globalmoto_kveten





Téma: Jakou vybrat "exotiku"?
16.6.2013 v 19:20
Nějak jsme si po letech uvědomil něco, co jsem si dřív naprosto nedokázal představit. Za 1) mám občas pocit, že mojí "šestce" (CBR600RR ´07) chybí trochu výkon (přijde mi divné psát to u něčeho pořád tak absurdně rychlého...) a za 2) mám někdy pocit, že by to chtělo něco zajímavějšího. Nechci psát, že motorka nemá charakter, i když by to třeba řada lidí tak řekla. Pocit s dobře projeté zatáčky je pořád úžasný a cesty do práce jsou taky v pohodě... Ale zkrátka jsem opět začal slintat nad vysněnou RSV1000 Factory (poslední verze) a mnohých dalších. Chtěl bych se proto zeptat zkušenějších jezdců, kterou z následujících motorek by vybrali, a případně proč. Nemusí to být vyloženě přímí konkurenti, nicméně nejvíc mě lákají:

Ducati 999
Ducati 848
Ducati 1098 (mimo rozpočet)
Aprilia RSV1000 Factory
MV Agusta F4 750/1000
Benelli Tornado 900
Honda VTR SP1/2 (design mi moc nevodní a drží si cenu)

I když to na první pohled tak nemusí vypadat, motorku nechci na parkování u kavárny, ale na ježdění. Nejde mi ani o časy na kolo (určitě nejsem schopný ani využít potenciál CBR...), jako o pocit z jízdy. Plusem jsou i věci, jako pohodlí, spolehlivost, spotřeba... Ale rozhodně to nejsou nejdůležitější faktory. Všem děkuji za názory!

Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 19:42 | Nahoru | #1
Hlavně by jsi měl dozrát duševně ...10ocasů ti tady napíše co si máš koupit a každý ti dá jinou radu a ty se rozhodneš ??? Už jsem za to sice jednou dostal BAN ,ale mě to nedá....KUP SI TY OCASU CO SE TI VÍC LÍBÍ

Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 19:47 | Nahoru | #2
Díky za názor. Samozřejmě nehodlám vybírat podle nějaké ankety na internetu... Jen to nejsou motorky, ke kterým se každý dostane, proto se snažím zjistit i pohledy ostatních, když vlastní zkušenost nemám.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 20:03 | Nahoru | #3
Teda já bych chtěl mít Tvoje starosti a Tvoje peníze....

1 reakcí na tento příspěvek Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 20:10 | Nahoru | #4
Včera jel s náma jeden co má KTM RC8 což bych zařadil taky do této skupiny ta mašina neměla chybu

Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 20:10 | Nahoru | #5
Co TL 1000S/R?

(reakce na) Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 20:22 | Nahoru | #6
hondacbf1000> Nevím, jak myslíš ty "starosti", ale právě peníze nejsou u většiny těch motorek zrovna problém. Asi polovina se dá s přehledem pořídit za cenu mojí současné motorky a u všech bych se vešel do nějakého rozumného příplatku. To je na tom právě nejlepší, že se dá Ferrari koupit za stejnou cenu, jako běžná konfekce. Nemluvím samozřejmě o provozu...

Číkus>TL1000R je lákavá, obzvlášť když se člověk podívá na ceny... Ale podobně jako u VTR z ní nemám ten pocit, že ji chci. Zkrátka všechny ty motorky (kromě VTR) se dají použít i jako interiérová dekorace a mají kolem sebe jakousi auru výjimečnosti. Nechci, aby to znělo pozérsky, publikum naopak nemám rad, ale snažím se trochu víc řídit pocity, než rozumem. Tím se nechci dotknout žádného majitele nebo fanouška TLka

Packyn>KTM RC8 bych bral všemi deseti! Teď jsem viděl nějaký kupón na zapůjčení za celkem zajímavé peníze. Díky moc za tip. Ta určitě patří na seznam, i když cenovka už je opět limitní.

Ještě bych doplnil, že provoz uvažuji tak ze 75% silnice pro zábavu, 20% cesty do práce apod., zbytek případně okruhy.

Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 20:28 | Nahoru | #7
Jestli chceš na ježdění tak nevím jestli bude Duc 999 a 1098 to pravé. Minulej tejden se vysrala 999, ložisko na klice. Oprava při nejlepším za 30000Kč. Dal to k Pernekrovi a ten se ani nedivil. U 999 nic neobvyklého a 1098 tam měl rozebranejch asi 4, prý ještě horší. Nestačí to ani opravovat.

Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 20:32 | Nahoru | #8
No co se spolehlivosti týče, vycházela mi nejlíp RSV a nejhůř Tornado, ale to je všechno spíš "jedna paní povídala". U Ducati bych nečekal nějaké obrovské problémy, i když částka 30 000 není zrovna příjemná...

Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 20:37 | Nahoru | #9
Když sem slyšel ty ceny ND, tak mě polejvalo vedro. Jenom šrouby do motoru 18tKč.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou vybrat "exotiku"?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.6.2013 v 20:54 | Nahoru | #10
Pokud opravdu jezdíš často a po všech cestách, tak z toho výběru jedině RSV 1000. I podle fotky si troufám odhadnout, že máš přes 180 výšku a zrovna RSV je z těch motorek asi největší. Výkon jak říkáš nemá cenu řešit, když ti 600 stačí. U jmenovaných Ducati, pokud pomineme servis, se jedná o ultimativní stroje, jsou tvrdé a dost agilní. O Agustě a Benelli nic moc nevím, ale zase jde o čistokrevné sporty. SP od hondy jsou zas supersporty, které bych si koupil jedině jako investici. Všechny motorky, které jsou na seznamu nedávají smysl pod rychlost která je nejvyšší povolená.
Myslím, že ti nechybí výkon, ale kroutící moment a motorka z které budeš mít při pohledu příjemné mrazení v zádech a to RSV 1000 splní, navíc při celkem nízké náročnosti na provozní náklady v porovnání s ostatními ze seznamu.

Naposledy editováno 16.06.2013 20:56:24

(reakce na) Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 21:02 | Nahoru | #11

Packyn píše: Včera jel s náma jeden co má KTM RC8 což bych zařadil taky do této skupiny ta mašina neměla chybu



Nějakou RC8 potkavam dost často na Vinich.Mohu na ni uši nechat

Ale když jsem viděl nazev tematu myslel jsem,že tu bude něco jineho

(reakce na) Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 21:11 | Nahoru | #12
mvmoto> Ano, mám 186 cm 600 mi stačí a svým způsobem mě stejně pořád děsí, jak je tam na okresce hned 250+ a ani se to nezdá. Ale o to moc nejde, jak si sám správně pochopil. Samozřejmě bych si nerad pohoršil, ale tahle věta to dokonale vystihuje: "motorka z které budeš mít při pohledu příjemné mrazení v zádech". Jen bych nezůstal jen u pohledu, ale i u svezení. Určitě po motorce chci schopný podvozek a brzdy. Za to chybějící info se omlouvám, sám přesně nevím, jak to zhodnotit. Co se četnosti týče, tak je to proměnlivé, občas dojíždím 4x týdně do práce (což beru spíš jako projížďku, vzhledem k profilu silnice) a ještě se jedu odpoledne + o víkendu projet, pak se stane, že 2 týdny na motorce nesedím. V km bych to vyjádřil jako 4000 km za sezónu. A jakým stylem? Pořád se učím, ale rozhodně mě oslovuje nejvíc rychlé ježdění, takže bych řekl asi "sportovní styl".

Mně se od začátku nejlíp jevila RSV (tam se snoubí pocity s rozumem) a dost si pohrávám ještě s MV, byť tam budou minimálně náklady na díly smrtící.

Jakou vybrat "exotiku"?

16.6.2013 v 21:46 | Nahoru | #13
Já myslím, že máš vybráno. RSV je v mnoha ohledech jedinečná, zpracování na úrovni, několik pěkných detailů taky najdeš.
MV je drahá co se týče origo náhradních dílů. Použitých je plný ebay a jsou někdy neuvěřitelně levné.
Jestli najedeš 4000 za rok, tak se není čeho bát, to je směšná porce. Ale co jsem slyšel, tak oba objemy potřebují točit a já mám pocit, že ty chceš spíš charakteristiku dvouválce.
Zkrátka RSV se dá koupit i rozumem i srdcem, to se o ostatních ze seznamu říct nedá.
Podvozek je špička,tam zase rozdíly v cenách oproti ostatním nebudou a třeba destičky brembo vyjdou na cca 6000, ale vydrží i 30000. Rozdíl je v nákladech na údržbu motoru.
Oproti ostatním motorkám je na to hafo aftermarket i použitých dílů.
Zkrátka pokud jsi ji chtěl, jdi do ní, dnes už moc nepadají na ceně a při nejhorším si příští rok zase najdeš jinou.

Jakou vybrat "exotiku"?

17.6.2013 v 22:07 | Nahoru | #14
Já bych se nebál ani těch devítek.Beztak se většinou poserou jenom ty kusy bez jakýhokoli dokladu,ale určitě málo jetý po starším pánovi a výborně servisovaný...
Velikostně vyhoví taky,páč jak známo jsou Ducatky dostatečně dlouhý,jenom jsou štíhlejší.

Jakou vybrat "exotiku"?

17.6.2013 v 22:15 | Nahoru | #15
No pokusím se alespoň na těch běžnějších kouscích svézt. RSV by nemělo být problém, u ostatního mám trochu strach. MV náhodou někdo nejezdil?

Jakou vybrat "exotiku"?

17.6.2013 v 22:20 | Nahoru | #16
Ze zkušenosti...osobně bych na "normální" a "běžné" ježdění žádnou Ducati nechtěl..a jako jeden z mála jsem vlastnil "ostrou" KTM RC 8 R na SPZ...a to samé..všechno bezvadné a vynikající..jen se na tom nedá "běžně "jezdit"! ..a proč..tak to je na delší diskusi!...a každý má jiné nároky a potřeby,takže najít kompromis je těžké!

Jakou vybrat "exotiku"?

17.6.2013 v 22:22 | Nahoru | #17
Mně přijde, že na některých našich silnicích se nedá "běžně" jezdit ani na CBR. Samozřejmě chápu, že na výše zmíněných motorkách to pak musí být teprve něco... Ale za to ty motorky nemůžou. V okolí mám plno krásných silnic a to, že si při cestě někam trochu poskáču v sedle už bych snad přežil...

Jakou vybrat "exotiku"?

17.6.2013 v 23:07 | Nahoru | #18
Pokud chceš exotiku, vem něco co je diametrálně odlišný proti cbr, co má jiný počet válců, dvojnásobný výkon, krouťák prostě nějaký extrém. Vyber si charakter motoru, kolik chceš válců a vybírej to RSV bude asi nejpřijatelnější z pohledu praktičnosti, i když záleží na kusu.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 20:45 | Nahoru | #19
Tak po dnešním svezení s RSV Factory jsem celkem zklamaný. Pohodlí pro mě perfektní, lepší než na Hondě (to jsem naprosto nečekal), ale tam to asi končí. Musím říct, že to byl zanedbanější kousek, nicméně zase tomu odpovídá cena... Každopádně až na zvuk mě motor moc nenadchnul, co se projevu a průběhu týče, ale možná to bylo nedůvěrou k motorce jako celku. Zadní brzda nefungovala (to jsem čekal a je to detail), přední rozhodně ani zdaleka nedosahovala na CBR, ale největší tragédie byla převodovka. Celkově nepřesná, neutrál nešel s nastartovaným motorem vůbec najít, jednou při podřazení nedoklapla rychlost... Celkový dojem z motorky byl asi takový, jako by měla tak 3-5x větší nájezd než (oficiálně) měla a myslím, že bych sám sobě na CBR napráskal rozdílem kategorie... Facku bych dal italům za přepínač blinkrů, který se ovládá naprosto křečovitě. Naopak překvapil podvozek, který i přes horší stav naprosto v klidu pobíral průměrnou českou silnici a vůbec bych s ním neměl problém, naopak!

Je problém ve mě, že jsem rozmazlený nemehlo? Byl to prostě jenom blbej kus a mám spíš hledat dál?

Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 21:01 | Nahoru | #20
Řekl bych blbý kus. Mám takovou příhodu.... Dovezli k nám Voxan Café Racer, který měl jaksi utvořit naši představu o této značce. Dovozce ho vezl z testování motonovinářů na Slovensku. Svezli se na tom dva lidé a oba mleli něco o tom, že to špatně zatáčí, brzdí a jede. Byly tam Bremba, podvozek taky na výši, nerozuměl jsem tomu. Prý asi ti Francouzi u toho montování popíjí víno a takto dotváří "charakter". Tlaky v pneu 1,0 vepředu 1,2 vzadu. Brzdová kapalina černá jako vyjetý olej a systém zavzdušněný....
Je hovado dovozce, nebo novináři? Každopádně pokud motorka není ve 100% stavu není její testování objektivní.
Ano zadní brzda u RSV je problém, ale je to V2, takže brzdí hlavně motor. Brzdy musí mít dobré destičky, dobré těsnění a kapalinu. Pak fungují na výbornou. Pokud byla zanedbaná údržba, pak asi ani nevypíná hydraulická spojka a nejde řadit, že jo.
Zajeď se podívat na nějaký top kousek, kupovat ho přece nemusíš a jedině tak poznáš o čem ta motorka je.

Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 21:03 | Nahoru | #21
Jsem rád, že se v podstatě potvrzuje to, co jsem čekal. Díky, zkusím ještě hledat! Taky mě napadlo zkusit Fireblade, ať mám objektivnější srovnání.

(reakce na) Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 21:09 | Nahoru | #22
riderhenry> ..to co popisuješ je normální a běžné..mě to samé dělalo i u KTM..a to byla nová a servisovaná..jen s rozdílem, že brzdy špička,což je divné, že ta Aprilka nebrzdila a podvozek mají obě ty motorky skvělý..ale motor svojí charakteristikou,prostě na běžné ježdění není..proto se ti zdálo,že to nejede..ono to jede,ale musíš změnit "styl" !

Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 21:18 | Nahoru | #23
Ono je těžké pořádně "přikládat" motorce, která moc dobře nebrzdí (zadek opravdu ani trochu), prodávající ji předá se slovy "no snad ty gumy mají nějaký tlak" a celkově se zdá dost rozbitá... Mimochodem, kdy se má rozsvítit červená kontrolka na otáčkoměru? Docela mě zarazilo, že problikávala už od nějakých odhadem 7000, navíc se mi zdálo dost chaoticky...

Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 21:26 | Nahoru | #24
Kontrolka jde tuším nastavit. Mě se ten dvouválec od rotaxu zdá na ježdění po okreskách celkem dobrý. Ale najel jsem na tom pár km, na asi deseti různých motorkách a pár let zpátky. Jestli chceš něco vyloženě na blbnutí po vedlejších silničkách pak stejně hledáš ve špatné kategorii.
Co takhle Speed Triple 1050? Je to z mého pohledu ideální kříženec mezi Japoncem a Italem. Od obou má jen to dobré.

Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 21:31 | Nahoru | #25
teďka jsem si s kámošem prohodil motorku - má RSV a čuměl jsem jak to nejede ani odspodu, na 2 se to plynem nechtělo zvednet a málem jsem mu to aji rozbil, protože se mi motorka celá rozvlnila pod prdelí - bylo to na trošku nerovnym úseku, kde bych si na ninje v poho jel 170+ po zadním - blinkry to samo místo blinru jsem zapnul dálkáče, řadit neutrál za trest a padal tam i falešnej neutrál, za to bych pochválil sedlo jak je hezky tvarovany na tu prdel

Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 21:51 | Nahoru | #26
mvmoto: Mě ta kontrolka prostě nějak celkově zapadala do dojmu "je to v prdeli" a prostě jsem ji přestal řešit Určitě nehledám motorku na blbnutí. Sice mě přitahují všechny kategorie, ale nejvíc mě baví rychle projetá zatáčka v maximálním náklonu, posouvání svých limitů... Dokonce ani po zadním už nejezdím

honza_: Já měl celkem podobný dojem, ale možná to bylo spíš očekáváním. Do těch cca 9500 otáček, kde je max. výkon, jsem ji vytočil stoprocentně několikrát a i tak jsem z toho teda na prdel nepadal, a to mám relativně slaboučkou CBR600, která nemá žádnou výraznou výkonovou špičku... Na jednom úseku jsem s CBR jel asi o 40km/h rychleji a pořád měl pocit, že je všechno v naprostém pořádku a o nic nejde.

EDIT: Určitě je jasné, že s úplně novou koncepcí a jinou motorkou, navíc v žalostném stavu, člověk hned nepojede na 100%, ale i tak jsem to čekal lepší.

Naposledy editováno 30.06.2013 21:52:10

Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 22:06 | Nahoru | #27
jo a jinak ty RSVčka(asi né všem), těm se nuluje tacháč, když necháš dlouho vytáhlou baterku, takže asi tak k nájezdu km

Jakou vybrat "exotiku"?

30.6.2013 v 22:08 | Nahoru | #28
Tak to jsem přesně řešil i dnes a moc jsem to nepobíral
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist