přítelka si koupila před 4 měsíci rok a kousek starou motku od prvního majitele. Serviska je od něho řádně vyplněná a ted jsme jí zkoušeli nastartovat a nešlape. tak voláme do yukiny, že máme tento problém a že máme servisku, jestli můžeme zajet. A už jsou problémy, pořád nás odbývají, že jsme jiný majitel a na to se to nevztahuje. Co to je kua za pitchovinu. Co takhle čtu nějaký fora, tak jde možná toto:
v pripade problemu s uplatnenim zaruky napise 1. majitel druhemu plnou moc k uplatneni zaruky ...... to je podle zakona.
Jde to? máme se pustit to větších akcí? prý mají někde v nějakých nařízeních napsáno, že to prostě nejde na dalšího majitele.
Díky za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Vztahuje se záruka i na nového majitele?
edit písmenka
Naposledy editováno 24.03.2013 15:10:56
druhá věc je, že se to nějak neřeší, protože obchodník neví kolikátý majitel u něj reklamuje zboží. Bohužel u auta, motorky atd. se toto dá snadno zjistim a tím pádem tě obchodník v pohodě může odpálkovat. Jak už někdo psal, spojit se s prvním majitelem a ten ať reklamuje. Ale jestli už jsi v servise řekl, že ty jsi druhý majitel, těžko ti to vyjde.
1 reakcí na tento příspěvek Vztahuje se záruka i na nového majitele?
ale třeba v autech je v praxi záruka na vozidlo a je převoditelná...nezanká prodejem věci.
prodávjící.. v této chvíli dealer zastupuje výrobce - dovozce...vůči zákazníkovi nese zodpovědnost on, ale ve finále si opravu nárokuje u dodavatele, takže z hlediska zákona padajícího exkrementu je tohle jen alibismus...věc má prostě ze zákona záruku 24 MĚSÍCŮ...
ta nezaniká prodejem věci, jen vstupuje na scénu další vztah původního majitele a nového kupce...prostě srážka s blbcem je nejtěžší havárie...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vztahuje se záruka i na nového majitele?
choze69 píše: ..ale třeba v autech je v praxi záruka na vozidlo a je převoditelná...nezaniká prodejem věci.
prodávjící.. v této chvíli dealer zastupuje výrobce - dovozce.....
Že to je někde zažitá praxe neznamená, že to je zakotvena v zákoně, není. Nevím jak to je u aut, ale třeba i IT externí servisy "žijí" z reklamací a bojují o ně, ale ne, že by chtěli pomoct zákazníkovi, ale protože mají výrobcem/dodavatelem servis výborně placený. Ale pokud nemají takovou smlouvu a nemají servis placený, tak proč by to pro někoho zadarmo dělali?
Takže bych se zeptal na zastoupení Yuki , jaké mají reklamační podmínky a kde reklamovat a podle toho bych se zařídil. V nejhoršímu, jak už bylo napsáno, sepsat plnou moc s předchozím majitelem a pak reklamovat u prodejce.
..pokud nebude stačit jen vyměnit svíčku
u aut, potažmo motorek je dealerská síť ať už prodejní, či servisní..většinou dva v jednom.
záruční opravu může (musí...dle dealerské smlouvy)provést kterýkoli značkový servis...nejen ten, který věc prodával.
Nic to ale nemění na tom, že kdyby už mělo dojít na vrácení věci, je možné pouze u toho konkrétního, který věc prodal.
Trošku mimo téma si "pobrečím" nad morálkou dnešních kupujících- dělám v obchodě a minimálně jednou týdně přijde jeden zákazník reklamovat věc, kterou nekoupil u nás a strašně se vzteká, že mu to nevezmeme do reklamace, když stejnou značku prodáváme.. Nejvíce mě "dojal" jeden, co trval na vrácení peněz za foto brašničku (95Kč), kterou koupil přes nějaký cizí eshop, když ji prodáváme, tak přece mu ji vezmeme zpět, ne? (Já nabídl že jo, že si strhneme 50Kč, ať "nejsme ztratní, málem vybuchl, že si bude stěžovat na ČOI.. )
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yuki SM250- pár postřehů Yuki SM 250, Yuki TR 250 | berry78 | 23 | 29.8.2022 v 09:35 janw |
Renovace plastu Yuki SM 250 | Prochyňo | 3 | 30.7.2020 v 16:03 ThomsonMotorson |
Yuki sm 200 vs. sm 250 Yuki SM 200, Yuki SM 250 | Davesv | 10 | 11.9.2018 v 16:54 Julip |
Olejový filtr Yuki SM 250 Yuki SM 250 | berry78 | 21 | 16.3.2015 v 21:33 berry78 |
Nehází jisrku Yuki SM 250 | Deiv | 5 | 18.9.2014 v 20:53 Deiv |