JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html
AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/
VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/
-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.
VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.
AMS jawa prodává pro motokáry.
Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost
????
Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
GeorgeLD píše: Ricard: ja tady mluvim o potencialu vyrabet dobre motory, ktery je pro me dulezity, rika, ze nejsme v cesku neschopni vyrovnat se v tomhle svetu, ale ze jsou to jinaci veci, ktere to blokuji: korupce, nezajem Cechu podporovat ceske veci, neustale brblani kdyz nekdo neco dobreho udela/vyrobi a negativismus. Pridal bych jeste prezitky komunistickeho smysleni a ekonomiky, ale nechci vyvolat konflikt.
Vyrobit jeden, dva motory a to i špičkových technických parametrů, s překrásným dílenským zpracováním lze i na koleně. Stačí se podívat na startovní i výsledkové listiny bývalého silničního MR ČSSR, tam jich najdeš celou řadu, zejména třída 125 ccm je v tomhle přeborníkem. Tam snad svýho času ani tovární motor neexistoval. A to bylo v dobách rozvinutýho socialismu, tedy v dobách průmyslovýho pravěku v Čechách.
Jenomže mezi takovýmhle prototypem a faktickou výrobou je sakra dlouhá cesta, a navíc cesta plná netechnických-marketingových rozhodnutí. Rozhodnutí, který se nedaj spočítat, mnohdy ani nedaj pořádně obhájit, kteý se musí prostě odhadnout a risknout.
Když se pak rozhodneš pro sériovou výrobu, tak se musíš rozhodnout, jestli technologie výroby bude blbuvzdorná, postavená na cvičenejch opicích a automatickejch procesech - náročná na strojní vybavení, nebo jestli to postavíš na pořádně placenejch fachmanech, drahejch mzdách a levnějším strojním vybavením. Atd, atd, atd.
Přitom JAWA zrovna není, a snad ani nikdy v historii nebyla, značkou, která by si mohla dovolit drahou, exkluzivní malosériovku.
A i když tohle všechno nějak vyřešíš, tak musíš řešit trh: cílovou skupinu zákazníků, prodejní síť, servisní síť. V čemž zrovna JAWA nemá zrovna dobrý renomé, zvláště tady v Čechách. A tohle její špatný jméno pochází ještě z dob hlubokýho totáče.
A to jseš pořád u jedný, možná dvou objemových tříd. Kolik je na světě firem který se dokážou na trhu držet se dvěma motorama? Ostatně i o tohle se JAWA pokoušela už za komančů, později to dokonce válela jenom s jedním motorem, s jedním modelem motorky a to jí taky poslalo do kopru.
Na to aby se v Čechách našel motor obchodně vhodnej pro JAWU, tak to by musela bejt motorárna, která chrlí motocyklový motory jak Baťa cvičky a po paletách, se zaručeným servisem alespoň po Evropě. A takovej tady prostě není.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |