Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???

Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37

2 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

30.4.2014 v 13:38 | Nahoru | #1
Turisti se člunem z půjčovny možná "čtvrt plynu", ale exhibicionisti a závodní jezdci
jezdí dlouhý úseky na "plnej" - OVŠEM (dpmnívám se,že) lodní motory jsou chlazený vodou
po které člun jede a motocyklový motor "se musí spokojit" se 100°C co zvládá jeho
chladič ...

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

30.4.2014 v 13:59 | Nahoru | #2

IvanDvoutakťák píše: Turisti se člunem z půjčovny možná "čtvrt plynu", ale exhibicionisti a závodní jezdci
jezdí dlouhý úseky na "plnej" - OVŠEM (dpmnívám se,že) lodní motory jsou chlazený vodou
po které člun jede a motocyklový motor "se musí spokojit" se 100°C co zvládá jeho
chladič ...



Tak buďto je efektivní nebo potřebuje hodně chladit, obojí moc nejde .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

30.4.2014 v 14:40 | Nahoru | #3

IvanDvoutakťák píše: Turisti se člunem z půjčovny možná "čtvrt plynu", ale exhibicionisti a závodní jezdci
jezdí dlouhý úseky na "plnej" - OVŠEM (dpmnívám se,že) lodní motory jsou chlazený vodou
po které člun jede a motocyklový motor "se musí spokojit" se 100°C co zvládá jeho
chladič ...


závodní motory např Aprilia v moto GP jsou stavěné na teplotu chladícího media asi tak 62 stupňů. tehdy má motor největší výkon, ale za cenu vetšího optřebení. Závodní motory v lodích mají také regulované chlazení s ohledem na max výkon motoru. Závody na vodě mají jiné nároky na motor, jako závody na silnici.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist