globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "Gumová" - měkká páčka přední brzdy
30.3.2013 v 20:06
Zdravím,

mám problém s přední brzdou. Špatně se mi vracely desky na předním kole, takže jsem vyčistil třmeny, vyměnil kapalinu a ovzdušnil. Brzda jako taková brzdí, ale páčka neztvrdne ať se snažím sebevíc, pokaždé ji dokážu domáčknout až k řidítku. Vzduch by v okruhu neměl být, brzdí to. Rád bych vyřešil tu gumovou páčku.
Jedná se o TDM900 s ABS

Díky všem za rady
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Gumová" - měkká páčka přední brzdy

31.3.2013 v 23:58 | Nahoru | #31
Mad_Cat> v 99,9% případů to taky tak stačí, protože se ti vzduch do jednotky ABS nedostane, pokud ale má gumovou páčku i po několikátým odvzdušnění a ostatní příčiny vyloučil, pak bych právě zkusil odvzdušnění ABS jedním ze způsobů který jsem napsal.

Marex> Do úplnýho smyku ho samozřejmě nedostane, od toho tam ABS je. Ale kolo se na okamžik zablokuje, snímač otáček kola vydá jednotce abs signál k přerušení brdnýho účinku a tím dojde k uvolnění vzduchové bubliny z abs do okruhu brzd.

(reakce na) "Gumová" - měkká páčka přední brzdy

1.4.2013 v 09:21 | Nahoru | #32

fatik píše: Mad_Cat> v 99,9% případů to taky tak stačí, protože se ti vzduch do jednotky ABS nedostane, pokud ale má gumovou páčku i po několikátým odvzdušnění a ostatní příčiny vyloučil, pak bych právě zkusil odvzdušnění ABS jedním ze způsobů který jsem napsal.

Marex> Do úplnýho smyku ho samozřejmě nedostane, od toho tam ABS je. Ale kolo se na okamžik zablokuje, snímač otáček kola vydá jednotce abs signál k přerušení brdnýho účinku a tím dojde k uvolnění vzduchové bubliny z abs do okruhu brzd.

a co nasimulovat zablokování tím, že zadek se zvedne na stojan, nastartuje se a nechá se běžet na nějakej kvalt a stiskne se přední brzda, pak je vlastně předek zablokovanej a ABSko by mělo pracovat a nějaký ty klapky uvnitř otvírat a zavírat a případnou bublinku vyhnat ven esli se nemýlím..?

"Gumová" - měkká páčka přední brzdy

1.4.2013 v 10:28 | Nahoru | #33
kdyz si menil kapalinu,ze jsi ji jeste zkousel vymackat packou ven?

"Gumová" - měkká páčka přední brzdy

1.4.2013 v 11:58 | Nahoru | #34
otevři nádobku, víčkem ju jen přikryj, zmačkni páčku co to jde, popř namačkej, když se to zlepší a něčím ju přitáhni k řidítku. nechej přes noc, namačkej a opakuj.

to by ti mělo vytlačit vzduch ven.. když to nepomůže, problém je jinde.

"Gumová" - měkká páčka přední brzdy

1.4.2013 v 13:00 | Nahoru | #35
Fatik: To jsem rád, že si rozumíme. Tohle beru. Princip ABS znám, ale netušil jsem, že při sepnutí to vyžene vzduch. Pokud je to tak jak píšeš, tak je to dobrá rada.

"Gumová" - měkká páčka přední brzdy

1.4.2013 v 13:01 | Nahoru | #36
Tak gumová páčka byla ještě než jsem se do toho začal hrabat, byl to původní stav a nelíbilo se mi to. Doplňuji kapalinu že stále hlídám a dolívám, abych nenasál vzduch, tam problém není. Ovzdušněno to včera bylo, ale musel jsem dát znova dolů třmeny, protože se mi nevracely desky, tenhle problém je už vyřešen a budu to znovu ovzdušňovat, problém je že ten okruh je s tou abs jednotkou dlouhej, tak musím dlouho ovzdušňovat a prolívat kapalinu. Nejvíce pomohlo ovzdušňovat způsobem: Klasicky jako u auta namačka a pustit šroubem ven, pak to samé při nastartovaný motce, aby povolila abs jednotka a nakonec odsávat ze šroubů podtlakem přes injekční stříkačku, potom byla brzda již lepší. Teď to budu dělat znovu. Prozatím tak a stále beru všechny možné rady.

třmeny nepruží

(reakce na) "Gumová" - měkká páčka přední brzdy

1.4.2013 v 16:51 | Nahoru | #37

fatik píše: nevim jak je ABS řešený na tvojí mašině, ale na autech se to většinou odvzdušňuje tak, že se auto hodí na diagnostiku, přes ni otevřeš ventilky v abs a pak odvzušňuješ, to je oficiální způsob. Taky se to dá udělat tak, že na brzdu hamstneš tak aby se ti zablokovalo kolo a abs taky otevře ten přepouštěcí ventilek, pak se ti ta vzduchová bublina dostane do normálního okruhu a odtud ji dostaneš ven klasickým odvzdušněním. Tak se to, co vím, řeší na autech. Mohlo by to fungovat i na motorce, otázkou je jak bezpečný je snažit se cíleně dostat přední kolo do smyku...



Toto tvrzení je mýtus. Ty "ventilky", jak tomu říkáš, jsou totiž defaultně otevřené - jak bys asi jinak zabrzdil......?????

Naposledy editováno 01.04.2013 16:59:58

"Gumová" - měkká páčka přední brzdy

2.4.2013 v 07:44 | Nahoru | #38
A neteče někde nebo něco?.. zkoušel si ještě dotáhnout ovzdušňovák?.. může si někde z důvodu nějaké netěsnosti hadic nebo něčeho přisávat vzduch.. ale zase když brzdí tak nevim no

"Gumová" - měkká páčka přední brzdy

2.4.2013 v 12:37 | Nahoru | #39
Zkus páčku přitáhnout k řidítku a nechat dlouho dobu u řidítka připevněnou.
Pokud to někde teče nebo propouští pumpa tak ti klesne tlak v brzdícím okruhu.
To se projeví menší silou na páčce, v horším případě bude i odbržděné kolo.
Pokud síla na páčce bude stejná jako při zmáčknutí, tak je pumpa OK a máš tam vzduch.

Jak tu už někdo psal. V ABS je ventil k brzdiči v klidu otevřenej, ale pak tam je ješte ventil k odlehčení brzdy a ten je zavřenej. Jeho otevření docílíš buď diagnostikou a nebo sepnutím ABS. Elektonika ABS není úplně blbá, takže snaha o sepnutí ABS na stojánku se ti nezdaří. Aby ABS vůbec začalo svou funkci, musí mít po nějakou dobu signály z čidel obou kol.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 Valpen 9 30.1.2024 v 18:44 rtin
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 Valpen 7 29.12.2023 v 20:06 StB
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 Sidonius78 22 15.9.2023 v 10:36 jameseric
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist