paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.
Ahoj, existuje nějaká doporučena hodnota SAG (ponoření) přední vidlice? Je mi jasné, že je to velmi individuální s ohledem na styl jízdy, povrch, silnice/okruh atd. Zajímalo by mě jestli neexistuje nějaké výchozí nastavení od kterého člověk začne "ladit".
Mám teď rozdělenou USD s progresivní pružinou na HH 600 a přemýšlím jestli neudělat podložky.
Teď se mě zdá SAG dost velký (~50%). Mám kolem 90 kg.

Diky

1 reakcí na tento příspěvek Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 02:38 | Nahoru | #1
TPK:
Záleží, jak vysokou podložku nad pružinu uděláš..
Jestli to s tou podložkou přeženeš, tak každopádně zkrátíš činný zdvih pružiny a to se Ti může vymstít, jako mému známému, kterému se ve vysoké rychlosti na silnici rozkmital předek a milého Horneta už nemá

Dá se každopádně kombinovat tloušťka podložky nad pružinou a množství tl. oleje, je to taková zdlouhavá laborace, ale jde to.

Za mne základ je vyměnit tl. olej, stačí bohatě pro H6 10W.
Jenom tl. olejem 15W nic extra nevyřešíš.
Nezapomeň potom všechny hejblata vidlic nastavit dle továrního/uživatelského návodu a jestli Ti to nebude vyhovovat, tak je případně přelaď na jiný hodnoty a musíš se dostat na cca kýžený výsledek.

Každopádně namontovaný obrácený vidle na tomto Hornetu jsou a budou nejlevnější a nejprimitivnější od Showy, takže do nějakýho extra tůnění bych se z fin. stránky nepouštěl, např. pružiny na konkrétní váhu, atd.
Vždyť nyní je základ progres a to musí stačit.

Ale jestli máš peníze a nevíš co s nimi, tak není co řešit

Čus S

(reakce na) Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 10:40 | Nahoru | #2
SOUSEDRH9> Je mi jasné, že výška podložky je omezená, ale aby měla vliv na fyzické omezení chodu vidlice tak by musela být přes 10cm dlouhá. Do tohoto rozměru se dá pružina pořád stlačit. Jen je otázka jakou silou a vím, že takovou sílu na motorce nevyvodíš, takže vlastně zkrátíš zdvih. Ale tak dlouhá podložka se s ohledem na konstrukci vidlice ani nedá namontovat. Počítám že se rozměr asi bude pohybovat kolem 20-30mm.
Co se týká základního "továrního" nastavení tak tam je to velmi jednoduché. Nic se totiž nastavit nedá. Ani předpětí pružiny ani průtok. Vše je napevno.

Olej jsem objedal 15W. Originál je 10W. Počítám že přitvrzená vidlice bude víc odskakovat. Někde na fóru jsem četl, že podložky v kombinaci s 15W dost zkultivoval chod. Ale viskozitou si opravdu nejsem jistý. Ale není to zas taková pálka aby případně člověk nekoupil jiný.

Peníze nestrádám, ale vyhazovat za blbosti se mi nechce. Vlastně bych to ani nemusel řešit. Motorka jezdí pěkně. Ale vidlici si servisuji doma sám a na výrobu podložek a případně i nových zátek s plynulým nastavováním mám stojní vybavení a tak mě to stojí vlastně jen materiál. A hlavně mě baví se v tom rýpat

Ah t.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist