paolo_novy Přidat reklamu

Téma: motorku nejde zahřát
21.10.2013 v 19:25
Dobrý večer kolegove mám menší problem se svou pegou. Teplotu vody jsem nikdy za jízdy nedostal nad 70°C ve volnoběhu vše ok. Tudíž jsem usoudil, že se termostat otevírá přiliš brzy, proto jsem objednal nový a vyměnil. Teď ji zahřeju max na 60°c neví někdo co s tím, co ještě zkontrolovat? Děkuji za jakékoliv rady a poznatky a přeji hezký večer.

motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 19:34 | Nahoru | #1
A není jen špatný čidlo teploty, že by ukazovalo nesmysl???

1 reakcí na tento příspěvek motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 19:41 | Nahoru | #2
Zkus na zkoušku přikostřit čidlo. Taky mi nelezla teplota nahoru. Nakonec jsem přiletoval kousek káblu na tělo čidla a připojil na kostru.

motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 19:44 | Nahoru | #3
Hele mě u zx 10r teplota za jízdy nevylezla přez 70 stupňů kor v tomhle počasí ale nevím jestli to bylo normální či ne

motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 19:53 | Nahoru | #4
Čidlo nebo budík. Kdyby to byl velkej okruh u auta, tipoval byc možná ještě zavzdušnění, ale to tady asi nehrozí.

motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 19:58 | Nahoru | #5
tohle ti určitě pomůže






1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 20:31 | Nahoru | #6
bonnyes> no jo jenže mi teplota na budiku leze na horu ve volnoběhu az k 90 dokud nesepne ventilator kery to zas schladí to vše funguje ale jak se rozjedu a začne přez chladič proudit vzduch tak max. 60 °C

(reakce na) motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 20:33 | Nahoru | #7
Raduz89> Tak to projeď ve městě, kde se to tolik neochladí, od semaforu k semaforu a uvidíš, že vyleze vejš...

1 reakcí na tento příspěvek motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 20:35 | Nahoru | #8
Klasicky problem s pegom.
Snimac aj budik mas na 98% Ok. Otazne je, preco to chces riesit ked sa Ti neprehrieva
Origo termostat podla partsdepot spina pri 70stupnov...
Mas 650tku s rotaxom, alebo 660tku s tym novsim motorom?
Aky termostat si tam dal? Origo aprilia?
Z osobnych skusenosti si skor myslim ci nemas zaneseny snimac teplomera. Skus niecim merat teplotu na hadici a porovnat s budikom. Pri akej teplote podla budika sa ti spina vetrak?

motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 20:37 | Nahoru | #9
sobotni jizdu kdy bylo teplo jsem mel 64°max pri 86kmtuře...takze nic divneho

1 reakcí na tento příspěvek motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 20:40 | Nahoru | #10
XD Twl je zima počkej až budou vedra to tu zas budeš psat že se ti motorka zahřívá když stojiš :D

Naposledy editováno 21.10.2013 20:40:48

motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 20:41 | Nahoru | #11
Taky mám provozní teplotu kolem 65°C.Asi bych tam vrátil ten původní termostat,když to mělo 70 a teď 60°C.

1 reakcí na tento příspěvek motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 20:47 | Nahoru | #12
Podla manualu od rotaxu termostat otvara v rozmedzi 60-70 stupnov. Takze novy termostat funguje spravne. Nie je vsetko len o prietoku vzduchu, ale so zvysujucimi otackami sa ti meni aj prietok chladiacej kvapaliny. Preto na volnobehu ide teplota hore...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 21:05 | Nahoru | #13
Jablcko> no někde jsem se doslechl že pokud nema motor spravnou teplotu tak ma vyšši spotřebu a navic to ani pro něj není zdravé jinač mam 650 s rotaxom termostat byl origo i když vzhledově vypadal huř jak puvodní větrak mi spina tak kolem 90°C jinak to přeměřeni teploty je celkem dobry napad vyzkoušm.jo a snimač teploměru mysliš čidlo ktere vede přimo do budiku že

