paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
12.3.2013 v 02:50
Hledal jsem hledal a našel jsem už tři české firmy, které mají potenciál na to aby pro výrobce motocyklů Jawa vyráběly české motory:

JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html

AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/

VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/

-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.

VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.

AMS jawa prodává pro motokáry.

Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost

????


Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

23.3.2013 v 09:24 | Nahoru | #1

Zdenalbenal píše: ...
Akorát ta motorka by měla jakž takž zapadat do pověsti značky, aby zákazník věděl co od teho može čekat....



V případě JAWy? Jenom to ne. Zrovna renomé, a to i na vlastním domácím trhu, poslalo tuhle značku do kolen. A na tuhle pověst navázat, tak to by jí to poslalo do kytek totálně.
Ostatně právě s ohledem na pověst JAWy je docela zázrak, že ta značka ještě vůbec existuje a alespoň něco sériovýho vyrábí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?

23.3.2013 v 18:28 | Nahoru | #2
Ricard> Značka Jawa je spojena s jednoduchýma, odolnýma, nenáročnýma a spolehlivýma motorkama (teda třinda je asi vyjímka, no...), ne příliš výkonnýma, ale to pro cílového zákazníka asi moc důležité nebylo.
Eroplány najde u jiných značek.
To sem měl na mysli.
Takže mě docela překvapila změna orientace na objemy, keré nikdy nedělali!
A když v produkci z poslední doby nedokážů vychytat muchy na jednoduché motorce (o konstrukčních přešlapech nemluvě), tak si nedokážu představit, že by se to jako mávnutím kouzelného proutku změnilo.
Třebas ten Sportard je dobrá motorka, ale nejenom pro mě je to už velký objem, je to těžká kráva, nelíbí se mě a je drahý.
No a litr je eště větší motor, eště těžší, kdoví jak vypadá a bude eště dražší.
Říká se - drž se ševče svého kopyta - místo teho dělajů opak.
Podle mě Jawa od konce šedesátých let neudělala jediné strategicky správné rozhodnutí.
Souhlasím s tím, že je zázrak, že ještě existuje a sem tam neco vyrobí a dokonce prodá.
V tom případě by ta továrna jako první na světě mohla býti svatořečena, neb téměř všechny podmínky splnila .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist