globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Snížení výšky motorky suzuki sv 650s
 
27.11.2013 v 21:55
Zdravím.
Řeším snížení SVčka. Nejdřív jsem chtěl nechat upravit sedlo. Od toho jsem zatím upustil a přemýšlím nad výměnou kostí přepákování. Jenže nevím přesně o kolik delší kosti by to měly být. A teď ten problém: na motorce mám stavitelný tlumič a chtěl bych se zeptat na to, jak se bude motorka chovat při jízdě když namontuju delší kostí a v případě, že by byla motorka moc nízká ji přizvednu na tlumiči? Snižovat chci jenom kousek, kvůli manipulaci s motorkou když na ní sedím a potřebuju ji nohama postrčit. Nejhorší to je do kopečka, nebo přes nějakou nerovnost. Jinak na zem dosáhnu v pohodě.
Předem děkuju za případné reakce.
Předchozí
1 2
Následující

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

27.11.2013 v 22:12 | Nahoru | #1
Když dosáhneš na zem, tak to nesnižuj. Mnou preferovaná metoda, když je to do kopce, je z toho slézt a odlačit to.

Naposledy editováno 27.11.2013 22:21:18

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

27.11.2013 v 22:24 | Nahoru | #2
o kolik to chces snizit

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

27.11.2013 v 23:01 | Nahoru | #3
Jestli došáhneš , tak mi připadá zbytečný s tím něco dělat. Šroubováním na tlumiči si akorát přitvrdíš , nebo změkčíš pérování . Vejšku si s tím nenastavíš jen se ti to jinak zmáčkne po nasednutí , to není řešení. Delší kosti jo - jestli to fakt potřebuješ a asi bych to pak i trošku popustil níž v brejlích.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

27.11.2013 v 23:04 | Nahoru | #4

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 06:55 | Nahoru | #5
když dáš delší kosti, bude tlumič měkčí-budeš muset přitvrdit, kosti vyjdou na pár korun, takže bych začal prodloužením o +10-15mm

Nicméně jestli na zem dosáhneš a chceš to jenom proto, proč píšeš, nedělal bych to a začal bych víc myslet, kam motorku postavím ještě před tím, než zastavím.

Na druhou stranu tahle operace je vratná a máš to během hoďky, když se flákáš, přehozené.

Naposledy editováno 28.11.2013 08:10:24

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 07:04 | Nahoru | #6
Děkuju za reakce. Kosti bych si nechal vypálit, v tom problém nebude. Kdyžtak nahodím fotku tlumiče. Myslím si, že by měl být výškově stavitelný. Na těle tlumiče je závit a kontramatky drží pružinu. Přesně jako stavítko na autě. Tuhost se šteluje na oddělené nádobce spojené s tlumičem hadičkou. Ale když říkáte, že se na to mám vyprdnout když dosáhnu na zem tak nevím. Stačily by 2-3 cm.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 07:46 | Nahoru | #7
Zdravím, mám sice jinou motorku než ty a taky jsem motorku snižoval, ale já to udělal kvůli vzhledu prostě se mi to líbilo .A teď k věci já nechal udělat kosti o 5 mm delší a šla dolů o 4.5 cm ,tak že jak se tu píše 100mm až 150mm tak to si myslím ze je blbost to je strašně moc jestli chceš tak 2~3 cm tak prodloužit 3~4 mm a že bude tlumič měkčí je taky blbost ty ho tím snížením zmáčkneš tak bude tvrdší a počítej s tím ze se ti změní těžiště a Motorka bude mít jiné jízdní vlastnosti teda alespoň já to tak měl, ale mě to vyhovovalo, ale jak se píše je to vratná úprava tak to můžeš kdykoli vrátit práce tak na 30 min. Já to nakonec vrátil protože jsem byl moc nízký a při jízdě ve dvou jsem do zatáček šoupal stupačkou . Doporučoval bych vyzkoušet dýlku kosti já to třeba dělal z 5mm překližky jen na vyzkoušení o kolik to jde dolů a podle toho jsem si nechal udělat rozteč jiných kostí. Tak nevím jestli jsem ti pomohl, říkám já to dělal na jiném tipu motorky tak hodně zdaru

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 08:04 | Nahoru | #8

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 08:11 | Nahoru | #9
Když nemůžeš hnout s motorkou dokopce(myslím couvat), tak zahmátni přední brzdu, stlač přední vidli a když vidle vypruží nahoru,pusť brzdu a potáhni motorku dozadu a tak pořád dokola, až vyskáčeš do mírného kopečka i s daleko těžší motorkou než máš...

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 08:11 | Nahoru | #10
jsem tam navalil o nulu navíc - 10-15mm max samozřejmě.

nicméně, co se tvrdosti týče nemá fantomas007 pravdu a blbost je to, co vypotil on, je tam páka, takže prodloužením kostí se tlumič uvolní, zatímco zkrácením kostí se přitvrdí


Naposledy editováno 28.11.2013 08:19:51

1 reakcí na tento příspěvek Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 08:34 | Nahoru | #11
jak to ? při prodloužení zmačknes kyvku nahoru tudíž se musí tlumič zmáčknout to je jako kdyby jsi vletěl do díry a při zmačknuti tlumiče se povolí? ale nevím hádat se nebudu na vlastní oči jsem to neviděl tak jestli to tak není tak se omlouvám

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 08:44 | Nahoru | #12
já si osobně myslím že kvuli 2-3 cm je lepší snížit sedlo, koupit se dá za pár korun a jedno nechat snížit a kdyžtak jenom přehodit, dělal jsem to kdysi bejvalce na starým SVu a byla uplně spokojená a i když jsem na něm jel já tak mě ten o něco nižší posez připadal pohodlnější a hlavně tím nenarušíš jakýkoliv jízdní vlastnosti motorky pouze múj názor :

(reakce na) Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 08:48 | Nahoru | #13
fantomas007> za předpokladu, že je tlumič na kyvce bys měl pravdu, ale on na kyvce přidělaný není, takže to funguje přesně naopak:

tady to snad jde vidět líp
kyvka a kolo je pořád na zemi, mění jen nepatrně úhel podle délky kostí a je to právě "břicho motoru" co se zvedá nebo jde dolů, zapoj představivost a ty kosti si prodluž-tlumič jde dolů a předpětí pružiny klesá(na netu dokonce i lidi píšou, že pak nestačí kolečko předpětí utáhnout na max, ale museli přidat podložky aby předpětí vrátili na původní hodnotu) a naopak-zkrátíš kosti, tlumič jde nahoru, stlačuje pružinu a předpětí roste-tady by pomohlo uříznout pružině závit.

Míry 10-15mm jsem střelil od oka, jelikož -15mm neudělalo moc na světlé výšce. Nicméně kosti vyjdou na 400Kč a udělat +5mm a pak to kdyžtak prodat a nechat udělat +10 mm vyjde jako ta úprava sedla



Naposledy editováno 28.11.2013 08:55:16

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 08:50 | Nahoru | #14
Máš pravdu to sedlo je asi takové nejmenší zlo, ale ptal se na názor kosti tak jsme mu to tady napsali za mě asi taky sedlo

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 09:30 | Nahoru | #15
OK máš pravdu už to vidím omlouvám se beru zpět

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 12:21 | Nahoru | #16
Snižoval jsem úpravou sedla a překostěním mou Hondu VFR 800.Musel jsem nechat upravit i délku "policajta" aby vůbec mohla na bočním stát.Píšu to jen proto,že snížení se může týkat i bočního stojánku.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 13:34 | Nahoru | #17
No nečekal jsem takovou palbu názorů. Tady to fakt žije . Když to veznu z finančního hlediska tak snížení sedla mě vyjde cca na 1500-2000 kaček. Kdybych ještě sháněl kvůli úpravě druhé sedlo tak to je dalších cca 500-1000 korun. Kosti bych si asi nechal vyřezat u známého tak počítám že bych se snad mohl vlézt do pětikila. Je mně jasné, že úprava sedla je nejmenší zlo. Co jsem tak vyčetl, tak by mělo prodloužení kostí o 5mm snížit motorku o 3-4 cm. To s tou překližkou je dobrý nápad. Dám sem fotku toho tlumiče abych se mohl poradit ohledně jeho možnosti nastavit si výśku podle sebe.
Díky moc vśem.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 16:08 | Nahoru | #18
Tak tady je fotka tlumiče co mám. Snad to bude pro představu stačit. Teoreticky bych měl při utahování těch matek motorku zvedat a naopak.



Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 16:13 | Nahoru | #19
to je jenom nastavení předpětí pružiny "tvrdosti" tlumiče ...to tvoje "zvednutí" jenom zpusobí to že po nasednutí se to tolik neponoří v tlumiči. ale zase se ti to bude pak blbě chovat na silnici
Pokud dosáhnes v pohodě nehrabal bych na to a prostě se naučil líp s motorkou manipulovat.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 16:46 | Nahoru | #20
Tak dík, že jsi mě vyvedl z omylu. Pořád jsem si myslel, že ten tlumič má stejnou funkci jako tlumič na autě, který se stlačuje i roztahuje. Na motorce se teda jenom stlačuje a tím pádem stlačení nebo povolení pružiny nemá na výšku motorky vliv. Je to tak? No mám celou zimu na to něco vymyslet, anebo se na to vy..ru.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 19:45 | Nahoru | #21
U SV jde seštělovat pouze předpětí pružiny. To znamená že motorku přitvrdíš nebo změkčíš. Pokud jí změkčíš, tak samozřejmě o trochu klesne. Ale to je dost nepatrná změna.
Jinak pokud vyměníš kosti, tak se s předpětím nic nestane! Pružina je navlečená na tlumiči, kde má dole usazení a nahoře "matku" kterou se šteluje předpětí. Takže výměna kostí na předpětí nemá vliv.pokud by to mělo mít vliv, tak by muse být pružina "zapřená" o kyvku. a to není.
Pokud dáš delší kosti, tak moto klesne vzadu, takže přední vidle budou mít trochu delší stopu, tím pádem moto bude o trochu hůř padat do zatáček, ale bude stabilnější. Dá se to lehce vykompenzovat popuštěním vidlí v brejlích.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 20:11 | Nahoru | #22
Právě nemám origo tlumič, ale je tam nějaký ani nevím z čeho, kde jde štelovat tuhost. Zmátly mě ty matice, proto jsem si myslel že půjde seštelovat i výška. Teď už v tom mám jasno. Zkusím vyměnit ty kosti. Myslím si, že rozdíl v jízdních vlastnostech ani nepoznám, protože nejsem střelec a po nedávném výletu do škarpy mám zase z motorky větší respekt.
Kolik cm je reálné získat na přední vidlích?

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 20:18 | Nahoru | #23
Já je měl puštěné o 15 mm, ale letos jsem dal kratší kosti a zvednul tím zadek a motorka začla být trochu náchylná na rozkmitání řidítek při přehazování ze strany na stranu, tak jsem je zase v brýlích vysunul zpět, abych to trochu zmírnil.
Jo koukal jsem že tam máš něco lepšího. V každém případě těma matkama se šteluje předpětí pružiny.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 20:38 | Nahoru | #24
To dává smysl, vidlice tím zvýšením zadku byly jakoby víc na kolmo a už to asi nebylo ono. Když bych se rozhodl to snížit i na předku jak se to provádí? Počítám že podložit heverem asi pod motorem, povolit šrouby na brýlích a popustit to?

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 21:07 | Nahoru | #25
Já mám stojan do krku řízení, takže to jde snadno. Ale když jsem ho neměl, tak jsem povolil horní šroub, potom jeden spodní a pak pomalinku druhý a ono se to dolů samo posune. Nejdříve jednu stranu a pak druhou. Ale opravdu velice opatrně a šuplerou měřit a nastavit oba naprosto schodně. Když to pojistíš tím heverem, tak to bude jen lepší.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 21:22 | Nahoru | #26
Tak to bude ještě zajímavé. Děkuju za rady, už mám trochu jasno co a jak.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 21:43 | Nahoru | #27
Jo a když budeš měnit ty kosti, tak bacha na to že zadek motorky musíš něčím přizvedávat. Já měl kurt za madlo a zvedal jsem to pomocí zvedáku na auto u nás v dílně. On ten zadek není zas až tak lehkej. No a ty kosti z překližky bych neriskoval, nemusely by to vydržet.

1 reakcí na tento příspěvek Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

28.11.2013 v 21:45 | Nahoru | #28
snizoval jsem SV650 vzadu na kostich. Kosti byly delsi o 8mm a zadek sedla se snizil o cca 35mm- Plus se jeste popustily vidle o cca15mm... Ale delalo se to pro holcinu co ma 155cm.

Tak netusim co jsi za trpasliky, kdyz na tak malickou motorku nevylezes

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

29.11.2013 v 07:02 | Nahoru | #29
Tak měřím o cca 20 čísel víc než ta holčina. S dosáhnutím na zem nemám problém. Já na to asi fakt hodím bobek. Jezdím na ní dva roky, zatím jsem de vždycky z tama kde jsem zaparkoval na cestu dostal. Jenom jsem si vždycky říkal, že být o dvě čísla nižší tak by to bylo fajn.

Snížení výšky motorky suzuki sv 650s

29.11.2013 v 07:30 | Nahoru | #30
čau když snížíš zadek tak moto získá na stabilitě ale ztratí snahu lehnout si do zatáček aspoň si to myslím (pokud nesnížíš i předek)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist