globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičské oprávnění A2
 
1.5.2013 v 19:08
Ahoj, mohl byste mi někdo prosím poradit?
Ráda bych se zeptala, zda mohu řídit motorku, která má původně 57kW a je snížená na 25kW. Podle vyhlášky: "Řidičský průkaz skupiny A2 opravňuje držitele řídit motocykly do 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem." Jedná se o Honda CBF 600 N.

1 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 01:42 | Nahoru | #1
Není to absurdní? Když bude mít 57 kW motorku seškrcenou na 35 kW, tak ji s A2 řídit může. A když ji bude mít seškrcenou na 25 kW, tak údajně nemůže, protože to je méně jak polovina původního výkonu.

Definice A2 zní:
Motocykly s postranním vozíkem i bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.

Není náhodou ta podmínka zákona "...které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem..." jen pro ty případy, aby se 35 kW stroje škrtily maximálně ze 70 kW strojů? Vždyť tenhle výklad by byl absurdita samotná! Podívejte: 70/35 kW by s řidičákem A2 řídit šlo, ale 70 kW seškrcená hypoteticky na výkon dvácy 11 kW už nikoliv? A jaké papíry byste na takovou quasi-dvácu museli mít? Skupinu A bez omezení? Kdepak! Prostě na 25 kW stroji s papírem A2 se jezdit může a z více než 70 kW škrceno nebylo.

A další absurdita by nastala těm řidičům, kteří si před lety udělali papíry A18 a jezdili roky na seškrceném stroji 57/25 kW. Ti by pak automatickým letošním rozšířením na A2 ztratili řidičák na svůj dlouholetý stroj! Tenhle výklad je rozumově zcela neudržitelný!

Asi založím novou podskupinu A3 a budou v ní samé supersporty škrcené na 2 kW jako fichtl a budou na tom moci jezdit patnáctiletí! A pak přijde ouřada a řekne, že na to A2 do 35 kW nestačí.

Naposledy editováno 02.05.2013 03:21:50

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 07:35 | Nahoru | #2
houslicky1> Já už se nedivím ničemu. Pamatuješ na zákon,kdy řidiči při nejhodě se zraněním hrozila pokuta 25-50 tis.?
Ti kokoti tam nenapsali,že má jít o zranění druhé osoby a úřady okamžitě začali pokutovat i ty,co se zranili sami. Vznikaly absurdity,kdy jsi jel na kole,uklouzl na štěrku,odřel si loket a přiběhl ouřada a dal ti za to,že sis odřel svůj vlastní loket na kole,50 litrů flastr.
Kolik by pak měl být flastr na nepovedenou sebevraždu? Asi doživotí,to tak vidím...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist