Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???

Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

30.4.2014 v 21:56 | Nahoru | #1
Já holt ´su jen platonickej fanda dvoutaktů a "uspokojilo" by mně, kdyby ta japonská
"trojka",co v polovině 80.let přivedla na svět GP-repliky RG500,RD500 a NS400R s přibližně
tříčtvrtinovým výkonem oproti GP-technice konce let sedmdesátých,znovu potěšila světovou(!)
komunitu dvoutaktních magorů a byly by "k dispozici" opět výkonově tříctvrtinové repliky
"toho",co jezdili Kevin Schwantz,Wayne Rainey,Mick Doohan (a další,a další,a další)
Na "dvoutaktní orgasmy" by ten výkon, krouťák a hmotnost bohatě stačily a bylo by mně fuk
a šum, jakou teplotu má chladící kapalina jejich motorů ...

Naposledy editováno 30.04.2014 21:59:56

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

1.5.2014 v 10:25 | Nahoru | #2

IvanDvoutakťák píše: Já holt ´su jen platonickej fanda dvoutaktů a "uspokojilo" by mně, kdyby ta japonská
"trojka",co v polovině 80.let přivedla na svět GP-repliky RG500,RD500 a NS400R s přibližně
tříčtvrtinovým výkonem oproti GP-technice konce let sedmdesátých,znovu potěšila světovou(!)
komunitu dvoutaktních magorů a byly by "k dispozici" opět výkonově tříctvrtinové repliky
"toho",co jezdili Kevin Schwantz,Wayne Rainey,Mick Doohan (a další,a další,a další)
Na "dvoutaktní orgasmy" by ten výkon, krouťák a hmotnost bohatě stačily a bylo by mně fuk
a šum, jakou teplotu má chladící kapalina jejich motorů ...



Masivní návrat a nástup 2T je stejně pravděpodobný jako vláda Paroubka s marťany. Použití motorů 2T nebo 4T je dáno podle stavu vývoje kontrétního typu. Mylně je zde uváděno, že výrobci preferují 4T podle ziskovosti. To je jen zástupný údaj. Nejdříve se používaly 4T protože 2T neměli výkon a měli další necnosti. Jak šel vývoj začali se po válce postupně 2T prosazovat jednoduchostí a následně větším výkonem. Někdy po roce 1970 2T ovládli produkční motocykly a závody (mimo ploché dráhy). Vývoj motorů 4T šel v před zásluhou automobilových závodů. Postupně byly 4T vážnou konkurencí a asi největší zlom byl zisk titulu mistra světa v MX 500cm Joelem Smetsem na Husabergu. Značka Husaberg vznikla kuriozně. Značku Husqvarna (přesně stejně jako ČZ) koupili italové. Několik lidí Husqvarny se naštvalo a na truc si založili vlastní novou firmu. Aby se prosadili, začali ve svých modelech používat některá progresívní řešení. Například na bázi motoru 2T postavili motor 4T tak aby spojily výhody obou motorů. Tak vznikl moderní lehký a výkonný motot 4T jak ho známe v MX. Například aby ušetřili váhu, nepoužívali olejové čerpadlo, ale jako čerpadlo pracoval rozvodový řetěz který rozváděl olej. Motor byl mazán olejovou mlhou jako 2T.
Nová značka Husaberg tedy porazila japonce a ti ho byli nuceni následovat.
Dnes mají 2T i 4T dostatek výkonu ale 2T má několik důležitých nedostatků. Jako hlavní je ostrý nástup výkonu a obtížný přenos síly zadníko kola na dráhu. Všechny závodní motorky jezdí na hranici adheze. U cestovní motorky je to velmi nebezpečné zejnéna za mokra, při znečištěné vozovce, nebo na nekvalitní silnici. Tam mohou být pak následky tragické. Jde tuto vlastnost potlačit různými konstrukčními řešeními, ale zatím ji nejde zcela odstranit. Proto se nikdy 2T ani nezkoušeli na ploché dráze.

Až budeš starší a začneš se zajímat více o závody, techniku a prostuduješ si historii, pochopíš že 2T je hodně pomáháno zpět, ale v dohledné době není reálný masivní návrat motorů 2T. To že úspěšně 2T jezdí enduro nebo trial ještě nic neznamená. Já jsem také fanda dvoutaktů, ale jsem také realista.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist