Tour de Romania - červen 2012
BMW R1200GS a cesta kolem Balkánu
Co myslíte, je to náhoda nebo ne?
(dotaz myslím vážně)
první cestopis
třískaní v kardanu, následně odvod motorky autem domů
druhý cestopis
prasklá vodící lišta rozvodového řetězu v levém válci
oprava trvala v BMW servise o týden déle, než bylo původně slíbeno
cena přes 23000,-Kč
Podle mě to rumuni nezvládly, a aby u toho nebyli piče, tak hold nějakou závadu museli udělat. Osobně kdyby se to stalo mě, tak zavolám kámošovi a odvezu to domů. Není to zas tak daleko, a nemusel bych utratit takovou sumu a trčet tam tak dlouho.
samozrejme je dobry sem tam dat motorku do servisu a nechat zkontrolovat. kdo na to sere, tak na to muze dojet. sem tam protece nejaky gufero, odejde nejaky lozisko. uvidime po sezone, resp. az budu mit najeto tolik co na 11ce, tak dam vedet.
zatim se s totalni kritikou setkavam u lidi, kteri si mozna nekdy nekdy neco precetli a je hezky si prisadit a kopnout. taky jim mozna nekdo s bmw ohnul starou, kdo vi.
Nicmene porad tvrdim ze je to nejlepsi motorka na svete. Malo zere,dobre jede i brzdi, pohodlne to je,prepravni kapacita obrovska. Pokud bych byl nekdy donucen mit jenom jednu motorku,bylo by to GS. Proste umi vsechno od choppera az po supersport. Nic nedela nejlip, ale vsechno umi dobre a v souhrnu dokonaly univerzal.
2 reakcí na tento příspěvek to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
Taky zalezi co se stalo a kdo je k dispozici.Nekdo nebude umet ani vymenit retez a nekdo si troufne i na utrzenou ojnici a treba domu dojede na jeden valec.
Je to jenom stroj, pokud se zanedba udrzba, nekdo to odnese.
Jestli si nekdo mysli, ze to je dokonalej stroj, tak neni. Takovej neexistuje.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
natysmoto píše: No jo, ale ktera motorka je nekde v totalni prdeli opravitelna?
Taky zalezi co se stalo a kdo je k dispozici.Nekdo nebude umet ani vymenit retez a nekdo si troufne i na utrzenou ojnici a treba domu dojede na jeden valec.
nerikam totalne v prdeli.. me odesla spojka. typek nemel ani naradi aby to rozebral, ani nevedel kde ta spojka je, o dilech ani nemluvim...rikal kdybych mel japonce tak druhy den pokracuju, takhke jsem jel z Bulharska dodavkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
Ale jestli jsi byl v servise pro televize, tak to je pak jiná
2 reakcí na tento příspěvek to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
2 reakcí na tento příspěvek to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
kdyz jsi u ty valky, zkus srovnat nemeckou techniku a techniku GB/F/US/Ruska
nemci byli i o nekolik kroku napred
E: ono je těch 12tek už taky jak nasr.... a bylo by divný, kdyby se sem tam nějaká nepodělala...
Naposledy editováno 11.03.2013 14:27:00
Ale to byla nouzovka, myslim si ze nejake DHL by to bylo schopno resit taky v kratkem case.
Samozrejme ze na Africe je vymena spojky zalezitost jedne hodiny, ale ta spojka je u BMW proste uprostred motorky a holt se to musi rozpulit a to trva.No a lamely na honde musis koupit a to si myslim bude vsude stejny problem stejne jako na bmw.
EDIT:no ted me napadlo, na honde muzes podlozit spojkove pruziny a snad to chvili pojede aspon nekam kde to pujde resit. To je asi mala vyhoda,ovsem pouze v tomto konkretnim pripade.
Naposledy editováno 11.03.2013 14:31:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
fockewulf píše: naprcccs> hele, zas nechci být rýpavý za každou cenu, ale bez nářadí se dá rozberat jenom trabant a Jawa...to je asi tak vše...takže by ti nejspíš ani neopravil ani toho japonce
Ale jestli jsi byl v servise pro televize, tak to je pak jiná
jako jasně, ale prostě na japonce nepotřebuješ torxy třeba, ty prostě obyč týpek v Bulharsku neměl.. takže to myslím spíše tak. U Japonce vyměníš spojku pomocí imbuxu a 13ky klíče
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
naprcccs píše: jako jasně, ale prostě na japonce nepotřebuješ torxy třeba, ty prostě obyč týpek v Bulharsku neměl.. takže to myslím spíše tak. U Japonce vyměníš spojku pomocí imbuxu a 13ky klíče
Mno - srouby na viku v kosi maji obvykle osmicku nebo desitku hlavu, takze s trinactkou bys byl v prdeli jak Bata s drevakama .
A krome toho - majitel BMW, ktery vyrazi kamkoli bez torxu pod sedlem si nezaslouzi jezdit na BMW .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
Medved píše: Mno - srouby na viku v kosi maji obvykle osmicku nebo desitku hlavu, takze s trinactkou bys byl v prdeli jak Bata s drevakama .
A krome toho - majitel BMW, ktery vyrazi kamkoli bez torxu pod sedlem si nezaslouzi jezdit na BMW .
nebylo to mysleno jako presne 13ka, proste par klicu a je to.. pokud mas vsechny torxy co jsou na motorce pod sedlem tak jso frajer
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
Medved píše: Mno - srouby na viku v kosi maji obvykle osmicku nebo desitku hlavu, takze s trinactkou bys byl v prdeli jak Bata s drevakama .
A krome toho - majitel BMW, ktery vyrazi kamkoli bez torxu pod sedlem si nezaslouzi jezdit na BMW .
Asi ho prodám ... nebo spíš daruju, protože to je neprodejný teda
2 reakcí na tento příspěvek to se ty BMW 1200 GS opravdu tak moc kazí ?
Prostě mě to překvapilo, BMW GS je vnímano jak cestovatelský VRCHOL.
Jasně že pokazit se může každá motorka, ale možná je to náhoda, že jsem četl (slyšel) často o BMW GS a nebo "to jde jen více slyšet", když jde o tuto značku. Nevím.
Mirek-JM
tak aspoň tak. Pak by bylo dobré pro ty co mají r.v. před 2006 nějaký seznam věcí, co mají udělat a nebo seznam součástek, co sebou vozit.
Myslím jako typické poruchy, jako např. u Afriky čerpadlo, pokud ještě nebylo vyměněno.
titus
jo, tak to taky mohlo být že jej Rumuni natáhli. Podstatné ale je, že k tomu vůbec došlo. Přečetl jsem x jiných cestopisů, kde jeli většinou na japoncích a o takových problémech nic. Možná ale jen náhoda.
seikos
tak to máme 4 ks BMW 1200GS, kteří na Rumunsko a Ukrajinu neradi vzpomínají..... (protože jich tam zradila mašina)
stokly
jo, přesně to mě napadlo
Peacemaker
ahoj, to mě právě zajímá, jak jsi dospěl že zrovna tyto 2 součástky? Osobní zkušenost, nebo na nějakém BMW foru, dle zkušeností jiných?
formelgsx
hodně najeto má i řada japonců...
Dolík....
tak to už máme 5 ks pokažených BMW 1200 GS.....
TOLI.
ad "Vysipanej křížek v kardanu se prostě stane- ale kdo má na mašině 100tkm a ještě ho neměnil tak si koleduje."
tak to jsem si minule asi koledoval... ale nic se s tím kardenem nestalo, na japonci.
karf
ano, aby to bylo objektivní, chtělo by to servisní historii, ale to autoři cestopisů neuvedli.
Pokud by to ale bylo špatným servisem, znamená to, že majitelé japonců se o své stroje starají lépe, než majitelé 1200GS ?
A nebo některým majitelům 1200GS už nezbývají prachy na servis?
natysmoto
jo, jízdní vlastnosti jsou určitě dobré, např. držení předního kola v zatáčkách na rozbité cestě díky tomu pružení asi nejlepší ze všech motorek na světě. Ale teď jde jen a jen o poruchovost.
naprcccs
jo jo, tvůj názor na dostupnost servisu a dílů na BMW směrem na východ znám. Ale chtělo by to ještě potvrdit od více lidí, co byli na východě a museli nějakou opravu řešit.
natysmoto
"ktera motorka je nekde v totalni prdeli opravitelna?"
Sám ze zkušensoti nevím, ale co jsem četl, tak do rozvojových zemí prý nejlépe nejjednodušší motorky, ideálně na čem tam jezdí oni (ale to může být třeba jen 150 ccm). A nebo prý jednoduché jednoválce bez elektroniky, např. Yamaha XT, Suzuku DR, Kawasaki KLR, apod.
KubaLC8
už ti někdo dal BAN, že jsi se zeptal na kvalitu nějaké motorky?
PEPAFJR
naopak, němci měji za 2 světové nejkvalitnější techniku (jako jediní velké rakety, stíhačky, aj.)
Don_Pedro
trefné
---------
Pořád platí, že BMW 1200GS beru jako super cestovatelskou mašinu, ke které vzhlížejí jak motorkáři, tak i výrobci. Jen mě teď překvapilo si 2x (až 5x) přečíst o jakékoliv závadě na této moto.
Navíc vzhledem k tomu, že opravy jsou "poněkud dražší", nebo minimálně více dražší než na japonských moto, tak bych měl i strach někam cestovat, většinou když někam jedu, tak mám peníze jen na cestu a rezervu třeba 5 tisíc a na kartě dalších 10 nebo někdy max 20 tisíc, více peněz ani nemám, takže nějaká dražší oprava ve značkovém servisu by byla pro mě masakr... Dokud budu chudý, asi zůstanu u japonských mašin.