globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Servisní Interval
9.9.2013 v 10:39
Zdar, mám na Vás dotaz ohledně servis a servisních intervalů.
Předem se omlouvám, jsem technicky méně zdatný, tak jestli někoho téma pohoršuje, ať jej nečte)

Mám DL 650 r.v 2012 pořízen 6/2012
V rámci záruky dodržuji pravidelný servis po 6tis. Nikde jsem nenašel rozpis prací dle nájezdu, nemáte jej někdo?

6/2012 nájezd 1tis, olej+filtr
8/2012 nájezd 6tis, olej + filtr
7/2013 nájez 12tis KM, výměna olej + filtr + vzduchový filtr
9/2013 nájezd 18tis, výměna olej + filtr + vzruchový filtr + svíčky.
- skutečně je nutné měnil vzuchový fitrl po 1 měsíci po 6tis KM?
- V strom má 4 svíčky?
- Teče mi přední vidle - opraví mi v rámci záruky
- nutné vyměnit zadní brzdové desky(přední jsou OK 70%) + řetězovou sadu

Trochu mi vrtá hlavou, zda je to možné? Koliv Vám vydrží desky + řeťězovka? Myslel jsem že nájez bude cca dvojnásobný.

Jezdím 80% ve dvou, ale jezdím hlavou, netahám plný plyn a na brzdy jdu více na předek něž zadek( tak proč zadní?)
Řetěz pravidelně myju petrolejem a mažu, tak se ptám, zda mě servis netahá za nos...? Kolik najedete vy?

Ještě doplňující dotaz - jak moc dodržujete interval na olej 6tis? Přijde mi hrozně krátký, blbě se do něj vejde nějaký delší výlet..


Naposledy editováno 03.12.2015 15:07:13
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval

11.9.2013 v 06:56 | Nahoru | #31
fockewulf> Já psal o ideálním případě, někdy se to takto prostě nedá. Nicméně na motorku leckdy nesednu i nějakej ten tejden (když je hezky jsem v práci, včetně víkendů) .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval

11.9.2013 v 07:15 | Nahoru | #32
Piwell> proč by to měl být ideální případ? Když používáš čistič a mazadlo, tak dojde k odparu během pár minut, max půl hodiny ať nežeru a zbytek dne/dne a půl ta moto stojí ve stejném stavu, ale proti gustu

(reakce na) Servisní Interval

11.9.2013 v 08:57 | Nahoru | #33
fockewulf>

gugo-jako že by ti výrobce neuznal případnou závadu na motoru, kdybys při výměně oleje nechal vyměnit i filtr, aniž by musel? To sotva, možná tak kdyby to byla jeho náhrada od Hifla atp.



ne nemyslim ze by ti neuznali reklamaci kdyz vymenis filtr kdyz nemusis. Jen rikam, ze by se clovek mel drzet manualu vyrobce.

Ja myslim ze tohle tema je fakt vycerpane ,bus.

(reakce na) Servisní Interval

11.9.2013 v 11:34 | Nahoru | #34
fockewulf> Já myju petrolejem. Nevim jak dlouho trvá než je pryč ze řetězu. A když na to ten čas je ...

(reakce na) Servisní Interval

11.9.2013 v 17:39 | Nahoru | #35

gugo píše: Honda taky obvykle ma psany vymeny oleju i s filtrem, nema 6bez a 6s. Poloz si prosim otazku, co ma vetsi vahu zda oficialne vydane doporuceni firmy Honda nebo neco co rekne technik v ceske Honde.
Samozrejme tomu nijak neuskodis, ale rekl bych ze to jestli je ten filtr schopnej neco odfiltrovat asi fabrika rekne s vetsi spolehlivosti.
TO je jako jsem videl na vlastni oci cloveka co mel malyho varana co ma vymenu oleje po 12 tkm a on menil olej po 2 tkm protoze , kdyz je to dvaca tak se to vic honi.



Myslím že ještě nezaznělo toto: je filtr a filtr...
Filtr se začne zanášet a pak méně propouští jemné nečistoty. Tj. jeho účinnost se zvyšuje. S tím se při návrhu počítá. Ale průtok čistého oleje se snižuje. Aby se motor nepřestal mazat, je ve filtru přetlakový ventil. Když se filtrační materiál příliš zanese, začne ventil otvírat a do okruhu se dostává nefiltrovaný olej.

Hranice bezpečnosti je u každé motorky jinde a konkrétní výrobce filtru má obrovský vliv. Lidi to podceňují. Výrobce motorky může dát záruku, že stačí měnit filtr při každé třetí výměně oleje, jenže v tom je háček, dáte aftermarket filtr a vše je najednou úplně jinak. Ten může mít menší filtrační plochu, takže se zanese dřív a poté jako byste ho tam neměli...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval

11.9.2013 v 18:29 | Nahoru | #36

funrider píše: Ad1: k intervalu výměny oleje zde (Klidně se zeptejte jakéhokoliv tribotechnika :) ) (sám píšeš že jezdíš ve 2 (tedy spíše dálky) a hlavou..., takže bych nějakej menší přejezd intervalu vůbec neřešil)
Ad2: Vzduchový filtr - měním když je zanesenej... proč jej měnit po X tisících km, když za tu dobu nepoznal prach
Ad3: Olejový filtr zároveň s olejem
Ad4: svíčky pokud motorka stále startuje na drb a nejsou známy žádné známky opotřebení, nemá smysl je měnit
Výrobce vždy musí počítat s nejhorším předpokládaným okolním prostředím a stylem provozu a dle toho intervaly stanovuje.



Nesouhlasím...s posledním bodem

Výrobce je liška vychytralá. Moc dobře ví, že si lidé již umějí vypočítat budoucí náklady na servis. A proto co nejvíce protahují intervaly výměny olejů, filtrů, svíček atd. Ovšem mají analýzu pravděpodobnosti nájezdu motocyklu v záruční opravě + přidají tzv. značkovou spolehlivost a vytvoří kompromisní interval. Tak aby motor vydržel pravděpodobný nájezd + rezerva pro tento druh motocyklu... to co se posere jsou povolené(spočítané) ztráty...
Proč myslíš, že se v automobilovém průmyslu vytváří longlife oil? Nééé kvůli tomu aby byl motor po delší dobu ochráněn, ale aby zákazník viděl budoucí úsporu - blbej marketing.
Joo když u mé Alfy byl předepsán interval výměny oleje po 30tis.km tak jsem se rozesmál a zhrozil.
Dnes již nikdo nechce vyrobit produkt, který Ti bude sloužit 20let. Lepší je po 10letech (spíše i míň - 5) obnovit strojový park a je velice pravděpodobné, že si vybereš stejnou značku - citové pouto, když tě nenaštve. Vyrobit produkt se spolehlivostí 20let je nemoderní a hlavně velice nákladné + ti poměrně snižuje budoucí výnosy z prodeje nových strojů. Musíš vyrábět kvantitu a né kvalitu... "nebo něco mezi...blíže kvantitě - pro značnové produkty". Dnešní člověk žije přítomností a né budoucností a to je důvod proč kupujeme ted za nízkou cenu a nezvažujeme nákup dražšího sortimentu s vyšší spolehlivostí (vždyť je budoucnost přece nejasná...tak jako spolehlivost)

DNES MUSIM PRESTAT PIT :)

Naposledy editováno 11.09.2013 18:33:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval

11.9.2013 v 20:11 | Nahoru | #37
Zimic> uz nepij Ferdinande nam nahore se to nelibi

Ta tvoje teorie zrovna na toho stromka kterej ma vymenu oleje po 6 tkm nesedi.

(reakce na) Servisní Interval

12.9.2013 v 06:41 | Nahoru | #38
gugo> já vím, ale jednou to přijde a budeš na stromkovi jezdit 15tis ne jednu naplň. Tím jsem chtěl říci, že nepřejíždět olej a měnít... i s filtrem!!!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist