Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???

Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

1.5.2014 v 11:48 | Nahoru | #1
Vova - Na ploché dráze se dvoutakty nezkoušely hlavně proto, že byla zakázány a v pravidlech bylo napsáno, ŽE MOTOR MUSÍ BÝT JEN ČTYŘTAKTNÍ JEDNOVÁLEC DO 500 CCM!
Pokud jde o silniční závody, myslím, že čtyřválcový dvoutakt o objemu 600-650 ccm, by dokázal pohodlně konkurovat dnešním tisícovkám MGP.

Naposledy editováno 01.05.2014 11:52:58

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

1.5.2014 v 12:01 | Nahoru | #2

AKRO píše: Vova - Na ploché dráze se dvoutakty nezkoušely hlavně proto, že byla zakázány a v pravidlech bylo napsáno, ŽE MOTOR MUSÍ BÝT JEN ČTYŘTAKTNÍ JEDNOVÁLEC DO 500 CCM!
Pokud jde o silniční závody, myslím, že čtyřválcový dvoutakt o objemu 600-650 ccm, by dokázal pohodlně konkurovat dnešním tisícovkám MGP.


jezdil jsem do Jawy do Divišova do vývoje v dobách kdy Jawa začala s čtyřventilem. Znám ty potíže co řešili s novým motorem, protože měl příliž ostrý záběr. Zkoušely se různé poměry vrtání/zdvih, karburátory.... aby měl motor více měkčí záběr a nehrabal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist