globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: dvou válcová padesátka
25.11.2013 v 15:14
čau lidi chtěl bych se zeptat jak se dá z jednoválcový padiny udělat dvouvalcová stovka ? děkuju za rady
Předchozí
1... 8 9 10 11
Následující

dvou válcová padesátka

17.1.2014 v 12:33 | Nahoru | #301
pořád je to pomocný motor, když pomáhá dobíjet baterku, ne? :) Když by se přepracoval čtyřtakt na šestitakt, tak by se dal zakrabicovat, že by ani nebyl slyšet...

(reakce na) dvou válcová padesátka

18.1.2014 v 12:07 | Nahoru | #302

laďa-prášil píše: http://www.petealbrecht.com/blog/deltic2.jpg Zdenalbenal> ty snad chápeš "jeden by chodil klasicky a druhej bezkontaktně" ? pokud jde o dvoutakty, asi jsem o většině četl nebo viděl. Takovou kravinu jsem ale nikdy nepotkal. Z toho vyplývá, že někdo z nás málo čte... Motory toho typu co myslíš nejsou tak neobvykle, byla dokonce např. tři kliky v trojúhelníku s písty běhajícími mezi nimi. Bezkontaktně - no asi jo, jinak by něco bylo na sračky. Když se to takhle definuje. OMG



Prototyp jako nápad jistě k oblasti zájmu, ale jako funkční je to totálně polovina motoru k ničemu, neúčinnost a opotřebení muselo být šílené.

2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

18.1.2014 v 21:20 | Nahoru | #303
není to prototyp, motory poháněly lokomotivy... výhody je zřejmá, nemá to ventily, těsnění pod hlavama... právě spolehlivost a bezúdržbovost byla výhodou těchto motorů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

23.1.2014 v 14:17 | Nahoru | #304

laďa-prášil píše: není to prototyp, motory poháněly lokomotivy... výhody je zřejmá, nemá to ventily, těsnění pod hlavama... právě spolehlivost a bezúdržbovost byla výhodou těchto motorů...



No přiznám se, že spolehlivost a hlavně servis na tento motor mi přijde hodně zvláštní. Jdou dva proti sobě, takže dvojnásob pohyblivých částí, jakmile povolí jedinný kroužek, zcela se změní fyzika u dvou pístů najednou, nejsem si jistý, jestli účinnost protiběžných pístů má vůbec cenu řešit, myslím, že těsnější vyhrává.
Trošku jsem si to prohlédl více než předtím. Tím, že odpadla třeba hlava nebo těsnění pod hlavou přibylo plnění 3x pro každou soustavu pístů samostatně, nedá se využít centrální systém plnění, navíc v účinnosti je otázka vyplachování, když se dívám, že se otevře výfuk téměř současně se sáním a nevzniká tam vůbec systém podtlaku, takže jistě musí být dost silně přeplňovaný ten motor, protože samovolně si nic nenasaje. Plnění palivem vyhání spaliny do výfuku a ten tlak v palivu musí být dost velký aby to stíhal. Tři klikové hřídele propojené mezi sebou v účinnosti také nejsou zrovna ideálem a není nikde vidět kde a jak je to propojené například s převodovkou. Není nikde vidět systém chlazení a vzhledem k tomu, že to je dvoutakt, teplo tam určitě je i vzhledem k velkým tlakům. Mazání bych řekl, že je jednak olejem v benzinu a jednak musí být mazány i klikovky.
Vypadá to hezky, není to špatně funkční, ale oproti klasice bych řekl strašně drahá výroba, provoz i servis s hodně malou účinností. Ale je to hezké, neodsuzuji ani nezatracuji. V době, kdy nebyl problém s palivem se dělaly různé vynálezy, dneska si nedovedu představit nákladovost provozu i výroby tohoto motoru.

(reakce na) dvou válcová padesátka

23.1.2014 v 15:02 | Nahoru | #305
Tridac> Že ti to přijde zvláštní, to ještě nic neznamená...

dvou válcová padesátka

10.2.2014 v 22:10 | Nahoru | #306
Přidávám zde ODKAZ , kde jsou pěkně popsané některé druhy zde probíraných motorů.
Nebojte, je to stručné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

11.2.2014 v 10:19 | Nahoru | #307

laďa-prášil píše: není to prototyp, motory poháněly lokomotivy... výhody je zřejmá, nemá to ventily, těsnění pod hlavama... právě spolehlivost a bezúdržbovost byla výhodou těchto motorů...



Zajímavé, ak se téma přestavby fechtla na dvouválec může dostat až k Napier Delticu. Mimochodem nepoháněl jen lokomotivy, ale i ponorky a lodě, ale to je vedlejší..

Hlavní výhoda není v absenci ventilů a těsnění hlavy, ale v nesymetrickém rozvodovém diagramu, který dovoluje vzájemné přesazení ojnic u protiběžných pístů. Tenhle motor byl plněný souproudem s dmychadlem. A že má uspořádání takové, jaké má bylo proto, že při značném počtu válců měl krátkou zástavbovou délku.

Tridac> Asi se budeš divit, ale největší, nejvýkonnější a nejúspornější motory světa, které pohánějí největší zaoceánské lodě jsou poháněny právě dvoudobými motory se souproudým vyplachováním. Tyhle motory mají nějvětší termickou i objemovou účinnost ze všech spalovacích motorů! A údržba? Řeknu ti to takto tyhle motory nemají spoštěč, protože takto velký starter by nikdo nevyrobil. Motor se nastartuje jen jednou při spuštění lodi na vodu a pak pracuje non-stop až do vyřazení. Tolik jen k té spolehlivosti a údržbě. Na stejném principu fungoval třeba i německý naftový 6-ti válec Jumo 205.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

11.2.2014 v 11:11 | Nahoru | #308
jawarmaniak>...a tak to bude aj s tým dvouválem.
Nastartuje se jednů a bude fungovat až do vyřazení z provozu .

1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

11.2.2014 v 11:25 | Nahoru | #309
tak nevíte, jak pokračují, už to dělají měsíc a půl, tak už nějaké výsledky by měli mít, pokud to hned na začátku nevzdali

(reakce na) dvou válcová padesátka

11.2.2014 v 16:06 | Nahoru | #310
JardelT> Tak asi málokdo čekal nějaký výsledek

(reakce na) dvou válcová padesátka

11.2.2014 v 21:12 | Nahoru | #311

Zdenalbenal píše: jawarmaniak>...a tak to bude aj s tým dvouválem.
Nastartuje se jednů a bude fungovat až do vyřazení z provozu .



To je mi, už z obsahu dotazů uživatele šroťák94, naprosto jasné.

1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

12.2.2014 v 08:10 | Nahoru | #312
Jawarmaniak a v Krkonoších je dudák Wartsilla má normálne spúšťanie stlačeným vzduchom, jak by si robil bežnú údržbu?

(reakce na) dvou válcová padesátka

12.2.2014 v 08:23 | Nahoru | #313
jean192> Ano. Spouští se stlačeným vzduchem. Ale vice-méně jen jednou při spuštění lodě. Ty motory mají systém odpojování válců, takže můžeš odpojit od motoru několik válců za chodu pro údržbu (Ono by asi bylo blbý, kdyby ti uprostřed oceánu klekl celý motor kvůli třeba jednomu pístu). Navíc pro start je nutné několik hodin (dnů!) takový motor temperotvat, aby byl vůbec možný start. Tohle je operace, kterou neděláš pokaždé, když loď zakotví v přístavu. Proto jsou nároky na rychlé vyložení a naložení lodě tak velké. Taková loď totiž hltá neustále palivo. Motory se skutečně odsatavují jen při opravdu důležitých opravách v docích. Ono by sis rozmyslel, jestli nechat v přístavu motory běžet (vykládka cca 24-36h), nebo je nechat vypnout a pak několik dnů čekat, než se zase nahodí. Navíc - ne všude je k dispozici dostatečně výkonný zdroj tlakového vzduchu a předehřívání. Nejdřív si o tom něco zjisti, než začneš dělat chytrýho.

Naposledy editováno 12.02.2014 09:07:42

dvou válcová padesátka

6.3.2014 v 17:19 | Nahoru | #314
tak po 4 měsících zastavujeme práce a odkládáme náš závodní speciál z duvodu finančních nedostatků ale jednou to dostavíme ale mezi tim sme trochu upravily rám a motor už je skoro složenej

dvou válcová padesátka

6.3.2014 v 17:48 | Nahoru | #315
A nějakej obrázek nemáš?

dvou válcová padesátka

7.3.2014 v 18:35 | Nahoru | #316
taky bych byl zvědavej na nějakou tu fotodokumentaci

dvou válcová padesátka

7.3.2014 v 19:15 | Nahoru | #317
nemůže být fotodokumentace, pokud zatím nic neexistuje

1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

7.3.2014 v 19:55 | Nahoru | #318
tajemny jak jawa1000

(reakce na) dvou válcová padesátka

7.3.2014 v 20:14 | Nahoru | #319
Pawka> Tajemný? Spíš nenápadné přiznání, že skeptici měli pravdu

Ale klobouk dolů a ďesať bodov za to, že to šroťák napsal

dvou válcová padesátka

7.3.2014 v 22:58 | Nahoru | #320
treba vymyslel 350tce starter a poslal ji na motosalon. skoda, nohou to je lepsí

dvou válcová padesátka

13.2.2015 v 23:18 | Nahoru | #321
tak co ? jak to vypadá ?

dvou válcová padesátka

13.3.2018 v 21:34 | Nahoru | #322


Předchozí
1... 8 9 10 11
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist