globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

6.8.2013 v 17:15 | Nahoru | #1
Bubrak-ZX10R> hele, mně je to jedno, ať si každý lije, co chce. Výsledky "měření" jsou v duchu "teplota oleje při jízdě je v průměru o 18°C vyšší než u oleje MA2"

http://www.motorkari...mp;pgr=9#goto7464424

o 18 stupňů, Jedna myslel oproti 90-100 stupňům nebo myslel, že MA2 měl 90, zatímco MA byl na 108 stupních? Nebo 72 u MA2 zatímco MA měl 90? Nevím, to ví asi jen on...

Co se tlaku týče, tak jsem se dočetl http://motofocus.cz...utemy-s-tlakem-oleje že to s olejem nemá nic moc společného.

Jediné, co mi z toho všeho dává logiku je to, že když je teplota funkcí tlaku, tak pak ano-při nižším tlaku byla i nižší teplota.

MA klidně kupuj, ale jak dojdou skladové zásoby, tak už nebude. Mě čeká výměna za cca 800km a přiznám, že jsem tady z toho byl už tak zblblý, že jsem uvažoval o změně značky nebo sehnání původní MA. Nakonec mám zas koupený MA2, tak jsem zvědavý, jak to dopadne po výměně.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

6.8.2013 v 19:22 | Nahoru | #2
fockewulf>

teplota v tomto případě rozhodně není funkcí tlaku

ovšem tlak je zde závislý na viskozitě, ta je závislá na teplotě..

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

6.8.2013 v 19:23 | Nahoru | #3

fockewulf píše: Co se tlaku týče, tak jsem se dočetl http://motofocus.cz...utemy-s-tlakem-oleje že to s olejem nemá nic moc společného.



v případě tohoto měření to mělo s olejem společného všechno, filtr byl stejný a jediný co se měnilo byl olej ...

Ale taky bych z toho nedělal nějaký větší závěry.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist