globalmoto_kveten





Téma: Ignorace(neznalost) předpisů
19.9.2013 v 00:13
V sekci "nebezpečná místa" bude motorkář čekat něco okatého jako díru v silnici za zatáčkou, ale dneska Vás mnohé zklamu, jelikož jde o každodenní problém mnoha křižovatek(předpokládám nejen v Praze). Přesto ta, která je tu dnes je něčím zvláštní - nedání předností v jízdě je tam určitým standardem, který nenastane pouze, je-li málo vozidel odbočující vlevo.

Klasická situace - odbočujete na větší křižovatce vpravo (svítí zelená). Dokonce je to o to jednodušší, že před i za křižovatkou jsou pruhy na odbočení dva (znázorněno oranžově) a to je pravděpodobně zároveň kámen úrazu. Složitým výpočtem a pozorováním dojdete k výsledku, že 98% řidičů odbočujících v křižovatce na zelenou vlevo (modrá šipka)dá přednost maximálně protijedoucím vozidlům a déle již sešlápnou plyn. Marně přemýšlím čím je to způsobeno - jestli šířkou křižovatky a vzdálenosti dvojce odbočujících pruhů, kdy dává jezdec "po modré" přednost "protijedoucím vozídlům" a dál už to "neřeší" ?

Každopádně aby se předešlo dohadům, tak napíšu pár postřehů:

1) Světelné signály v dané situaci byli v provozu - obě strany měli zelenou a jelikož jsou tyto signály nadřazeny ostatnímu dopravnímu značení, ponechme vodorovné dopravní značení, případně svislé dopravní značení jako fakt, kterým netřeba se ohánět dokud světla fungují.

2) č. 361/2000 Sb(Vyhláška č. 30/2001 Sb)
§ 21 zákona – odbočování:
Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým vozidlům jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen.

3) č. 361/2000 Sb(Vyhláška č. 30/2001 Sb)
§ 22 zákona – jízda křižovatkou:
(2) Nevyplývá-li přednost v jízdě z ustanovení odstavce 1, musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům přicházejícím zprava.

Jelikož se tato situace stává velice pravidelně, tak jsem přidal jednoduchou a samozřejmě anonymní anketu ať "víme na čem jsme". Každopádně pokud máte podobně kvalitní křižovatky, kde to je o kejhák prakticky kdykoliv tudy jede, tak sem s tím.. podobných témat tu je mnoho, ovšem některé situace stojí za povšimnutí.

Uzavřeno 24.09.2013 v 18:25 uživatelem Kabriolin

Naposledy editováno 19.09.2013 00:13:56
Anketa: Za situace, kdy oba směry mají dle obrázku zelenou má přednost:
Vozidla jedoucí v oranžovém jízdním pruhu
72%
80
Vozidla jedoucí v modrém jízdním pruhu
12%
13
Nevím = "MÁM PRÁVO SEDĚT"
16%
18

2 reakcí na tento příspěvek Ignorace(neznalost) předpisů

19.9.2013 v 07:44 | Nahoru | #1
Tak vsichni oranzovi zpatky do skoly, ony ty vyznacene svisle prerusovane cary tam nejsou pro srandu kralikum

vyklad reseni

citace:
Jsou to ve skutečnosti dvě situace na sebe navazující a o řešení už nerozhodují pravidla o jízdě křižovatkou, ale pravidla o povinnosti neohrozit při připojování se do průběžného pruhu. Řidič vozidla B tedy musí \"dát přednost\" řidiči A, přesněji řečeno jej neohrozit při připojování na hlavní silnici. Faktem ale zůstává, že \"návaznost\" těchto dvou podsituací může být někde velmi těsná, až nezřetelná, takže je nutné to pak vyhodnocovat v konkrétní situaci.

(reakce na) Ignorace(neznalost) předpisů

19.9.2013 v 08:17 | Nahoru | #2
czbird> pravda, v úvodu zakladatel vlákna popisuje situaci při funkčních semaforech, stačí si situaci představit při nefunkčních semaforech a vše je naprosto jasné..... , nebo se mýlím ?

(reakce na) Ignorace(neznalost) předpisů

19.9.2013 v 08:50 | Nahoru | #3

czbird píše:
Jsou to ve skutečnosti dvě situace na sebe navazující a o řešení už nerozhodují pravidla o jízdě křižovatkou, ale pravidla o povinnosti neohrozit při připojování se do průběžného pruhu.



Já bych to tak jednoznačně neviděl. On to nemusí být být připojovací, ale odbočovací pruh. Také konec (hranice)křižovatky nemusí být daný ostrůvkem, ale až obloukem. Myslím, že tohle by jednoznačně rozhodli až u soudu.

Naposledy editováno 19.09.2013 08:53:05
Téma je zamknuto


TOPlist