Ráda bych se zeptala, zda mohu řídit motorku, která má původně 57kW a je snížená na 25kW. Podle vyhlášky: "Řidičský průkaz skupiny A2 opravňuje držitele řídit motocykly do 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem." Jedná se o Honda CBF 600 N.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2
Definice A2 zní:
Motocykly s postranním vozíkem i bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
Není náhodou ta podmínka zákona "...které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem..." jen pro ty případy, aby se 35 kW stroje škrtily maximálně ze 70 kW strojů? Vždyť tenhle výklad by byl absurdita samotná! Podívejte: 70/35 kW by s řidičákem A2 řídit šlo, ale 70 kW seškrcená hypoteticky na výkon dvácy 11 kW už nikoliv? A jaké papíry byste na takovou quasi-dvácu museli mít? Skupinu A bez omezení? Kdepak! Prostě na 25 kW stroji s papírem A2 se jezdit může a z více než 70 kW škrceno nebylo.
A další absurdita by nastala těm řidičům, kteří si před lety udělali papíry A18 a jezdili roky na seškrceném stroji 57/25 kW. Ti by pak automatickým letošním rozšířením na A2 ztratili řidičák na svůj dlouholetý stroj! Tenhle výklad je rozumově zcela neudržitelný!
Asi založím novou podskupinu A3 a budou v ní samé supersporty škrcené na 2 kW jako fichtl a budou na tom moci jezdit patnáctiletí! A pak přijde ouřada a řekne, že na to A2 do 35 kW nestačí.
Naposledy editováno 02.05.2013 03:21:50
Ti kokoti tam nenapsali,že má jít o zranění druhé osoby a úřady okamžitě začali pokutovat i ty,co se zranili sami. Vznikaly absurdity,kdy jsi jel na kole,uklouzl na štěrku,odřel si loket a přiběhl ouřada a dal ti za to,že sis odřel svůj vlastní loket na kole,50 litrů flastr.
Kolik by pak měl být flastr na nepovedenou sebevraždu? Asi doživotí,to tak vidím...