globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: spojkové lamely
cus mám takoví problem sundal jsem spojkové lamely a neopatrnou manipulaci jsem oddělil první lamelu od té druhé .nemám stím zkušenost jak je dát zase k sobě aby to bylo vše ok :/

1 reakcí na tento příspěvek spojkové lamely

7.9.2013 v 13:53 | Nahoru | #1
Pokud to myslíš tak, že jsi je stahnul ze spojkovýho koše a lamely se od sebe oddělily a vypadl ti i ten meziplech, tak se nic neděje... Mě se takhle rozsypaly pokaždý, když jsem rozebíral spojku. Myslím, že když se na ty lamely koukneš, tak korky jsou vždy na jedný straně lamely jakoby nižší - lamela je jakoby prolisovaná. Tahle strana patří k tomu meziplechu. Když to dobře poskládáš, musí se ti obě lamely i s meziplechem vejít zubama do primárního řetězu.

(reakce na) spojkové lamely

7.9.2013 v 13:59 | Nahoru | #2
Martas_HV> takže jako by je mám dát k sobě tak jak byly ředtím ? nemusim je ničím spojovat ?

1 reakcí na tento příspěvek spojkové lamely

7.9.2013 v 14:10 | Nahoru | #3
Přesně.na spojkový koš nasuň první lamelu s prolisovanou stranou k meziplechu, pak dej meziplech a pak tu druhou lamelu zase prolisovanou stranou k meziplechu a pak zkus, jestli přes obě lamely dáš řetěz. Pokud jo, je to v pohodě. To, že lamely u sebe držely když jsi je sundal, je způsobeno olejem, kterej je nasáklej v těch korkách. Když třeba dýl nejezdíš, tak se ti spojka takzvaně "slepí" - lamely jsou nalepený na ten meziplech a nejdou od sebe. To je přesně tvůj případ. Byly u sebe slepený a ty, jak jsi to celý sundal a pohnul s nima, tak jsi je rozlepil. Ničím spojený bejt nesmí - to by ti nefungovala spojka

spojkové lamely

7.9.2013 v 14:13 | Nahoru | #4
Nejsem odborník... A neposledy jsem měl spojku z mustanga v rukách někdy ve čtrnácti... Ale podle mě to je normální stav... jestli si to správně pamatuju, tak na drážkovaném hřídeli jsou nasunuté dvě ozubené lamely s korky, které pohaní řetěz a mezi nimi je plechová lamela, která pohání drážkový hřídel... Takže to, že se ti oddělily, není nic špatného, je to normální stav a má to tak být... Kdyby byly trvale něčím spojené (slepené), jak by asi ta "spojka" fungovala (spojovala a rozpojovala)??? Normálně to ve správném pořadí zase naskládej zpátky... Joo a změř si tloušťku lamel přes korky a mrkni do manuálu, jak mají být široké... Pokud je máš ojeté, tak ty korky rovnou vyměň, když už to máš dole...

spojkové lamely

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2013 v 14:14 | Nahoru | #5
Joo, tak Marťas byl rychlješí....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojkové lamely

7.9.2013 v 14:14 | Nahoru | #6
Martas_HV> ok děkuji už jsem se lekl že jsem to pos*al :D díky moc

(reakce na) spojkové lamely

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2013 v 14:18 | Nahoru | #7
skiiper> NZ. Ať to jezdí

spojkové lamely

7.9.2013 v 14:51 | Nahoru | #8
ještě dotaz tedka mi došlo nejakej trik na ty prižiny ?

spojkové lamely

7.9.2013 v 14:53 | Nahoru | #9
:D jooo, tak na to si vzpomínám.... Pokud na to nemáš přípravek, tak potřebuješ kombinačky, tenčí plochý šroubovák, kýbl nervů a nezapomeň na ochrané brýle...

1 reakcí na tento příspěvek spojkové lamely

7.9.2013 v 14:55 | Nahoru | #10
kýbl nervu :DD díky :D dá te ten přípravek nejak udělat nebo nahradit ?

Naposledy editováno 07.09.2013 15:02:07

spojkové lamely

7.9.2013 v 15:29 | Nahoru | #11
Nevím jak to má vypadat, nepřemýšlel jsem nad tím... Zvládl jsem to "ručně"...

(reakce na) spojkové lamely

7.9.2013 v 19:01 | Nahoru | #12
skiiper> Tak nevím, jestli nejdu s křížkem po funuse... Já to dělal tak, že jsem mustanga(nebo jenom motor) opřel o zeď, protože na ty spojkový pružinky musíš fakt hodně tlačit. Nasadil jsem přítlačák a ty mističky (ve kterých sedí ta pružinka). Pak jsem vždy nasadil jednu pružinku do mističky a dal podložku. Pak jsem si k ruce připravil kombinačky a ségrovku. Vzal jsem velkej plochej šroubovák (s velkou rukojetí, případně si rukojeť obal ještě hadrem - docela to tlačí do dlaně, když tu pružinku stlačuješ) a šroubovákem jsem tlačil na tu podložku na pružince. Až se pružina slačila na tolik, že byla vidět drážka v tom kolíku, kam se nasazuje ségrovka, vzal jsem ségrovku a druhou rukou jsem jí natlačil (co to šlo) do tý drážky v kolíku. Pokud jí tam dostaneš za kousek, tak můžeš pomalu sundat šroubovák. Už by to nemělo vyletět. Pak už jsem vazl jen kombinačky a ségrovku naplno docvak do drážky. Takhle jsem to udělal pro všechny pružinky. Zní to jednoduše, ale jak psal WhiteX, připrav si nervy, je to s*aní

spojkové lamely

7.9.2013 v 21:26 | Nahoru | #13
Čeká mě teď taky výměna lamel spojky na pinckovi (už jsem to jednou dělal) a to nasazovaní ségrovek je fakt o nervy. Minule mi s tím pomáhal brácha, který kombinačkama stlačoval pružiny a já jsem nasazoval ségrovky .

Teď to mám vymyšlený jinak, z pásoviny si vyrobím stlačovák. Na jedné straně pásoviny vyvrtám díru a dejme tomu v půlce pásoviny vyříznu flexou drážku. Pásovinu přišroubuji ke karteru a tou drážkou ji vždy nasadím na kolík spojkového koše a stlačím pružinu a druhou rukou nasadím ségrovku. Podle mě by to mělo jít dobře bez větší námahy

spojkové lamely

8.9.2013 v 12:46 | Nahoru | #14
díky :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang Hanz647 4 29.4.2024 v 07:17 Bugs
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang Chlebnik1 8 28.4.2024 v 20:02 Frantas
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang jirkaven 13 12.4.2024 v 08:48 jirkaven
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist