mám problém s přední brzdou. Špatně se mi vracely desky na předním kole, takže jsem vyčistil třmeny, vyměnil kapalinu a ovzdušnil. Brzda jako taková brzdí, ale páčka neztvrdne ať se snažím sebevíc, pokaždé ji dokážu domáčknout až k řidítku. Vzduch by v okruhu neměl být, brzdí to. Rád bych vyřešil tu gumovou páčku.
Jedná se o TDM900 s ABS
Díky všem za rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Gumová" - měkká páčka přední brzdy
Marex> Do úplnýho smyku ho samozřejmě nedostane, od toho tam ABS je. Ale kolo se na okamžik zablokuje, snímač otáček kola vydá jednotce abs signál k přerušení brdnýho účinku a tím dojde k uvolnění vzduchové bubliny z abs do okruhu brzd.
fatik píše: Mad_Cat> v 99,9% případů to taky tak stačí, protože se ti vzduch do jednotky ABS nedostane, pokud ale má gumovou páčku i po několikátým odvzdušnění a ostatní příčiny vyloučil, pak bych právě zkusil odvzdušnění ABS jedním ze způsobů který jsem napsal.
Marex> Do úplnýho smyku ho samozřejmě nedostane, od toho tam ABS je. Ale kolo se na okamžik zablokuje, snímač otáček kola vydá jednotce abs signál k přerušení brdnýho účinku a tím dojde k uvolnění vzduchové bubliny z abs do okruhu brzd.
to by ti mělo vytlačit vzduch ven.. když to nepomůže, problém je jinde.
třmeny nepruží
fatik píše: nevim jak je ABS řešený na tvojí mašině, ale na autech se to většinou odvzdušňuje tak, že se auto hodí na diagnostiku, přes ni otevřeš ventilky v abs a pak odvzušňuješ, to je oficiální způsob. Taky se to dá udělat tak, že na brzdu hamstneš tak aby se ti zablokovalo kolo a abs taky otevře ten přepouštěcí ventilek, pak se ti ta vzduchová bublina dostane do normálního okruhu a odtud ji dostaneš ven klasickým odvzdušněním. Tak se to, co vím, řeší na autech. Mohlo by to fungovat i na motorce, otázkou je jak bezpečný je snažit se cíleně dostat přední kolo do smyku...
Toto tvrzení je mýtus. Ty "ventilky", jak tomu říkáš, jsou totiž defaultně otevřené - jak bys asi jinak zabrzdil......?????
Naposledy editováno 01.04.2013 16:59:58
Pokud to někde teče nebo propouští pumpa tak ti klesne tlak v brzdícím okruhu.
To se projeví menší silou na páčce, v horším případě bude i odbržděné kolo.
Pokud síla na páčce bude stejná jako při zmáčknutí, tak je pumpa OK a máš tam vzduch.
Jak tu už někdo psal. V ABS je ventil k brzdiči v klidu otevřenej, ale pak tam je ješte ventil k odlehčení brzdy a ten je zavřenej. Jeho otevření docílíš buď diagnostikou a nebo sepnutím ABS. Elektonika ABS není úplně blbá, takže snaha o sepnutí ABS na stojánku se ti nezdaří. Aby ABS vůbec začalo svou funkci, musí mít po nějakou dobu signály z čidel obou kol.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 | Milanbohy | 7 | 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas |
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 | Valpen | 9 | 30.1.2024 v 18:44 rtin |
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 | Valpen | 7 | 29.12.2023 v 20:06 StB |
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 | Sidonius78 | 22 | 15.9.2023 v 10:36 jameseric |
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 | Milzno | 10 | 10.8.2023 v 09:22 mta |