globalmoto_duben_nolan





Téma: Moto oblečení, záchrana života
7.10.2013 v 09:37
Zduř bajkeři.
Tak mě napadla taková otázka, u který by mě strašně moc zajímali vaše odpovědi.
Jde mi bohužél o motonehody a motooblečení, které hrálo velkou roli v tom, že vám zachránilo krk.
Osobně jsem měl 3 crashe, z toho dva menší a jeden už lepší, kdy jsme klasika nepřizpůsobil rychlost stavu, povaze a bla bla pičoviny big beat a flákl sebou asi v 70 před zatáčkou... V tomhle případě sehráli textilní motokalhoty s koleními chrániči svoji roli dobře, kdy jsem byl jen lehce otlučenej a podřenej z tý síťoviny zevnitř, ale koleno a celkově nohy ok.
Ťuk, ťuk ťuk, nic vážnýho.
Otázka pro vás je, v čem jste si jistí, že vám motohadry zachránili kejhák... Hlavně co se týče kvality třeba páteřáku, helmy, chráníčů celkově, jestli se opravdu vyplatí nějakej drahej a ták...
To že by jste se seškrábali o asfalt neberu v potaz, jde mi vyloženě o nárazy atd., máte se teda s čím pochlubit?
Popřípadě i nekvalitní oblečení, kdy usuzujete, že kdyby jste nešetřili, mohlo to dopadnout jinak třeba.
Thx

Naposledy editováno 07.10.2013 09:39:09

Moto oblečení, záchrana života

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2013 v 10:41 | Nahoru | #1
Klouzal jsem se po asfaltu už 4x
1. Asi v 70 jsem vylítnul ze zatáčky, měl jsem na sobě křiváka, starou helmu, obyčejné moto rukavice bez chráničů a obyč rifle. Měl jsem kliku zastavil jsem se o starý dřevěný plot který to krásně odpružil a mě se nic nestalo. Měl jsem jel trošičku odřený loket od látky pod bundou a taky asi trochu modřinu od nárazu, pokud bych měl moto bundu neměl bych asi ani to.
2. Sklouznutí po asfaltu ve 40 po probrždění předního kola, měl jsem moto kalhoty textilní koženou bundu a kompletní výbavu, krom bot. Textilní kalhoty vydržely, ale být to větší rychlost tak jim moc nevěřím na to jaký to byl kousek to na nich bylo docela znát, bunda téměř netknutá. Po téhle nehodě jsem usoudil, že to chce lepší boty než kanady, skoro jsem je probrousil na kotníku.
3.Srážka s autem strčilo mě do cesty čumák ve 40, letěl jsem přes kapotu. Textilní kalhoty opět podrželi, ale opět bych se bál, že ve větší rychlosti to nebude to pravé ořechové. Narazil jsem si kostrč jako sviň tady by asi pomohl lepší a delší páteřák hodně taky pomohla helma dost jsem se praštil do hlavy po dopadu z toho salta.
4. Jel jsem po hlavní z boku to do mě nakouřil favorit. Oba jsme jeli tak 30 +- kvalitní moto bota mě zachránila před rozdrceným kotníkem, kevlarové rifle BEZ koleních chráníčů mě bohužel nepomohli náraz šel z boku na nohu a jak jsem pokračoval i po nárazu dopředu tak jsem si odříznul o rozbítá světla toho auta hodně kůže z nohy, pokud bych měl rifle s kolenními chrániči(například 4SR) tak myslím, že by se mě nic nestalo, nebo alespoň né tolik. Měl jsem jen vkládací páteřák v bundě která se vyhrnula, letěl jsem ale na ten obrubník bedrama, nakonec jsem ho nějak se štěstím přeskočil, ale určitě by se vyplatil kvalitní páteřový chránič.

Z té poslední nehody jsem se poučil v tom smyslu, že páteřák to chce vždy a pořádný, vkládací v bundě absolutně nestačí, na kolenou vždy kolenní chrániče(důležité je aby se nehýbaly) velmi důležité je sepnutí bundy a kalhot. A díky dobrý motobotám mám stále funkční kotník.

Obecně pak ještě kvalitní helma je potřeba i v malých rychlostech a bez rukavic ani ránu.

Naposledy editováno 16.10.2013 13:45:56

Moto oblečení, záchrana života

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2013 v 11:30 | Nahoru | #2
já v 90 vyletěl ze zatáčky do pole,helma prasklá(byla kupovaná v Polsku),bunda kožená do vydržela, rifle roztžený, boty taky, následky: otřes mozku, zhmožděný krční a bederní obratle, obražený žebra, po těle modřiny, kdybych měl tenkrát páteřák, tak bych měl aspoň obratle v pořádku

Moto oblečení, záchrana života

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2013 v 13:00 | Nahoru | #3
Jo chlapec se celkem činí, u té poslední nehody to bylo takové sporné, nemuselo se mě stát vůbec nic zrovna tak se ale pamatuju jak jsem holými zády mířil na ten obrubník a pak jsem byl nějakým zázrakem přímo na chodníku ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist