1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Brejlovec píše: No nevím. Po dálnici jsme nejeli, v Rakousku jsou limity vyšší a prvního policajta jsme potkali v Chorvatsku samozřejmě na asi 3 km rovném dlouhém úseku s šedesátkou.
Hladký asfalt, to ano, motor má můj vzducháč zahřátý téměř okamžitě, gumy mi připadají zahřáté stejně při našem stylu jízdy.
To je právě častý omyl - zahřátí válců u tvé motorky nebo i vody u auta nemá moc společného se zahřátím oleje. Proto trvám na svém - až po nějakých 50 km bude olej zahřátý... kontrolní dotaz: proč asi BMW uvádí nutnost zkrátit výměny oleje na 5000 km u svých nadlitrových motorů, při jízdách na krátké vzdálenosti, což je v manuálu definováno jako 50 km a méně?
A to je jedenáctka chlazená vzduchem a olejem, tj. olej se u ní ohřívá v hlavách válců a do chladiče jde až po zahřátí, přes termostat. Přesto trvají na tom, že do 50 km jezdíš se studeným olejem, a já s nimi plně souhlasím.
Totéž k omylu s teplotou gum - u nás při 25 a v Chorvatsku při 35 C se teplota gum bude lišit, o to více vzhledem k "čistotě" vzduchu u nás a tam a taky počtu slunečných dnů v měsíci.
Proč je potřeba psát tak jasné věcí? Protože jsme na m.cz, bohužel.
rrss píše: To je právě častý omyl - zahřátí válců u tvé motorky nebo i vody u auta nemá moc společného se zahřátím oleje. Proto trvám na svém - až po nějakých 50 km bude olej zahřátý... kontrolní dotaz: proč asi BMW uvádí nutnost zkrátit výměny oleje na 5000 km u svých nadlitrových motorů, při jízdách na krátké vzdálenosti, což je v manuálu definováno jako 50 km a méně?
A to je jedenáctka chlazená vzduchem a olejem, tj. olej se u ní ohřívá v hlavách válců a do chladiče jde až po zahřátí, přes termostat. Přesto trvají na tom, že do 50 km jezdíš se studeným olejem, a já s nimi plně souhlasím.
Totéž k omylu s teplotou gum - u nás při 25 a v Chorvatsku při 35 C se teplota gum bude lišit, o to více vzhledem k "čistotě" vzduchu u nás a tam a taky počtu slunečných dnů v měsíci.
Proč je potřeba psát tak jasné věcí? Protože jsme na m.cz, bohužel.
Víceméně souhlas. A když už jsme v té osvětě, dalším častým mýtem je mylný názor, že vzducháč je (obecně) ohřátý dříve než vodník.
Opak je pravdou - zatímco stále ještě studený vzducháč se jízdou zbytečně (v této fázi provozu nežádoucně) ochlazuje, tak u studeného vodníka je okruh chladicí kapaliny s chladičem od motoru "odpojen" termostatem, a v této fázi téměř neochlazovaný motor se ohřívá rychleji než ožebrovaný motor chlazený náporově vzduchem.
Dochází tak u vzducháče při některých jízdních konstelacích k tomu, že za chladnějšího počasí se motor nedostane na optimální provozní teplotu ani za delší dobu, a naopak za velkých veder se nemusí dařit motor spolehlivě chladit, zvláště zadní válec u Véčkového dvouválce.