novej filtr dost ochudil směs a to má za následek tohle všechno?!

Hlavní dotaz - Ze štelování pradávnejch ČZ/Jawa karbeců platí utáhnout= bohatší, povolit=chudší směs ... je to doufám tak i u jednoduchýho 4T karbece?

Nechce se mi s takovou prkotinou jezdit u tak jednoduchý motorčičky do servisu když si i zbytek udělám doma v pohodě sám, to až v krajní nouzi.







1 reakcí na tento příspěvek Malá rada se směsí.

6.1.2014 v 21:39 | Nahoru | #1
Musel bych videt karbec,ale vetsinou je to prave obracene.utahovanim ochuzujes. Pilot totiz na novych karbech skrti smes,ne jenom vzduch.
Dodam jenom,ze podle svice co jsi tam mel nesud.Je cerna od bohate smesi,to ale s tim filtrem jak jsi ho popsal neni divu. Nastav to na origo nastaveni a kdyztak po ctvrt ot. pridavej smesi.

Naposledy editováno 06.01.2014 21:43:54

(reakce na) Malá rada se směsí.

6.1.2014 v 21:53 | Nahoru | #2
Dřík> Karbec by tam měl být viz. přiložený obrázek. Jestli jsem vše dobře pochopil tak 12 je šroubek bohatosti směsi (pilot mixture screw) ?







EDIT: Svíce sice je černá ale elektrodu má bílou jak sejra a to znamená chudou né? Tahle tam byla kdo ví jak dlouho, měl jsem ještě vytáhnout schválně aktuální novou na který tam je cca 100km.

Naposledy editováno 06.01.2014 21:55:08

1 reakcí na tento příspěvek Malá rada se směsí.

6.1.2014 v 21:53 | Nahoru | #3
Jestli se jí nechce spíš ve vyšších otáčkách a v přechodu do vyšších otáček, asi bych prvně kompletně rozebral a vyčistil a profoukal karbec a pak nastavil výchozí hodnoty

(reakce na) Malá rada se směsí.

6.1.2014 v 21:56 | Nahoru | #4

kuzmič píše: Jestli se jí nechce spíš ve vyšších otáčkách a v přechodu do vyšších otáček, asi bych prvně kompletně rozebral a vyčistil a profoukal karbec a pak nastavil výchozí hodnoty



Když to už pro mě servis znamená, rád bych zatim zkusil jen tu směs (nejjednodušší varianta), než jsem vyměnil filtr jela bez kuckání a problémů. Na rozebrání karbece si už sám netroufám. To že bude bohužel zasraná tryska mě napadlo taky.

1 reakcí na tento příspěvek Malá rada se směsí.

6.1.2014 v 22:01 | Nahoru | #5
Nemusí být zasraná tryska, může být třeba přicpaný podtlak, co nadzvedává šoupátko přes membránu, ale taky směs volnoběhu, jasně, netvrdím, že to musí být to nebo ono...

(reakce na) Malá rada se směsí.

6.1.2014 v 22:09 | Nahoru | #6
kuzmič> V pohodě. Samozřejmě díky za radu. Jen jakýkoliv rozebírání jde už mimo mě. Na to si netroufám.

Malá rada se směsí.

6.1.2014 v 22:45 | Nahoru | #7
OK, zkus nastavit bohatost jak psal dřík a jestli to nepomůže tak rozborka a neboj se toho, pozvi kámoše, vem foťák a každý krok si nafoť a pak to složíš! Nějak začít musíš a když budete dva je to v klidu...
Jo - a tu flašu vypijte až potom, ne předtím...

Malá rada se směsí.

Skvělá odpověď, děkuji! 7.1.2014 v 08:59 | Nahoru | #8
Ahoj. Mělo by to být jak jsem řekl. A pokud má elektrodu bílou, je to jednoznačně chudý...
Povoluj po 1/4 otáčkách, pokud origo nastavení nepomůže (cca 1 otáčka ven od plně zašroubované polohy).

2 reakcí na tento příspěvek Malá rada se směsí.

Skvělá odpověď, děkuji! 7.1.2014 v 09:07 | Nahoru | #9
Z toho obrazku je videt prd, ale s nejvetsi pravdepodobnosti tam budes mit pilot air screw, takze presne naopak jak si psal.
POdle svicky to mas bohaty, takze bych prvne vubec zkusil jestli to na stelovani tim sroubem bude nejak reagovat. Klidne ho uplne zavri (dotahovat zlehka), a melo by ti to zacit strilet a jit pomalu zpet z otacek. Pokud na to nebude mit sroub vliv, jako ze si myslim ze mit nebude protoze jestli to zaclo z niceho nic bude to spus rozhozena hladina karburatoru. Tak bych se pak zameril na kontrolu hladiny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 10:22 | Nahoru | #10
Dřík> Díky, zkusím. Za chvíli jdu do garáže. Víc rozhasit už to beztak nemůžu. Ale rád bych se dneska projel a využil pěknýho počasí.

gugo> Nezačalo to z ničeho nic ale až po výměně filtru. Tudíž ten podle mě rozhodil složení směsi protože starej vypadal jak olejovej filtr a né vzduchovej. Ale uvidim až to pošteluju, kdyby nic tak si holt počkám na servis.

(reakce na) Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 10:33 | Nahoru | #11

gugo píše: Z toho obrazku je videt prd, ale s nejvetsi pravdepodobnosti tam budes mit pilot air screw, takze presne naopak jak si psal.
POdle svicky to mas bohaty, takze bych prvne vubec zkusil jestli to na stelovani tim sroubem bude nejak reagovat. Klidne ho uplne zavri (dotahovat zlehka), a melo by ti to zacit strilet a jit pomalu zpet z otacek. Pokud na to nebude mit sroub vliv, jako ze si myslim ze mit nebude protoze jestli to zaclo z niceho nic bude to spus rozhozena hladina karburatoru. Tak bych se pak zameril na kontrolu hladiny.



A jen ještě pro upřesnění. Svíčka je sice černá ale elektroda jasně bílá, tahle svíčka tam byla kdoví jak dlouho tudíž opálení okolo bych nebral až tak jako relevantní. Ta elektroda je jasnější. Dneska vytáhnu novou co jsem tam dával a kouknu ještě na ní, podle toho pak budu postupovat. Co se týče karburátoru nemá "pilot air screw" ale "pilot mixture screw".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 10:57 | Nahoru | #12
moucan> Nmel si tam nahodou pratelnej KN filtr ? ?

Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 11:10 | Nahoru | #13
Pokud by to byl "škrtič" vzduchu je na začátku difurozu za tryskou vstupu. Tento jde přímo pod klapku... Toto je, jako už podle mě na 100% karburátorů, šroub řízení průtoku směsi benzinu a vzduchu.
Vždycky to lze ověřit, když se podíváš jak jsou dělaný vývrty (co vlastně škrtí).

(reakce na) Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 12:21 | Nahoru | #14
gugo> Byl tam klasickej pratelnej molitanak, ale uplne po smrti. Proto jsem dával novej.

Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 12:29 | Nahoru | #15
Tak jsem se vrátil z garáže. Jsem z toho jelen. Tam kde by podle servisního manuálu měl být nastavovací šroub (modrá šipka) je sice "otvor" pro šroub ale ten se mi (pokud tam nějakej je) povolit nepodařilo ani za boha. Kdyby to byl nastavovací tak by proboha musel jít zlehka ne? A teď hlavní otázka, co je ta "vyfikundace" označená červenou šipkou přišroubovaná na boku karbece? Už od koupi motorky jsem o tom přemýšlel, vedou ktomu kabely ale aby to mělo něco společnýho s nastavovánim směsi to snad možný neni ne? Můžete mi to osvětlit?





1 reakcí na tento příspěvek Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 12:32 | Nahoru | #16
JJ měl by jít lehce! Podívej se zrcátkem, jestli tam vůbec je :) Nebo si natoč kabrec po povolení objímek.
Ta vifikundace je potenciometr na polohu škrtící klapky.

(reakce na) Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 12:39 | Nahoru | #17

Dřík píše: JJ měl by jít lehce! Podívej se zrcátkem, jestli tam vůbec je :) Nebo si natoč kabrec po povolení objímek.
Ta vifikundace je potenciometr na polohu škrtící klapky.



Tak trošku jsem si myslel že to něco takovýho bude, to předpokládám vliv na tohle všechno mít nemůže. No právě, lehce ale mě se ho za boha nepovedlo jakkoli rozhejbat. Buď je zarvanej a nebo přirezlej, protože na něm správně má být ještě krytka aby do tý díry nelítal bordel.

Svíčku jsem vyndal, vypadá prakticky stejně jako ta stará, okolo černá a elektroda opět bílá.

Asi se na to vykašlu a seženu někoho kdo tomu rozumí, karburátor je pro mě u 4T španělská vesnice.

Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 13:29 | Nahoru | #18
btw: nektery motorky pro americkej a japonskej trh maji nastavovaci srouby zality olovem nebo cim, aby si stim nemohl hybat kvuli emisim. MUsi se to predtim odvrtat.

Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 13:57 | Nahoru | #19
jj, gugo má pravdu. Já to měl na malým VNku. Je to normálně tenkostěnnej špunt. Vyvrtat malou dírku a pak vypáčit ven...
Musíš to obohatit a to tím pilotem. Zatrezle těžko. Je to většinou mosaz, nebo někdy ocel, ale vždycky v hliníkové slitině ;)

Malá rada se směsí.

7.1.2014 v 14:23 | Nahoru | #20
Tak to se na to vykašlu, vrtačku ani momentálně k dispozici nemám takže to radši nechám pohromadě tak jak to ještě "jede" abych se mohl případně dokodrcat do servisu. To mě teda nenadchnulo. Holt se neprojedu. Takže díky za rady!

Malá rada se směsí.

8.1.2014 v 13:05 | Nahoru | #21
Žádná plomba nebo olověný špunt tam není. Podívej se, jestli tam ten šroubek vůbec máš. Pokud ne, tak je to jasné. Pokud jo, vyšroubuj ho a zkontroluj stav o-kroužku. Pak jej zašroubuj zpět na doraz. Podle manuálu se má vyšroubovat o 1 a 1/8 otáčky (myslím, nepamatuju si to přesně), ale stejně je lepší motorku nastartovat, zahřát a pak to ladit nějakým krátkým šroubováčkem podle toho, co to bude dělat. Pokud s tím budeš mít stále problémy, nejjednodušší bude vyndat karburátor, rozebrat, vyčistit, seřídit hladinu (někdy to dělá zázraky), zkontrolovat podle toho schématu, jestli něco nechybí a složit. Všechny gumové části je vhodné máznout prstem od oleje, nezačne to hned praskat a nebude zteřelá. Filtr by měl být lehce nasáklý olejem, je to myslím i v manuálu. Ta černá chujovina, co ovládá škrtící klapku, samozřejmě nemusí fungovat nejlíp, může to dělat bordel. A zkontroluj, jestli ti těsní příruby u hrdel karburátoru apod.
E: Jen tak na okraj, já tam tu černou kravinu s dráty na karburátoru nemám.

Naposledy editováno 08.01.2014 13:06:52

Malá rada se směsí.

14.1.2014 v 22:46 | Nahoru | #22
Už je to vyřešeno. Rozebrali jsme karbec, kompletně ho pročistili, dali do kupy a je klid. Mašina zase jede jak má. Byl to pouze bordel. Ten štelovací šroubek opravdu zalitý je. Nejspíš neoriginálně lepidlem ale je. Za boha se s ním hnout nedá a něco se z něj drolilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Malá a lehká motorka Suzuki GN 125, Suzuki GS 125, Suzuki GP 125 Ultranomad 9 6.11.2013 v 07:01 jean192


TOPlist