Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???

Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37

2 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

29.4.2014 v 14:16 | Nahoru | #1
Režim při "konstantních" otáčkách je pro motor vždycky mnohem náročnější, než při používání
převodovky a neustálých změnách počtu otáček. To asi řekne "každej" dvoutakťák, znalý dlou-
hých cílových rovinek "na plnej". I když ještě nebezpečnější je následné "přivření" plynu,
kdy se sníží průchod směsi klikovkou a spalovacím prostorem, zajišťující jak mazání olejem,
tak chlazení částečně se odpařujícím benzinem ...

Naposledy editováno 29.04.2014 14:17:31

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

29.4.2014 v 21:39 | Nahoru | #2

IvanDvoutakťák píše: Režim při "konstantních" otáčkách je pro motor vždycky mnohem náročnější, než při používání
převodovky a neustálých změnách počtu otáček. To asi řekne "každej" dvoutakťák, znalý dlou-
hých cílových rovinek "na plnej". I když ještě nebezpečnější je následné "přivření" plynu,
kdy se sníží průchod směsi klikovkou a spalovacím prostorem, zajišťující jak mazání olejem,
tak chlazení částečně se odpařujícím benzinem ...



On je rozdíl dlouhou dobu držet plný a držet to v optimálních otáčkách na čtvrt plynu.

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

1.5.2014 v 08:46 | Nahoru | #3

IvanDvoutakťák píše: Režim při "konstantních" otáčkách je pro motor vždycky mnohem náročnější, než při používání
převodovky a neustálých změnách počtu otáček. To asi řekne "každej" dvoutakťák, znalý dlou-
hých cílových rovinek "na plnej". I když ještě nebezpečnější je následné "přivření" plynu,
kdy se sníží průchod směsi klikovkou a spalovacím prostorem, zajišťující jak mazání olejem,
tak chlazení částečně se odpařujícím benzinem ...



specifikum lodních motorů je v tom, že jsou stavěné na podávání plného výkonu po celou dobu provozu. Na to občas narazí ti, kdo zabudují do lodi motor z auta. Přivření plynu bych se u motorů E-TEC rozhodně nebál, vše řídí elektronika. Bez ní se tenhle dvoutakt neobejde
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist