Tak mě napadla taková otázka, u který by mě strašně moc zajímali vaše odpovědi.
Jde mi bohužél o motonehody a motooblečení, které hrálo velkou roli v tom, že vám zachránilo krk.
Osobně jsem měl 3 crashe, z toho dva menší a jeden už lepší, kdy jsme klasika nepřizpůsobil rychlost stavu, povaze a bla bla pičoviny big beat a flákl sebou asi v 70 před zatáčkou... V tomhle případě sehráli textilní motokalhoty s koleními chrániči svoji roli dobře, kdy jsem byl jen lehce otlučenej a podřenej z tý síťoviny zevnitř, ale koleno a celkově nohy ok.
Ťuk, ťuk ťuk, nic vážnýho.
Otázka pro vás je, v čem jste si jistí, že vám motohadry zachránili kejhák... Hlavně co se týče kvality třeba páteřáku, helmy, chráníčů celkově, jestli se opravdu vyplatí nějakej drahej a ták...
To že by jste se seškrábali o asfalt neberu v potaz, jde mi vyloženě o nárazy atd., máte se teda s čím pochlubit?
Popřípadě i nekvalitní oblečení, kdy usuzujete, že kdyby jste nešetřili, mohlo to dopadnout jinak třeba.
Thx
Naposledy editováno 07.10.2013 09:39:09
1 reakcí na tento příspěvek Moto oblečení, záchrana života
Plna vybava - helma, rukavice, chranicova kosile a dres, boty, katata.
Nic se mi nestalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto oblečení, záchrana života
1 reakcí na tento příspěvek Moto oblečení, záchrana života
shewcza píše: V kilu mě srazil týpek co se nekoukal do zrcátka. Tričko rifle, zlomená klíční kost a odřeniny. Jak psal Yura, je to o štěstí, dokutálel jsem se až k protijedoucímu autu co už stálo a blikalo výstražnými světly. Stačilo aby třeba zrovna koukal na rádio, či psal smsku, což taky není nic neobvyklého, a následky netřeba domýšlet... je to hodně o štěstí
jooo...o tom by ti mohla povídat Jessie.......nedobrzdila, lehce tukla do auta před sebou,ale padla do protisměru, kde jí nohu zrychtovala dodávka s vlekem
Než jsem se sebral, tak se mi trochu přes rifle připekl vejfuk k noze, ale nic strašnýho, doma jsem to akorát odrolil. Jinak nějakej škrábanec na noze, asi od stupačky, pár jelit a pár dní potom jsem nemohl dobře na pravou nohu, kde jsem měl na holeni bouli.
Výbava - klasická integrála Osbe, ne ty patvary se sundávací maskou, co dělaj teď, potom textilní motobunda s chráničema Roleff, kožený motorukavice, motoboty a rifle.
Naposledy editováno 07.10.2013 12:05:31
Jel jsem vostrý endůro asi 10 kmh a zapíchnul se svodem o teréní nerovnost, napíchl se na řidítko a udělal frontflip.
Kromě modrýho šlicu přes celej hrudník mi nic nebylo. Doma jsem řekl že mi vběhla kočka pod nohy na schodech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto oblečení, záchrana života
honza_ píše: KubaLC8> padat na trávě má i svá úskalí, ve 14 jsem tak sebou řízl a helmou přímo do hovna
Tak tomu říkám krutej pád1 reakcí na tento příspěvek Moto oblečení, záchrana života
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto oblečení, záchrana života
_xy_ píše: BladeRider> ...je dost možné, že v bundě s chrániči by to otevřenou zlomeninou neskončilo...
O tom dost pochybuju to co píšeš je eventuálně možný pokud bych to rukou vzal třeba patník značku tam protektory pomoct můžou ale když trefíš auto a dostaneš ránu jen od řidítek v tom ti bunda moc nepomůže.
1 reakcí na tento příspěvek Moto oblečení, záchrana života
Za mě můžu jen říct o bratrancovi, kterej slítl z kola. Jezdí bike trial a neustál to na kamenech a šuchl sebou dolů na záda, prý to byla pecka jak sviňa, ale ještě se zvedl a sjel to pomale dolů, druhej den teprávě jel na rentgen, kde mu zjistili 2 naštíplý obratle u lopatky, tady by páteřák pomoch určo! Měl z prdele kliku, teď jezdí s páteřákem pořád.
Rukavice se prodřeli okamžitě a kalhoty během následujících vteřin taky, takže nedoporučuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto oblečení, záchrana života
Priklad:
A]spadnul jsem a nemel jsem paterak...je ja vul kdybych ho mel mozna jsem ted chodil.
B]spadnul jsem a mel jsem paterak, ale spadnul jsem na prdel a mam narazenou kostrc.
Pak to vlakno dej na tv.nova tam jim to urcite bude pripadat jako verohodny vyzkum
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto oblečení, záchrana života
Chtěl jsem to akorát vyfiltrovat tak, aby se tu moc neřešili odřeniny, protože je jasné, že bez motohader se člověk sedře...
To by mě spíš zajímalo, jestli se někdo sedřel i když měl koženou kombu... To že je vlákno o hovně vím taky, ale zajímalo mě to, navíc čas na ježdění už stejně není, pomale listopad... Ale co, tvůj názor beru taky
1 reakcí na tento příspěvek Moto oblečení, záchrana života
1. Asi v 70 jsem vylítnul ze zatáčky, měl jsem na sobě křiváka, starou helmu, obyčejné moto rukavice bez chráničů a obyč rifle. Měl jsem kliku zastavil jsem se o starý dřevěný plot který to krásně odpružil a mě se nic nestalo. Měl jsem jel trošičku odřený loket od látky pod bundou a taky asi trochu modřinu od nárazu, pokud bych měl moto bundu neměl bych asi ani to.
2. Sklouznutí po asfaltu ve 40 po probrždění předního kola, měl jsem moto kalhoty textilní koženou bundu a kompletní výbavu, krom bot. Textilní kalhoty vydržely, ale být to větší rychlost tak jim moc nevěřím na to jaký to byl kousek to na nich bylo docela znát, bunda téměř netknutá. Po téhle nehodě jsem usoudil, že to chce lepší boty než kanady, skoro jsem je probrousil na kotníku.
3.Srážka s autem strčilo mě do cesty čumák ve 40, letěl jsem přes kapotu. Textilní kalhoty opět podrželi, ale opět bych se bál, že ve větší rychlosti to nebude to pravé ořechové. Narazil jsem si kostrč jako sviň tady by asi pomohl lepší a delší páteřák hodně taky pomohla helma dost jsem se praštil do hlavy po dopadu z toho salta.
4. Jel jsem po hlavní z boku to do mě nakouřil favorit. Oba jsme jeli tak 30 +- kvalitní moto bota mě zachránila před rozdrceným kotníkem, kevlarové rifle BEZ koleních chráníčů mě bohužel nepomohli náraz šel z boku na nohu a jak jsem pokračoval i po nárazu dopředu tak jsem si odříznul o rozbítá světla toho auta hodně kůže z nohy, pokud bych měl rifle s kolenními chrániči(například 4SR) tak myslím, že by se mě nic nestalo, nebo alespoň né tolik. Měl jsem jen vkládací páteřák v bundě která se vyhrnula, letěl jsem ale na ten obrubník bedrama, nakonec jsem ho nějak se štěstím přeskočil, ale určitě by se vyplatil kvalitní páteřový chránič.
Z té poslední nehody jsem se poučil v tom smyslu, že páteřák to chce vždy a pořádný, vkládací v bundě absolutně nestačí, na kolenou vždy kolenní chrániče(důležité je aby se nehýbaly) velmi důležité je sepnutí bundy a kalhot. A díky dobrý motobotám mám stále funkční kotník.
Obecně pak ještě kvalitní helma je potřeba i v malých rychlostech a bez rukavic ani ránu.
Naposledy editováno 16.10.2013 13:45:56