(reakce na) motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 21:10 | Nahoru | #14
KapitanMasakr> nebudu bo i ve vedrech a jizdě ve dvou to bylo stejné

(reakce na) motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 21:21 | Nahoru | #15
Jablcko> ok tak že teplotu mam teda spravnou bo ja myslel že by měla držet kolem 80 nebo aspon kolega co ma tu samou mašinu tak to tak ma, tak že zbytečně plašim, no pro jistotu ještě uělam co jsi mi radil a dal to nebudu řešit každopadně vam všem děkuju za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 21:23 | Nahoru | #16
Raduz89> jj.myslim ten co je na hlave. Iny tam nieje. Este je spinac vetrakov, alemto je o imom. Termostat z bmw totiz nepasuje. Je kratsi.Akurat termostat som nemal rozobraty, ale ostatok som mal dole v zime...ja som mal opacny problem. Ked so zastal zacala sa prehrievat a vetrak nezopol... vysledok.spinac vetraka ko. Vymeneny za iny z nejakeho stareho volva s nizsou teplotou spinania. Vypusteny vymontovany a vycisteny chladic.z vonka aj z vnutra. Preplachnuta cela chladiaca sustava destilkou. Vycistene cele cisticom chladiacich sustav.. vysledok..pri volnobehu krasnych 80..ale zacal mi tiest chladic.takze som kupil ten sairait na lepenie unikov a zas je to na nic. Ale aspon sa neprehrieva a spina vetrak
Ad spotreba. Ano, ale 70 je uz pekne cislo a v lete to pojde vyssie, hlavne pri pomalej premavke alebo vybehu na nejaky priesmyk. Aprilky su citlive na prehrievanie a rado odchadza tesnenie pod hlavou. Radsej chladnejsie ako teplejsie
A spotrebu najviac nakorigujes nastavenim karburatorov, kontrolov a nastavenim vstrekov a hlavne stylom jazdy a nakladom motorky. Rozdiel v spotrebe medzi motorom v teplote cca 70 stopnov a cca 85 stupnov je podla mna 0,000nic.
Ja som po namontovani bocnych kufrov(len takych malickych 16litrov/kus) siel so spotrebou o 1l hore...styl jadz samozrejme +- ten isty. To neskorigujes zmenou teploty motora o 20stupnov ani ked sa pokrajas

(reakce na) motorku nejde zahřát

21.10.2013 v 21:26 | Nahoru | #17
Jablcko> kolegovi doporucujem vyplach chladiacej sustavy sice uz nebude mat tych krasnych 80, ale to co z toho vytecie...na druhej strane ked sa neprehrieva a nema cely cas teplotu okolia..nesprtaj :) a mas pokoj a mozes kludne jazdit

motorku nejde zahřát

22.10.2013 v 10:59 | Nahoru | #18
hele, nemám Pego...ale dlouho jsem bádal nad svou S4RS.
Dokud jsem nepřemapoval motor - nechal ho v origu - jezdil jsem od 25°C venku kolem 80°C. Když bylo zjara a podzimu míň, byl motor na 70-75°C. Když jsem otevřel sání a vejfucky, upravila se směs - tak se motor na 80°C nedostal ani při 25-28°C.
První co mě napadlo - termostat - jenže u tohodle motoru otvírá termostat už v 63-65°C - tedy nic s tím neudělám - musí to bejt dimenzovaný na plnej výkon motoru (100kW) a i při plný záteži uchladit cca. 50kW tepla a zároveň nějak udržet teplotu, ikdyž využíváš jen 10%potenciál motoru + když je venku zima- budeš na 65-70°C. Jenže když jezdím na 70°C, dost mě stoupá spotřeba.
Chvilku jsem nad tím bádal a pak vyhrála tvarovaná "dečka" z šedý kůže před chladič... Když je fakt vedro- dám ji napůl a snížím tím zakrytou plochu...jinak mám min.30-40% chladiče zakrytejch - mám digi ukazatel aktuální teploty vody na budíku...takže strach nemám. To že mi někdo občas ukáže na chladič a ptá se proč mám na motorce za tři kila zastíněnej chladič ... to mě fakt neštve - vše funguje za cca.100CZK "opravy"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist