Téma: Moto oblečení, záchrana života
7.10.2013 v 09:37
Zduř bajkeři.
Tak mě napadla taková otázka, u který by mě strašně moc zajímali vaše odpovědi.
Jde mi bohužél o motonehody a motooblečení, které hrálo velkou roli v tom, že vám zachránilo krk.
Osobně jsem měl 3 crashe, z toho dva menší a jeden už lepší, kdy jsme klasika nepřizpůsobil rychlost stavu, povaze a bla bla pičoviny big beat a flákl sebou asi v 70 před zatáčkou... V tomhle případě sehráli textilní motokalhoty s koleními chrániči svoji roli dobře, kdy jsem byl jen lehce otlučenej a podřenej z tý síťoviny zevnitř, ale koleno a celkově nohy ok.
Ťuk, ťuk ťuk, nic vážnýho.
Otázka pro vás je, v čem jste si jistí, že vám motohadry zachránili kejhák... Hlavně co se týče kvality třeba páteřáku, helmy, chráníčů celkově, jestli se opravdu vyplatí nějakej drahej a ták...
To že by jste se seškrábali o asfalt neberu v potaz, jde mi vyloženě o nárazy atd., máte se teda s čím pochlubit?
Popřípadě i nekvalitní oblečení, kdy usuzujete, že kdyby jste nešetřili, mohlo to dopadnout jinak třeba.
Thx

Naposledy editováno 07.10.2013 09:39:09
1 2

7.10.2013 v 10:07 | Nahoru | #1
Většinou je kvalita úměrná ceně...

7.10.2013 v 10:12 | Nahoru | #2
To bude mit koukam vypovidajici hodnotu.

7.10.2013 v 10:21 | Nahoru | #3
pád ve 150, do ničeho jsem nenarazil, jen jsem válel sudy a hlavou jsem tak mlátil o zem, že jsem měl týden namoženy krční svaly, naraženy a podřeny koleno od kombi, nataženy vazy v kotníku a naraženej bok a plná výbava - kombi, páteřák...

7.10.2013 v 10:45 | Nahoru | #4
ja jsem to v 25 polozil na travu, podjelo mi predni kolo.
Plna vybava - helma, rukavice, chranicova kosile a dres, boty, katata.
Nic se mi nestalo.

7.10.2013 v 11:15 | Nahoru | #5

7.10.2013 v 11:39 | Nahoru | #6
přes řídítka v 70ti mezi dva jasany, a nic se mi nestalo. Jen vodřenej. Úplně bez výbavy- rifle a koženkovou bundu a jen starou integrálu. Je to taky dost o štěstí.

7.10.2013 v 11:48 | Nahoru | #7

7.10.2013 v 11:51 | Nahoru | #8

shewcza píše: V kilu mě srazil týpek co se nekoukal do zrcátka. Tričko rifle, zlomená klíční kost a odřeniny. Jak psal Yura, je to o štěstí, dokutálel jsem se až k protijedoucímu autu co už stálo a blikalo výstražnými světly. Stačilo aby třeba zrovna koukal na rádio, či psal smsku, což taky není nic neobvyklého, a následky netřeba domýšlet... je to hodně o štěstí

jooo...o tom by ti mohla povídat Jessie.......nedobrzdila, lehce tukla do auta před sebou,ale padla do protisměru, kde jí nohu zrychtovala dodávka s vlekem

7.10.2013 v 11:56 | Nahoru | #9
Pokud to neskončí tragicky je to dobrý. Nebo jinak: vždycky může být hůř. Na konec bude všechno dobrý a pokud ne, není to ještě konec

7.10.2013 v 12:04 | Nahoru | #10
V 90ti jsem na dváce vyletěl ze zatáčky, skrz škarpu do pole. Škarpa mě vykopla trochu do luftu a já pak na zemi v poli hodil společně s motorkou pár kotrmelců. Při jednom z nich jsem dostal řidítkem rovnou do ksichtu - šlo mi přímo mezi oči, přímo jako kdyby mě tou rourou chtěl někdo bodnout. Plexi na integrále to podrželo, potom se prohlo a odskočilo z helmy.

Než jsem se sebral, tak se mi trochu přes rifle připekl vejfuk k noze, ale nic strašnýho, doma jsem to akorát odrolil. Jinak nějakej škrábanec na noze, asi od stupačky, pár jelit a pár dní potom jsem nemohl dobře na pravou nohu, kde jsem měl na holeni bouli.

Výbava - klasická integrála Osbe, ne ty patvary se sundávací maskou, co dělaj teď, potom textilní motobunda s chráničema Roleff, kožený motorukavice, motoboty a rifle.

Naposledy editováno 07.10.2013 12:05:31

7.10.2013 v 13:42 | Nahoru | #11
Kvalitní hadry jsou základ, ale kdo jezdí jak kretén, toho nezachrání ani hadry z betonu.

7.10.2013 v 16:03 | Nahoru | #12
To já se klouznul asi v kilu a nic moc. Ryfle moc nefungujou (odřený kolena) a textilní bunda od brixtonu sice zafungovala celkem v pohodě ale byla na odpis.
No koupil sem kůži a cejtim se líp

7.10.2013 v 16:25 | Nahoru | #13
Jel jsem na fichtlu k babce zalít kytky. V teplákach, tričku a kokosu ( bylo mi 13 let).
Jel jsem vostrý endůro asi 10 kmh a zapíchnul se svodem o teréní nerovnost, napíchl se na řidítko a udělal frontflip.
Kromě modrýho šlicu přes celej hrudník mi nic nebylo. Doma jsem řekl že mi vběhla kočka pod nohy na schodech

7.10.2013 v 17:51 | Nahoru | #14

honza_ píše: KubaLC8> padat na trávě má i svá úskalí, ve 14 jsem tak sebou řízl a helmou přímo do hovna

Tak tomu říkám krutej pád

7.10.2013 v 23:37 | Nahoru | #15
Tak zatím se to nijak neosvědčilo koukám... Jde mi spíše o nějaký nárazy, zádama o obrubník kde páteřák zafungoval na jedničku a ták.. Tací už tu asi nejsou, čili je to o štěstí jak jste mnozí psali...

8.10.2013 v 00:14 | Nahoru | #16

rybíz5 píše: Tak tomu říkám krutej pád

nj ego v piči

9.10.2013 v 19:45 | Nahoru | #17
ja sebou placnul na asfalt..plexi poskrabany, ze prez nej nebylo videt ale vydrzelo agv k3..paterak odrenej na kostrci dainese..textil bunda prodrena, ale ruce ne, takze tak korat byla to levna Verve, zafungovala, ale jiz nikdy vice..boty diadora kotnikovy snizeny..podreny, ale vydrzely a pouzitelny dale..mel jsem jen normal dziny, takze koleno v haji..nikdy vice bez poradnyho vybaveni!

9.10.2013 v 20:21 | Nahoru | #18
ja sem vystridal od kevlaru po kuzi... nekolik kombi a ruzny helmy atd... a vite co? nespadl sem ani jednou... to se vyplati

10.10.2013 v 00:06 | Nahoru | #19
...víc záleží spíš na mechanismu toho pádu a nárazu - pokud máš smůlu, tak už je rozdíl jen v tom, že kožená kombinéza to rozsračkované podrží uvnitř a vyvalí se to po rozříznutí oděvu, z džínsů na tebe 30 cm stehenní kosti kouká hned po dopadu - zažil jsem v létě, dva kluci na čopru

10.10.2013 v 22:53 | Nahoru | #20
Já měl při nehodě na sobě jen džíny a tričko s krátkym rukávem nedobrzdil jsem a auto přeletěl výsledek otevřená zlomenina ruky což by se stalo ve všem takže za mě jak v který situaci páteřák je mnohem důležitější já ho neměl ale zachránil mě batoh.

11.10.2013 v 00:55 | Nahoru | #21

13.10.2013 v 16:39 | Nahoru | #22

_xy_ píše: BladeRider> ...je dost možné, že v bundě s chrániči by to otevřenou zlomeninou neskončilo...

O tom dost pochybuju to co píšeš je eventuálně možný pokud bych to rukou vzal třeba patník značku tam protektory pomoct můžou ale když trefíš auto a dostaneš ránu jen od řidítek v tom ti bunda moc nepomůže.

15.10.2013 v 00:33 | Nahoru | #23
No zajímavé chlapi, ale škoda, že chybí ty případy, kdy se to fakt hodilo.
Za mě můžu jen říct o bratrancovi, kterej slítl z kola. Jezdí bike trial a neustál to na kamenech a šuchl sebou dolů na záda, prý to byla pecka jak sviňa, ale ještě se zvedl a sjel to pomale dolů, druhej den teprávě jel na rentgen, kde mu zjistili 2 naštíplý obratle u lopatky, tady by páteřák pomoch určo! Měl z prdele kliku, teď jezdí s páteřákem pořád.

15.10.2013 v 09:10 | Nahoru | #24
v kilu jsem to přehodil na záka z wheelie .. ponaučení ? Nejezdit na motorce po asfaltu v krosových hadrech, ale pořádném textilu, nebo kůži ...
Rukavice se prodřeli okamžitě a kalhoty během následujících vteřin taky, takže nedoporučuji

15.10.2013 v 09:19 | Nahoru | #25
Riddick> a podle jakych parametru by si to chtel hodnotit ? Jsem ti psal rovnou ze to je tema uplne vo hovne.

Priklad:
A]spadnul jsem a nemel jsem paterak...je ja vul kdybych ho mel mozna jsem ted chodil.
B]spadnul jsem a mel jsem paterak, ale spadnul jsem na prdel a mam narazenou kostrc.

Pak to vlakno dej na tv.nova tam jim to urcite bude pripadat jako verohodny vyzkum

15.10.2013 v 22:07 | Nahoru | #26
gugo> A proč? Bratrancovi by se to hodilo, ale měl štěstí... Mě se to taky hodilo, když mi to asi v 70 klouzlo a noha mi zůstala pod motorkou, všechno pobral chránič, akorát jsem byl podřenej od té vnitřní síťoviny, ale náraz a skluz mi ten chránič pobral...
Chtěl jsem to akorát vyfiltrovat tak, aby se tu moc neřešili odřeniny, protože je jasné, že bez motohader se člověk sedře...
To by mě spíš zajímalo, jestli se někdo sedřel i když měl koženou kombu... To že je vlákno o hovně vím taky, ale zajímalo mě to, navíc čas na ježdění už stejně není, pomale listopad... Ale co, tvůj názor beru taky

16.10.2013 v 09:24 | Nahoru | #27
Riddick> Tak ja nevim ja jezdim porad, mozna kdyz budes jezdit i v listopadu nebuded muset resit blbiny

16.10.2013 v 09:44 | Nahoru | #28
Řekl bych, že motohadry jsou spíš právě pro to smýkání se po asfaltu - náraz do čehokoliv je už čirá loterie. To je to samý jako s helmou, můžu mít tu nejlepší helmu na trhu a při nárazu si pak zlomím vaz, pak je mě nahovno že hlava je ok

16.10.2013 v 09:56 | Nahoru | #29
abcman> Muzes pak mit otevrenou rakev, jen ti daj zarazky nahlavu z boku aby ti nepadala do stran JInak mam stejny nazor.

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2013 v 10:41 | Nahoru | #30
Klouzal jsem se po asfaltu už 4x
1. Asi v 70 jsem vylítnul ze zatáčky, měl jsem na sobě křiváka, starou helmu, obyčejné moto rukavice bez chráničů a obyč rifle. Měl jsem kliku zastavil jsem se o starý dřevěný plot který to krásně odpružil a mě se nic nestalo. Měl jsem jel trošičku odřený loket od látky pod bundou a taky asi trochu modřinu od nárazu, pokud bych měl moto bundu neměl bych asi ani to.
2. Sklouznutí po asfaltu ve 40 po probrždění předního kola, měl jsem moto kalhoty textilní koženou bundu a kompletní výbavu, krom bot. Textilní kalhoty vydržely, ale být to větší rychlost tak jim moc nevěřím na to jaký to byl kousek to na nich bylo docela znát, bunda téměř netknutá. Po téhle nehodě jsem usoudil, že to chce lepší boty než kanady, skoro jsem je probrousil na kotníku.
3.Srážka s autem strčilo mě do cesty čumák ve 40, letěl jsem přes kapotu. Textilní kalhoty opět podrželi, ale opět bych se bál, že ve větší rychlosti to nebude to pravé ořechové. Narazil jsem si kostrč jako sviň tady by asi pomohl lepší a delší páteřák hodně taky pomohla helma dost jsem se praštil do hlavy po dopadu z toho salta.
4. Jel jsem po hlavní z boku to do mě nakouřil favorit. Oba jsme jeli tak 30 +- kvalitní moto bota mě zachránila před rozdrceným kotníkem, kevlarové rifle BEZ koleních chráníčů mě bohužel nepomohli náraz šel z boku na nohu a jak jsem pokračoval i po nárazu dopředu tak jsem si odříznul o rozbítá světla toho auta hodně kůže z nohy, pokud bych měl rifle s kolenními chrániči(například 4SR) tak myslím, že by se mě nic nestalo, nebo alespoň né tolik. Měl jsem jen vkládací páteřák v bundě která se vyhrnula, letěl jsem ale na ten obrubník bedrama, nakonec jsem ho nějak se štěstím přeskočil, ale určitě by se vyplatil kvalitní páteřový chránič.

Z té poslední nehody jsem se poučil v tom smyslu, že páteřák to chce vždy a pořádný, vkládací v bundě absolutně nestačí, na kolenou vždy kolenní chrániče(důležité je aby se nehýbaly) velmi důležité je sepnutí bundy a kalhot. A díky dobrý motobotám mám stále funkční kotník.

Obecně pak ještě kvalitní helma je potřeba i v malých rychlostech a bez rukavic ani ránu.