Vše o tomto motocyklu - o čopru Honda VT750 Shadow Spirit i o cruiseru Honda VT750 Shadow;
zkušenosti, údržba, úpravy a doplňky, manuály, užitečné odkazy, fotky a videa, zážitky z cestování
1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750
Jak šel čas...
1983
Americká Honda dostává do čela několik svých modelů speciálně určených pro uživatele v USA.
Nejdůležitějším pro nás je modelová řada označená VT (podle motoru typu V-Twin).
Jde o řadu HONDA SHADOW, a motocykl NV750 je tímto spojen s označením VT750, které je známé po celém světě.
VT750 a VT500 s kapalinou chlazenými vidlicovými OHC motory s elektrickým startérem a pohonem zadního kola bezúdržbovým kardanem.
Na Japonském trhu se objevuje i VT400 - řada VT400 je určena speciálně pro japonský trh s tím, že se vyskytovala i v USA a Kanadě. Tento objem je ve výrobě "paralelně" s ostatními typy od začátku výroby NV/VT Shadow, konkrétně se jedná o NV400C Custom a VT400 Shadow (~VT750C), VT400 Steed (~VT600 Shadow) a VT400 Slasher (~VT750 Black Widow).
1984
VT700 se sníženým objemem motoru v reakci na změnu dovozních cel v USA.
1985
nová řada VT1100 - 5 rychlostní převodovka, pohon zadního kola kardanem.
1988
VT800
VT600 - tento stroj předčí svým vzhledem mnoho amerických čoprkrujzrů, což přispívá k jeho velkému úspěchu. Model se vyrábí až do roku 2007 téměř beze změn, to znamená 20 let. Motory se montují s menšími změnami do Hondy Transalp.
1994
Druhý velký třesk z centrály Hondy USA v Ohiu - VT1100C2 ACE , tehdy velká konkurence Harley-Davidsonu. Honda má u svých Shadowek stále více propracovanější "americký design", a také VT600 si na trhu vede s velkým úspěchem.
1996
VT600 - u evropských verzí pětirychlostní převodovka místo dřívější čtyřrychlostní.
1997
Následuje VT750C2 ACE, což je ve své době snad nejkrásnější střední cruiser na světě; jak tvarem, tak i svým barevným pojetím. Tento model má opět vodou chlazený motor do V o objemu 745 ccm, 45 koní, 5 rychlostní převodovku a nyní pohon zadního kola řetězem, široká řídítka, ladné křivky a výfuk systému dva v jednom. Vyrábí se až do roku 2003 v několika barevných variantách, pouze americké a evropské modely se lišily v míře pochromování.
1998
VT1100C3 - americký závod v Ohiu představuje opět motocykl v americkém designu. Tento model ve stylu art deco má krásné linie, hluboké zakřivené blatníky a bílé bočnice na pneumatikách. V USA se objevují další podtypy pro vnitřní trh - Tourer, Spirit a Sabre
1999
VT125 je nejmenší z rodiny Shadow a má spolehlivý kapalinou chlazený motor do V, který je montován i do cestovní dvácy Honda XL125 Varadero.
2001
VT750DC Spirit známý též jako Black Widow, který měl posílit střední třídu chopper/cruiser. Technické parametry jsou stejné s VT750C2, hlavní rozdíly jsou ve vzhledu, a tento model měl v Americe velký úspěch. Nový vylepšený model Spirita se pak objeví ve výrobě až v roce 2007.
VTX1800 – V-Twin eXtreme - powercruiser s motorem o objemu 1800 ccm s výrazně vyšším výkonem, než kterými doposud disponovaly méně objemové Shadowky.
2003
Nový výkonný nadlitrový VTX 1300.
2004
Moderní VT750C4 Shadow v retro stylu je jedním z nejpopulárnějších modelů. Pohon zadního kola se vrací k bezúdržbovému kardanu.
2007
Od tohoto roku se vyrábějí modely VT750 Shadow a Spirit v souladu se stávajícími ekologickými předpisy - s motorem se vstřikovací jednotkou.
2009
VT1300Fury – osobitý chopper, který se tváří jako stavba, úzký a vzdušný, přesto se jedná o seriový motocykl. Zde se historie z roku 1979 opakuje (případ s registrovaným názvem "Custom") a Honda musí od označení "Fury" v Evropě ustoupit, takže na evropský trh je tento stroj uváděn jako VT1300CX.
Řada Shadow (respektive VT a VTX) je nabízena již také i s ABS.
2010-2013
VTX1300 respektive VT1300CX je nabízena v USA v dalších verzích jako je Sabre, Stateline a Interstate.
VT750S (v Americe známý jako Honda VT750RS) opět s pohonem zadního kola řetězovým převodem, stroj se vzhledově přibližuje populárnímu H-D Sportsteru.
VT750 Black Spirit (nebo též Shadow Phantom) - dominantní barvou je černá.
Dál pokračuje cruiser VT750 Shadow i chopper VT750 Shadow Spirit, nyní již s ABS.
Na základě dlouholetých celosvětových zkušeností se dá snad bez přehánění říci, že Hondy řady VT s Véčkovými dvouválci s úhlem mezi válci 52° patří mezi nejspolehlivější, a také že rodina VT je nejkompletnější řada motocyklů s vodou chlazenými V-Twiny.
Blíže zde:
http://jerrymoto.web...da-custom/vt-shadow/
http://forum.shoc.cz...ic.php?f=16&t=17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Seřizeni ventilů Honda VT 750C Shadow | Martm | 2 | 16.4.2024 v 14:11 Martm |
porucha je i není Honda VT 750C Shadow | Eddie555 | 6 | 2.4.2024 v 12:11 Eddie555 |
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit | peko11 | 9 | 31.3.2024 v 08:38 brnzi |
Porucha tachometru Honda VT 750 C Honda VT 750C Shadow | Tom73x | 5 | 8.3.2024 v 08:24 Tom73x |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |