globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výdrž baterie
30.7.2013 v 22:41
Zajímalo by mne jak dlouho komu vydrží baterie (12V,8 Ah)Mně klekla po dvou a půl letech a 28 tis.km.

Výdrž baterie

30.7.2013 v 22:50 | Nahoru | #1
Myslim že standartní výdrž, vím z okolí i o 3-4-5 letech služby ale záleží na kusu, údržbě a stavu dobíjecí soustavy což je zrovna u Hondy častej kámen úrazu.

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž baterie

30.7.2013 v 23:04 | Nahoru | #2
Spis zalezi jak kvalitni je to baterka a jak se o ni clovek stara.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž baterie

30.7.2013 v 23:36 | Nahoru | #3
JR..> No,jak se o ní stará.Ale co pod tím rozumět,když je baterie bezúdržbová,nedolévá se a je po celý rok v provozu a to i v zimě(nejméně jednou za 14 dnů).Takže ji ani není třeba dobíjet. Snad zbývá jen čistění kontaktů a to je vše.

(reakce na) Výdrž baterie

30.7.2013 v 23:43 | Nahoru | #4
Edrig>
baterie zn. YUASA u bývalé moto Transalpa 650 vydržela od května 2005 do léta 2011 teday cca 6let, pak náhlá smrt.

(reakce na) Výdrž baterie

30.7.2013 v 23:59 | Nahoru | #5
Edrig> Zalezi jestli se stihne dobijet nebo ne. Pokud nastartujes, ujedes 500 metru a chcipnes, tak se sama nedobije. Proste zivotnost se neda nijak pausalizovat, ale dobra baterka by tak tech 5-6 let mela v pohode vydrzet.

Výdrž baterie

31.7.2013 v 00:03 | Nahoru | #6
Udělej anketu

Výdrž baterie

31.7.2013 v 09:45 | Nahoru | #7
Ja mam baterku yuasa 6 let (dva krat uplne vybita) a ok a v aute bannerku 7 let

(reakce na) Výdrž baterie

31.7.2013 v 10:21 | Nahoru | #8

Edrig píše: JR..> No,jak se o ní stará.Ale co pod tím rozumět,když je baterie bezúdržbová,nedolévá se a je po celý rok v provozu a to i v zimě(nejméně jednou za 14 dnů).Takže ji ani není třeba dobíjet. Snad zbývá jen čistění kontaktů a to je vše.



Ono né že by se nedala dolít, elektrolyt se v ní odpařuje také, obzvláště pokud nemáš třeba úplně vpořádku dobíjení (to bych změřil jako první). Osobně bych doporučil třeba 1x do roka, při tvém nájezdu možná i častěji opatrně vytáhnout ty uzavírací špuntíky a stříknout tam trochu destilky (jen trochu, aby se to zase vsáklo).

Výdrž baterie

31.7.2013 v 10:33 | Nahoru | #9
U Pb aku hraje vec spousta faktoru, trebas vcetne teploty. Napriklad ted resim jednoho zakaznika kteremu udesla klimacka v serverovne a my tudiz odmitame uznat zaruku na Pb akumulatory, ktery prelezly teplotu 26 stupnu. (odbocka).
Nemusej ti prezit stejne dlouho ani dva naprosto stejne akumulatory z jedny serie, zalezi treba na vzdalenosti elektrod atd.

Jinak v TA mam baterku asi 6 let a to jsem myslel ze ji uz vyhodim bo jsem 1/2 roku jezdil nedolitej, ze elektrody koukaly ven z elektrolytu, kdyz jsem to dolil trochu se oloupaly tak jsem bordel sklepal dolu a jede se dal.
U auta ani nevim jak stara ta baterka je, typuju ze od vyroby 2002 a kazdou zimu si rikam ze uz je to jeji posledni
Hlavne kdyz je vybita tak to chce dobijet ji pomalu a ne ji dat dardu ala bandaska.
Jinak muze mit dost velkej vliv i poloha baterky v motorce a nasledne to jak stojis (jestli na bocaku) protoze jsem tu parkrat cet, ze nekdo stal celou zimu na bocaku nahnutej nabok a pul baterky melo zezhora suchy clanky.

Výdrž baterie

3.9.2013 v 16:14 | Nahoru | #10
MámSuzuki VZ800 Marauder,zakoupená v r.1999. Org. baterka vydržela 8let a další po dvou letech musím měnit.Gutty

Výdrž baterie

3.9.2013 v 19:06 | Nahoru | #11
gugo, ty jsi fakt pacient...zase jen planný kecy, a argument nikde....a jestli tvrdíš, že má na životnost baterky vliv poloha motorky na stojánku, tak běž k zrcadlu a dej si facku...

vidíš, opět útočíš i přesto že jsi tupej jak kulička do ložiska...baterky se nenabíjejí pomalu ani rychle, nabíjejí se standartně podle nabíjecí charakteristiky, která udává interval, mezi nejkratším a nejdelším nabíjením....nerad to dělám, ale ty fakt neraď ani mrtvejm....a z tvý historky s baterkama vyplívá jen to, že jste jako firma vohnouti, o teplotní závislosti akumulátorů to neříká vůbec nic....podle tvojí zmrdský teorie, by se nedala vyreklamovat žádná baterka z motorky, protože všechny se přeci ohřály minimámálně od sluníčka, když ne od motoru nad 26°C

A ještě perlička, ať máš o čem dumat, ty teplotní faktore...podařilo se mi regenerovat baterku z KTM EXC od zdejšího přispivatele s nickem Mariano(potvrdí)...vyzkoušel jsem si nějaký mnou vyvinutý principy a baterka je na95% původní kapacity...z původních 2,5% jmenovitý kapacity, jednoho článku ve zkratu a napětí 7,2V...jen ti napovím, že v tom teplota hraje zásadní roli....ale víc ti nepovím...zkoumej, testuj, uč se.......

Naposledy editováno 03.09.2013 19:07:26

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž baterie

11.9.2013 v 16:33 | Nahoru | #12
Nezdá sa mi to také hlúpe.
Ak bude moto stáť celú zimu v náklone, časť elektród, ktoré sú nad hladinou už nikdy nezíska svoju kapacitu.
Teplota má značný vplyv na rýchlosť chemických pochodov a akumulátor uskladnený pri 26°C je do mesiaca mŕtvy a do jari totálne zosulfátovaý.
Bandaska nebuď sebec a daj viac informácií o tvojom postupe, lebo zregenerovať baterku s vyskratovaným článkom sa mi zdá ako zázrak. Aj keď to za určitých podmienok nie je nemožné (skrat kalom).

(reakce na) Výdrž baterie

11.9.2013 v 17:23 | Nahoru | #13
josi> ona z principu není v bezúdržbový baterce hladina, takže tohle se může týkat jen baterek klasických, kde se doplňuje destilka....ovšem, ani z konstrukčního hlediska u této baterie to není možné, protože úhel, kdy by baterka se správným stavem elektrolytu(což je u technicky zdatných jedinců samozřejmost) měla odhalené části článků, je při úhlu motorky při odstavení na bočním stojánku nedosažitelný...to by ta motorka musela skoro ležet...navíc v té baterii není jedna hladina, ale šest krátkých hladin, které riziko odhalení aktivních ploch zmenšují...tedy v případě baterky uložené napříč ose motorky. při podélném uložení to riziko asi může být vyšší, ale opět by to byl úhlel, ze kterýho by se už motorka kácela k zemi...navíc je celkem předpokládatelné, že na to výrobci baterek asi mysleli...

a s tím oživením? no, přiznám se , že se mi nechce ty informace pouštět, investoval jsem do toho poměrně dost času a úsilí...každopádně podobné principy se dají okouknout na stránkách řešící akumulátorové zdroje solárních ostrovů, kde výdrž akumulátorů je gró všeho...ovšem to řešení zkratu článku se tam asi nedočteš...zatím je to nepotvrzené dalším testem, povedlo se to zatím pouze u této baterky...ale napoprvé:)

Výdrž baterie

12.9.2013 v 15:00 | Nahoru | #14
Bandaska: to s tým náklonom bola čistá teória - pozdĺžne uložená baterka(Jawa kývačka) - minimálna hladina v článkoch - bočák pred GO ....
Skôr ma zaujíma to oživenie. Pri trakčných a staničných batériách (vo fotovoltaike) rozhoduje len kapacita, ale pri štartovacej batérii je podstatnejší vybíjací prúd, čo znamená zníženie vnútorného odporu batérie. Zaznamenal si pri svojom bádaní úspech aj v tomto smere?

Výdrž baterie

9.7.2018 v 20:37 | Nahoru | #15
Baterie Yuasa YTZ10S MF vydržela 10 let. Kupoval jsem ji při koupi asi za 3tis a vyplatila se, odrovnal ji až regulátor když táhla vše sama a při zazimování už nenatočila. Jinak by jela do teď. Pravidelné dobíjení přes zimu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin


TOPlist